Ktm 690 smc-r

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Tänkte mappa hojen för att få stopp på all tjuvstopp hela tiden med leovince på. Räcker det med mappningen eller bör jag byta till ett öppet luftfilter lock också?

Ska räcka med evo 1 mappen. Om det inte hjälper så får någon som kan hjälpa dig med TPSen när du mappar om den.

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Snabb hjälp, sitter på jobbet.
Blinkrelä för led belysning. Vilket skall man köpa? Finns det något som är plug-and play?

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Snabb hjälp, sitter på jobbet.
Blinkrelä för led belysning. Vilket skall man köpa? Finns det något som är plug-and play?

Det som Johans säljer köpte jag, funkar perfekt. Kontakten är inte egentligen 100% men ledarna får kontakt och sitter som berget. Fick även plats på orginalstället bakom lyktan. typ 200+kr

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Tack! Har du länk eller art.no?

Jag hittar inte just det relät på hemsidan, det som dyker upp där är märkesanpassade. Det som brukar hänga i butiken heter bara "elektriskt relä" har jag för mig. Brukar finns 3-5st i lager som hänger bland deras blinkers. Det är runt till skillnad från org. kantiga.

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Hoj
SMC-R -14

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Man skruvar bara av stänkan ( del 19 )
Kollar du del 17 så finns det märken i plasten för att göra hål och fästa blinkers.
Sen fäster du skylten i del 17

Capture.JPG

IMAG1990_BURST002_COVER-1.jpg

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Hoj
SMC-R -14
Den känns mer lättslangad än 640:n, större balanspunkt eller vad man ska säga. Kommer du på några körningar framöver förresten? Angående skylthållaren, jag har tagit bort både del 17 & 19. Nya hållaren skruvas i samma hål som del 17 under stänkan...

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Absolut. Hann aldrig lära mig slanga på 660'n men denna ger ju mer förtroende då den är så mycket stabilare.
Jag kör upp min hoj i maj eventuellt slutet på april och tar upp facebook igen så kan man stämma träff genom motard sthlm gruppen!

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Hej,
har nu kopplat in ledblinkers även fram och skaffat ett nytt relä http://www.mcweb.se/mc-delar-tillbehor/lamporel/blinkersrela

Hur beter sig Era blinkers (ni som har led)? Just nu är det ca 0,5-1 sek fördröjning innan de börjar blinka som de skall (liknar att tända en lågenergilampa). Därefter blinkar de fint o prydligt men i displayen vid h-mätaren lyser det enbart med ett grönt fast sken när man blinkar. Skall inte denna blinka? Skumt..... Tips på lösning?

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
Hej,
har nu kopplat in ledblinkers även fram och skaffat ett nytt relä http://www.mcweb.se/mc-delar-tillbehor/lamporel/blinkersrela

Hur beter sig Era blinkers (ni som har led)? Just nu är det ca 0,5-1 sek fördröjning innan de börjar blinka som de skall (liknar att tända en lågenergilampa). Därefter blinkar de fint o prydligt men i displayen vid h-mätaren lyser det enbart med ett grönt fast sken när man blinkar. Skall inte denna blinka? Skumt..... Tips på lösning?
det finns jättesmå (5cm) blinkers med glödlampa, så slipper du hålla på med relä

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
det finns jättesmå (5cm) blinkers med glödlampa, så slipper du hålla på med relä

Jag har vanliga miniblinkers. Men jag var tvungen att byta relät också. Med originalrelä och miniblinkers så blinkade det alldeles för fort. Originalblinkers var ett högre wattal på. Men med ett elektriskt relä fungerar det klockrent, även indikatorn på instrumentet blinkar som den skall. Tänkte själv byta till LED ett tag men detta fungerar bra.

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA

Jo jag vet men nu är det inget alternativ då allt är fixat...ville veta om någon haft liknande problem som mig och som kom på någon lösning (förrutom att köpa glödlampsblinkers)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati