Ktm 690 smc-r

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
kan nån förklara för en novis vad tuneboy gör för nytta ?
min kollega ska montera i en sån i sin smc690r -tolva.
han har vassare kam,acra och k&n filter på den.

är det lönt för en annan att få i en tuneboy på min som inte
kommer att köra med vassare kam?

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
0 är väll bad fuel läge? Har inte 12ans manual.

Advanced ger en direktare gas respons.

Vad jag ser på min 11 så tar acra bort strypningen på 2an och 3an.

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
På min blev de stor skillnad på när jag slog över till läge 2. Jag tyckte min var slö innan. Hade moddat min med helsystem mm och de kändes som den vakna till liv när jag slog över min.
De är gasresponsen som ändras.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Ringde till en handlare i vinter och frågade om dom skulle få in nån 12:a smc men dom var alla uppbokade. Så förra veckan ringde dom upp mig och sa att dom skulle få in en till hoj och att jag var först i listan så om två veckor kan man hämta ut en ny kåtte:banana

Kört en 10:a smc innan och är det nån här som haft båda som kan säga om man märker nån skillnad på dom extra kubiken?

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Hellvete va snygg den är! Linquist, får man fråga varför du köpt två stycken?:va

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?58877-got-my-690-SMC-today-quick-150-mile-review

Hitta en riktigt bra tråd på vilka kablar som ska bort. ÄNTLIGEN!!!!
Sen så känns hojen trött jämfört med 10an. Jag ändrade mappen idag, vet inte vilken den va inställd på. Men ställde den på 1 och 2an och tyckte det blev sämre. Vilken är 0an?
Sitter en acra mapp på. Spelar det någon roll när man ändrar under sadeln?
Jag prova hela jävla vredet av nuffrer, 2 blev den skitjobbi å köra,nu kör ja på 3án den känns bäst tycker ialf ja.

Snowman89

Guest
Tackar,e så jävla kass på å googla :) Då blir d ett större bakdrev att beställa, förslag?
Lugnt, hade för mig att jag sett det på deras sida när jag suttit och dregglat över SMC-R'en :)
Är det inte annars ett bättre alternativ att gå ner en kugg fram? Tror det är det vanligaste och billigaste alternativet.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Lugnt, hade för mig att jag sett det på deras sida när jag suttit och dregglat över SMC-R'en :)
Är det inte annars ett bättre alternativ att gå ner en kugg fram? Tror det är det vanligaste och billigaste alternativet.
Jag e värdelös när d gäller drevning, har aldrig exprementerat själv.Är ute efter lite mer power istl för hastighet, tycker den e föööör slö(fast d gör man väl alltid) Polarn gick ner 2 kugg fram å upp 10 bak på sin husa 570, han tyckte d blev bra, som sagt vad vet jag.

Snowman89

Guest
Jag e värdelös när d gäller drevning, har aldrig exprementerat själv.Är ute efter lite mer power istl för hastighet, tycker den e föööör slö(fast d gör man väl alltid) Polarn gick ner 2 kugg fram å upp 10 bak på sin husa 570, han tyckte d blev bra, som sagt vad vet jag.

Hehe okej. Tror man brukar säga att 1kugg fram är samma sak som 3kugg bak och båda ger då 10km/h ökning/minskning. Tror jag har 15/45 på min enduro och det tycker jag är för lågt. Ska kasta på motardfälgar nu i dagarna och då skulle jag vilja ha lite högre drevat, jag kommer nog kasta på ett 42 bakdrev istället då jag har det liggande. Det bör bli lagomt, som det är nu kan jag plocka upp den på bakhjulet på 1->6an. Jag kommer dock åka lite landsväg med den framöver så därför vill jag få ner varven lite så man kan åka kortare sträckor motorväg med gott samvete.

Sen angående att den blir "skitjobbig" att köra på läge 2. På vilket sätt tycker du den blir jobbig att köra? har du kört någon större enstånka tidigare?

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Ahaaa, blir nog ett bakdrev tror ja, funtar på ett 50 drev , borde ju bli okay kanske :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!