Ktm 690 smc-r

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Snyggt med svart swing, plockade du av och lacka?

Tack. Stämmer, jag blockade bort den och lämnade in den för pulverlackering. Tar ju bara 1h att ta bort och ca 2h att montera ihop med like fika pauser. Det som va jobbigast va svinglagrerna, att få dit dem igen. Sen fick jag lufta bakbromsen.

Verkar inte som man kan få bort bakdäcket utan att lossa bromsslangarna?:/

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jo jag vet men nu är det inget alternativ då allt är fixat...ville veta om någon haft liknande problem som mig och som kom på någon lösning (förrutom att köpa glödlampsblinkers)

Frågan är om du inte fått fel relä, konstigt om det skulle funka till både glöd och led.... Biltema har billigare reläer som har funkat för mig på tidigare hojar.
Skaffa annars motstånd, jag har det och har inga problem alls.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Tack. Stämmer, jag blockade bort den och lämnade in den för pulverlackering. Tar ju bara 1h att ta bort och ca 2h att montera ihop med like fika pauser. Det som va jobbigast va svinglagrerna, att få dit dem igen. Sen fick jag lufta bakbromsen.

Verkar inte som man kan få bort bakdäcket utan att lossa bromsslangarna?:/

Blev snyggt med svart sving. Får fixa det på min till vintern. Jo det går allt att ta loss hjulet utan att lossa nån bromslang

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Blev snyggt med svart sving. Får fixa det på min till vintern. Jo det går allt att ta loss hjulet utan att lossa nån bromslang

Hmm hur då? Har försig ett pizzadrev (46 taggar). Men bromsslangen är 2 cm för kort. :/

Tycker verkligen att du ska lacka om. Smaken är som baken men aluminiumfärgen är inte så snyggt i alla andra färgdetaljer.

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
KTM 525 EXC -06
Apropå besiktning vad är det mer man ska tänka på? Min är mer eller mindre helt original äre bara åka dit och se glad ut? :)

johanl84

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Hoj
KTM 690 SMCR EVO 2014, KTM 450 EXC 2013
Hur gör man med skyltbelysningen när det är dax för besiktning,något tips?.

Jag har besiktat utan skyltbelysning. Skylten sitter precis under baklyset och besiktningsmannen tyckte väl att det räckte.

Enda anmärkningen var att reflex bak saknades. Då fick jag köpa en reflex med dubbelhäftande tejp och klistra på så gick den igenom.

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
Skruvar tillbaka orginalreghållaren;) tror inte besiktningsmannen gillar den där vinkeln;)

Registreringsbesiktade hojen häromdagen. Gubben hade inget emot lutningen på skylten, dock underkände han reflexen jag hade klistrat på bredvid, för den måste tydligen ha en lutning på nära 90 grader mot bakomliggande fordon.

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
"Mitt tips är att ni provar höja upp gafflarna i kronan ca 10-15mm och sedan sätter ni compression på soft på framgafflen , ni kommer att uppleva att hojen är betydligt mer lättstyrd och framhjulet "flyter" inte längre på asfalten. Bak är ktm 690n lite mjuk så där får man ofta öka lite fjäderförspänning och ställa compressionen på Sport"

Tack för deta tips. Höjde upp gafflarna 15mm och satte inställningarna fram på komfort. Bak lät jag de vara på sport. Kanongo att köra nu och mkt mer lättstyrd. :tummenupp

Påskpillet blev också att jag plockade bort SAS slangarna och monterade täckbrickan + pluggarna. Dock var jag tvungen att låta el-kontakten till SAS sitta i eftersom FI lampan annars började lysa (hur har ni andra gjort med detta?) Monterade också en lambdaplugg och o2 sensor eliminator! Glad påsk alla! :hej

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Har du fått hem dessa än? :)
Jo då de är hemma, dock passade de dåligt med min typ kopplingshandtag, infästning för justeringspinnen ser mer ut som på enduron. funderar på om jag kan hitta den andra typen?

Någon som vet kanske?
IMG_0281.jpgIMG_0282.jpg

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
Är det någon här som har "problem" att det kissar ur slangen till kylet?
kan de vara för att man åker mycket på ett hjul eller är de fel glykolblandning?

någon som vet? de skvätter ner motorn onödigt mycket tycker ja :brinnerup

aZLvj9S.jpg

g5POQx1.jpg

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
"Mitt tips är att ni provar höja upp gafflarna i kronan ca 10-15mm och sedan sätter ni compression på soft på framgafflen , ni kommer att uppleva att hojen är betydligt mer lättstyrd och framhjulet "flyter" inte längre på asfalten. Bak är ktm 690n lite mjuk så där får man ofta öka lite fjäderförspänning och ställa compressionen på Sport"

Tack för deta tips. Höjde upp gafflarna 15mm och satte inställningarna fram på komfort. Bak lät jag de vara på sport. Kanongo att köra nu och mkt mer lättstyrd. :tummenupp

Påskpillet blev också att jag plockade bort SAS slangarna och monterade täckbrickan + pluggarna. Dock var jag tvungen att låta el-kontakten till SAS sitta i eftersom FI lampan annars började lysa (hur har ni andra gjort med detta?) Monterade också en lambdaplugg och o2 sensor eliminator! Glad påsk alla! :hej

Sitter luftburken kvar? alltså den stora? eller bytte du till konfilter?
Märker du någon skillnad efteråt?

Monterade du någon plugg till kontakten för lamdan? Eller hur funkar det?

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Är det någon här som har "problem" att det kissar ur slangen till kylet?
kan de vara för att man åker mycket på ett hjul eller är de fel glykolblandning?

någon som vet? de skvätter ner motorn onödigt mycket tycker ja :brinnerup

Har du ovanligt högt tryck i kylet kan det vara toppackningen som gått.
Vet att det hänt en annan SMC-R 13 hoj.

Min gör samma sak, dock inte fullt så mycket.

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Tjo!

Vad smörjer ni era kedjor med?

Använder också motorex. Tror de flesta märken och modeller fungerar bra. Trixet är att smörja när kedjan är varm så tex efter körning och sedan får de klibba under natten. Har alltid gjort så och har aldrig haft ett enda kladdstänk. Smörjer ungefär efter var tredje tur. :)

korassel

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2012
Hoj
husa 570 sm
Går det bra att slänga på ett 180 slicks bak ? Får det plats och hur passar de på fälgen?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati