frefeh
Två cylindrar är fler än en..
Härligt !!
Tufft med ett par SMC oxå, ska bli skoj att se om det är skillnad i pulver på dem. Vissa hävdar ju att det ska skilja lite motormässigt.
När kommer första Duken?
När stor Duken e såld
/F
Härligt !!
Tufft med ett par SMC oxå, ska bli skoj att se om det är skillnad i pulver på dem. Vissa hävdar ju att det ska skilja lite motormässigt.
När kommer första Duken?
readytorace.se skrev:Deltävling 1 Ring Knutstorp 24-26/4 arrangör AMK, Danmark 2 heat
Deltävling 2 Våler 12-14/6 arrangör CRC Norge 2 heat
Deltävling 3 Mo I Rana 10-12/7 arrangör ACMC, Norge 2 heat
Deltävling 4 Årsracet Sviestad 31/7-2/8 arrangör LMS/MCHK-R 2 heat
Deltävling 5 Gelleråsen 29-30/8 arrangör MCHK-R 2 heat
Deltävling 6 Ring Djursland 19-20/9 arrangör AMK, Danmark 2 heat
Eftersom fem race ingår i cupen känns det långt till Mo I Rana (jag har 108mil dit).
Någon som hört om bra deal på 690 smc från handlare ? Med extrafälgar, helsystem eller bra rabatt ? Har för mig Lelles körde något på SM-modellen förra våren (fälgar + hyffsat pris ?).
Vad kör ni för däck? Finns det någon däcksponsor i klassen ?
Har kollat lite på nya Michelin Power One skurna slicks ? Shinko ? Metzeler ?
Kör ni 160 bredd på bakdäcken ?
Får man i tankskum i smc tanken ?
Kolla med Lelles om dealen är kvar.
Jag har kört Metzeler slicks 180 bredd, funkar kalas. De flesta amdra kör 160 däck är nog mer rätt i förhållande till fälgbredd. Ingen däcksponsor, men med lite förfrågningar så kommer du åt rätt bra pris på däck. Det går inte åt speciellt mycket däck!!!
Inga problem att få i skum...
Kör hårt! Första tävlingen närmar sig!!!
Tackar för svar !!
Ska börja ringa runt till handlarna snart för att se vad för deal man kan få...
Går det åt 2 uppsättningar slicks på en säsong ? eller vad kan man räkna med ?
Tackar för svar !!
Ska börja ringa runt till handlarna snart för att se vad för deal man kan få...
Går det åt 2 uppsättningar slicks på en säsong ? eller vad kan man räkna med ?
Någon som hört om bra deal på 690 smc från handlare ? Med extrafälgar, helsystem eller bra rabatt ? Har för mig Lelles körde något på SM-modellen förra våren (fälgar + hyffsat pris ?).
...
Hämtade hem min bajk i förrgår
Vad händer mer ute i landet ??
Den dealen som alla handlare hade, inte bara Lelles, gällde endast 690SM och var en grej som KTM stod för. Nåt liknande finns inte i år. KTM tar in så få cyklar att det troligen kommer bli brist på dem, 09or alltså.
Kom igen nu, skaffa en 690 och ta chansen att få tvåla till mig som revansch för senast
Gött, grattis till nya bågen !
Det finns några -08r ståendes (inte ståkkholmare utan smc !) ute i landet som går att få till lite mindre pengar än nya 09r.
Ja, jag är lite sugen..... Kommer definitivt bli en tät strid om sista startplats
Ahh härligt härligt.
Fans det någon som sålde med hjulpaketet fortfarande?
Priserna börjar bli skapliga på superduke:ar nu.
Funderar på att sätta ut den nästan
/Freddan
1. Licens, vad kör ni på för licens ?
Var inne på svemo och hittade följande:
Roadracing
20-55år Senior 2600:-
16-55år Classic 1100:-
Senior eller Classic ??
2. MC-id, ska man skicka in mc-id blankett till svemo ?
3. Däck, (börjar bli tjatigt, jag vet...) hittade lite billiga däck på blocket med 160 profil: http://www.blocket.se/vi/20090170.htm?ca=15_s
, http://www.blocket.se/vi/20166240.htm?ca=15_s , http://www.blocket.se/vi/10926992.htm?ca=15_s .
Något speciellt man ska undvika ?
De e mycket man ska tänka på.......
3. Snåla inte köp ett par set nya slicks - i annonserna jag la med så är det lite nya däck med 160 profil, men jag är inte speciellt bevandrad inom supermoto-däck, är det några som är bättre eller sämre för supermono-cupen ?
Tackar för svar !
Det närmar sig första tävlingen
3. Snåla inte köp ett par set nya slicks - i annonserna jag la med så är det lite nya däck med 160 profil, men jag är inte speciellt bevandrad inom supermoto-däck, är det några som är bättre eller sämre för supermono-cupen ?
Tackar för svar !
Det närmar sig första tävlingen
det är flera som kör med 180 däck, bland annat Stefan, utan att märka nån direkt skillnad.
man ska INTE köra supermoto däck, det finns däck som är gjorda för supermoto och de är väldans mkt mjukare för att snabbt få upp värmen på banor med kombinerad asfalt/grus/jord.
Vanliga Roadracing slicks ska du ha
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |