Ktm 690 smc-r

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Hehe okej. Tror man brukar säga att 1kugg fram är samma sak som 3kugg bak och båda ger då 10km/h ökning/minskning. Tror jag har 15/45 på min enduro och det tycker jag är för lågt. Ska kasta på motardfälgar nu i dagarna och då skulle jag vilja ha lite högre drevat, jag kommer nog kasta på ett 42 bakdrev istället då jag har det liggande. Det bör bli lagomt, som det är nu kan jag plocka upp den på bakhjulet på 1->6an. Jag kommer dock åka lite landsväg med den framöver så därför vill jag få ner varven lite så man kan åka kortare sträckor motorväg med gott samvete.

Sen angående att den blir "skitjobbig" att köra på läge 2. På vilket sätt tycker du den blir jobbig att köra? har du kört någon större enstånka tidigare?
Tycker att den blev av/på me gasen med 2án inställd. Nä bara radfyror, första enstånkan för mig. är väl därför man kanske tycker den e slö:crash
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag har sett den sidan! Men jag vill veta vad skillnaden är i praktiken. Va e skilnaden på 5 o 6 tillexempel! O i alla dessa forum är det bara folk som gissar! Inte en jävel som vet nått! Är det någon t.ex. Som fimpat strypningen på sin hoj!? Bara länkamde till andra forum.

Serenity now.. 3-9 är alla standard, same same. På 2008-2011 ska man iaf spara grön kabel, de andra två lirkar man ut. Sen om det är annorlunda på 2012 har jag ingen aning om.
Tycker det skumt att du upplever att din gamla hade mer krut.. hade inte den uppborrad luftburk föresten?
Min har det och fick för mig att Lövet hade det oxå.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag har alltid kört i läge 2, testade 3:an men var tvungen att gasa mer för att lyfta framhjulet tex. Känslan är att den blir lite slöare, dock mjukare. Kanske ska testa läge 3 igen.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Är det bakhjulsåka som är prioritet så är det ju självklart läge 2 som är bäst. Men för kurvig körning så tycker jag att läge 3 är bäst, då jag kan gå på tidigare med gas i kurvan, utan några galna överraskningar ;) Jag personligen kör betydligt fortare på kurvigt i läge 3 iaf.
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Kört på bana i både 2 och 3 och föredrog nog 2an. Kan varit ren inbillning med då jag inte ens visste om att den stod i ett mjukare läge första dagen jag körde :D


Haft den inne på 100 mila och drevat ner den fram nu. Var mäter den här maskinen hastigheten? Visar den fel nu och hur mkt i så fall?
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Kört på bana i både 2 och 3 och föredrog nog 2an. Kan varit ren inbillning med då jag inte ens visste om att den stod i ett mjukare läge första dagen jag körde :D


Haft den inne på 100 mila och drevat ner den fram nu. Var mäter den här maskinen hastigheten? Visar den fel nu och hur mkt i så fall?
Mäter väl på framhjulet, borde då inte visa fel.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Serenity now.. 3-9 är alla standard, same same. På 2008-2011 ska man iaf spara grön kabel, de andra två lirkar man ut. Sen om det är annorlunda på 2012 har jag ingen aning om.
Tycker det skumt att du upplever att din gamla hade mer krut.. hade inte den uppborrad luftburk föresten?
Min har det och fick för mig att Lövet hade det oxå.

Lövets hoj körde jag 2 gånger :) Kolla aldrig vad som satt på luftfiltret.
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Kört på bana i både 2 och 3 och föredrog nog 2an. Kan varit ren inbillning med då jag inte ens visste om att den stod i ett mjukare läge första dagen jag körde :D


Haft den inne på 100 mila och drevat ner den fram nu. Var mäter den här maskinen hastigheten? Visar den fel nu och hur mkt i så fall?

Vad fick du betala för 100 mila? Har beställt tid jag med fast jag har ca 40 mil kvar.
 

Snowman89

Guest
Såhär går det när det inte finns någon SMC-R att få tag på :)
20120517_135338.jpg

Har någon hört något skvaller om vad som kommer nästa år?
Blir det bara en vanlig SMC utan större förändringar mot detta året? Dock med vanlig fjädring och inget bling. Eller kommer det en helt ny modell?
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Sluta hålla inne på info nu. =)

Är det samma strypning som tidigare årsmodeller?
Borde den inte ha plockats bort av Acramapen i så fall (jag har inte Acramap, mer av intresser ifall ngn annan har/jag skaffar)?

Vill ju knalla ner i garaget o rycka bort det innan körning idag, inte snurra ner söderut i onödan och leta kåttar :brynad
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top