Ktm 690 smc-r

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Min flong nya 2012:a höll 8 mil. Sen tändes FI-lampan och jag fick puttra hem på något nödläge (sänkt varvstopp till 4-4500).
Något med gasspjälls-servot har ballat ur enligt manualens beskrivning av felkoden.
Efter ett samtal med KTM Sverige i måndags morse rekommenderade de mig en verkstad där jag skulle lämna in den för att få den fixad asap.
Så, sedan i måndags står den där, och det verkar som den blir kvar ett tag.

Seklets jävla antiklimax.

Någon annan som haft detta problem med sin SMC?
FI-lampan blinkar 6 långa blink.

/R

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Faktiskt ingen aning, har inte fått någon återkoppling överhuvudtaget trots att jag blev lovad detta.
Försökt ringa/sms:a utan att få tag i honom.

Fick tag i honom nyss, han kunde inte ge något rakt svar på när den skulle vara klar. Han skulle kolla att det inte var glapp i några kontakter innan eventuella delar beställs.
Slutade med att han lackade (när jag ifrågasatte arbetssättet) så nu lär jag väl få vänta.

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
nu bara 4 mil kvar på inkörningen det får bli imorn in till hojtorget.
switchade över till läge 2 på tändningen.
och vilken skillnad det blev på gången mycket råare, är mera av och på
när man gasar nu. känns mycket piggare. framförallt lite roligare att köra.:yoparty

känner mig väldigt nöjd med hojen!:banana

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Faktiskt ingen aning, har inte fått någon återkoppling överhuvudtaget trots att jag blev lovad detta.
Försökt ringa/sms:a utan att få tag i honom.

Fick tag i honom nyss, han kunde inte ge något rakt svar på när den skulle vara klar. Han skulle kolla att det inte var glapp i några kontakter innan eventuella delar beställs.
Slutade med att han lackade (när jag ifrågasatte arbetssättet) så nu lär jag väl få vänta.
Trååååkigt!Vilka lämna du hojen till??

Migesson

Guest
Ni era lyckliga svin som fått era SMC-R :tummenupp är ni nöjda med era? Ska ev köpa en nu bara se vad ni har för intryck av den :dummer Körde en SMC 2011 med akra och jag älskade den ;)

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Trååååkigt!Vilka lämna du hojen till??

Ja, grymt besviken.
Jag kommer berätta vilken mekaniker det rör sig om ifall detta barkar fullständigt åt helvete, känner inte att det gått så långt ännu, så jag avvaktar.
Hur det än går så är man jävligt maktlös som konsument.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Ni som står i kö för en smc-r har ni fått någe datum för leveranser?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Nån som vet vilket s/n det är på det K&N kon-luftflitret som passar rakt på insprutningen?

Edit: Hittade det själv. RU1750 ska det vara.

Last edited:

Migesson

Guest
Nu har jag köpt en med :tummenupp Alla powerparts är på som jag hade på Duken. Den 8 Juni ska den på 100mil service, montera trimkam, K&N filter samt mapp. Sen har jag beställt orange broms samt kopplingslock :lol Kolfiber värmeskydd till avgaset, hasplåt plus en ny sadel :D Så den kommer vara maxad till nästa fre :dummer

20120529318.jpg

20120529322.jpg

20120530329.jpg

20120530331.jpg

20120530336.jpg

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Ja, grymt besviken.
Jag kommer berätta vilken mekaniker det rör sig om ifall detta barkar fullständigt åt helvete, känner inte att det gått så långt ännu, så jag avvaktar.
Hur det än går så är man jävligt maktlös som konsument.
Såg din hoj(tror jag) Verkar vara din me tanke på din beskrivning utav problemet ialf. Lämna in min där på 100 milaservice idag.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Nu har jag köpt en med :tummenupp Alla powerparts är på som jag hade på Duken. Den 8 Juni ska den på 100mil service, montera trimkam, K&N filter samt mapp. Sen har jag beställt orange broms samt kopplingslock :lol Kolfiber värmeskydd till avgaset, hasplåt plus en ny sadel :D Så den kommer vara maxad till nästa fre :dummer

View attachment 362615

View attachment 362616

View attachment 362617

View attachment 362618

View attachment 362619
Acras system ser ut som en jävla Boforskanon juu:rolleyes:

Migesson

Guest
Ja fy fan vilken skön sång där ur den pipan :kär snart trimet på G ;) Vill rensa röven på den och ha lite mer blankare kåpor bara.

ragnar82

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
KTM

Nice!:tummenupp Har liknande bling på min, dock inte allt. Funderade också på nya värmeskydd till avgassystemet! Vad får man ge dom?:gnissla

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Såg din hoj(tror jag) Verkar vara din me tanke på din beskrivning utav problemet ialf. Lämna in min där på 100 milaservice idag.

Aha! Hoppas du får ett vänligt bemötande. :)
KTM Sverige ringde faktiskt i tisdags och berättade att de haft kontakt med verkstaden med anledning av problemet, delar skulle beställas från Österrike.
Fortfarande inte ett ljud från verkstaden dock, så jag gissar att delarna inte kommit.
Två veckor på måndag.

Var den nerplockad?

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Aha! Hoppas du får ett vänligt bemötande. :)
KTM Sverige ringde faktiskt i tisdags och berättade att de haft kontakt med verkstaden med anledning av problemet, delar skulle beställas från Österrike.
Fortfarande inte ett ljud från verkstaden dock, så jag gissar att delarna inte kommit.
Två veckor på måndag.

Var den nerplockad?
Problemet va att d va restorder på dina grejer från fabriken som kunde tänkas vara va felet. Men ktm sverige har skruvat bort delarna från en ny hoj(helt oanvänd) och skickat dom till verkstan.Prata med mekanikern å han tyckte väl inte att d va såå kul för din skull,Han har felsökt och inte hittat nått fel,men som sagt nya delar e beställda till din cykel... Ska hämta min hoj imorgon så då ska ja prata mer med han vad som händer med din cykel.Jag har fått ett bra bemötande även om jag kan tycka att dom kanske skulle behöva lite hjälp i verkstan. Tråkigt vilket som ialf.../Jocke

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024