KTM 690 Supermonocup 2010

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tjena Grabbar

Tack för ett roligt race år, det var grymt kul att köra i ktm cupen. Självklart blir det åka av nästa år men inte alla race. Ja ska ju få barn i januari så det får främst bli de svenska racen.

Gott nytt år!

P.S vad hände med startersättningen?

Haha, då får vi se till att slåss på de rejs vi ses på. Jag ska köra lite färre nästa år jag oxå - av precis samma orsak (fast vi har beräknad leverans i maj) :D

Grattis!! Det går fortare när man blivit farsa;)

Skicka ett mail/brev till joachim.paulsson@ktm.se med de tidskval du kört utskrivet från mylaps.

MVH
Stefan #37

Vi skojade ju i Sumo-SM att man tjänar 1s per unge, därav Ola E's alla guld, hehe.

Hoppas ni skyddar er då Stefan så jag och Fredde har en liten chans att komma ikapp, hehe.

Finns det nån chans att få priser för totalplaceringen i cupen oxå möjligen ??

Last edited:

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Haha, då får vi se till att slåss på de rejs vi ses på. Jag ska köra lite färre nästa år jag oxå - av precis samma orsak (fast vi har beräknad leverans i maj) :D

Supermono baby cup 2010 ? Med KTM sponsrade barnvakter ? Blöjor och välling istället för prispengar ?

Stort GRATTIS till de blivande farsorna :tummenupp

Själv så tar jag ett uppehåll från cupen nästa år för att leka med dom stora pojkarna i REC/NEC med en alldeles för snabb Retta :banana , men man vet aldrig när jag kommer tillbaka :tummenupp

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono

Vi skojade ju i Sumo-SM att man tjänar 1s per unge, därav Ola E's alla guld, hehe.

Hoppas ni skyddar er då Stefan så jag och Fredde har en liten chans att komma ikapp, hehe.

Finns det nån chans att få priser för totalplaceringen i cupen oxå möjligen ??

Grattis!!! Det är underbart (oftast:D)

Kolla med Jocke P!

Supermono baby cup 2010 ? Med KTM sponsrade barnvakter ? Blöjor och välling istället för prispengar ?

Stort GRATTIS till de blivande farsorna :tummenupp

Själv så tar jag ett uppehåll från cupen nästa år för att leka med dom stora pojkarna i REC/NEC med en alldeles för snabb Retta :banana , men man vet aldrig när jag kommer tillbaka :tummenupp

Du får inte sluta sådär, du måste köra lite racing oxå!! ERF är ju en lagsport, det är roligare att vara självisk:) (säger jag som kanske ska köra ett endurance på Spa Francorchamps;)

Last edited:

bearfoot

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Race & gathojar.
Grattis!!! Det är underbart (oftast:D)

Kolla med Jocke P!

Du får inte sluta sådär, du måste köra lite racing oxå!! ERF är ju en lagsport, det är roligare att vara självisk:) (säger jag som kanske ska köra ett endurance på Spa Francorchamps;)

11-13 juni månne? Och i vilket team? Låt oss avundsjuka få veta:Bugar

Grattis alla soon-to-be-fathers. Har ni inte åkt berg och dalbana förut så kan jag lova att ni nu gett er in på den häftigaste som finns.....:banana:huvet:krama:confused:

SnigelracingKTM

Värkställande Knäskrapare
Gick med
12 Jan 2010
Hoj
KTM 690 SMR -08 och KTM 250 ECX-F för skogsbruket..
Hej 690 Piloter !
Ansluter till 690 Air Force.
Ska bli skoj !

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Halloj

Jag saknar tävlandet jag höll på en del med för en massa år sen. Då var det enduro och cross som gällde, nu åker jag mest landsväg, och så mycket bana jag kan. :yoparty

Jag älskar min superduke, men vet inte riktigt om jag har råd att köra Bott med den. Det är kanske inte den ultimata hojen för den serien heller, även om jag mest är ute efter att ha skoj. (Ligger efter duccarna med 60hk)

Men så hittade jag denna mycket trevliga "lilla" serie. Nu blev jag plötsligt sugen på att byta min baby mot en 690 och gasa järnet i ktm 690 supermono. Då jag funderar på vilken 690-modell som passar mig uppstår följande fråga:

Varför kostar smc:n typ en uppsättning hjul mer än sm:en? Det skiljer ju typ 20k. Visst, sm:en är ju apful ur alla vinklar (fy skäms ktm) och den väger en hel del mer, men ändå? Det är ju samma motor, så vad är egentligen den stora skillnaden? :va

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj

Snyggt!

Men så hittade jag denna mycket trevliga "lilla" serie. Nu blev jag plötsligt sugen på att byta min baby mot en 690 och gasa järnet i ktm 690 supermono. Då jag funderar på vilken 690-modell som passar mig uppstår följande fråga:

Varför kostar smc:n typ en uppsättning hjul mer än sm:en? Det skiljer ju typ 20k. Visst, sm:en är ju apful ur alla vinklar (fy skäms ktm) och den väger en hel del mer, men ändå? Det är ju samma motor, så vad är egentligen den stora skillnaden? :va

Varför den kostar mer kan inte jag svara på, men skillnaden på dom är ganska stor om man ska åka asfalt enligt min åsikt. Titta i denna tråden på sidan 1 så har jag tyckt lite om modellerna:)

Tjöp en och kom o rejsa!! Det är skitkul:D

Last edited:

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Tack gosse.
Det är bara asfalt som gäller. Efter att ha kollat runt och jämfört priser lutar det mot en sm, om det blir nåt byte alls (tror det blir deprimerande att gå ner i effekt så pass). Men det blir ju en del slantar över till extra hjul, akra, däck m.m.

Börjar t.o.m. vänja mig vid utseendet (tycker det är den fulaste hoj jag sett i modern tid, men med lite pimp blir det bättre), denna ser fräck ut om man bortser från framskärmen.
ktm690supermoto3.jpg
(Bilden är tagen från http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=5625&postdays=0&postorder=asc&start=20)

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Tack gosse.
Det är bara asfalt som gäller. Efter att ha kollat runt och jämfört priser lutar det mot en sm, om det blir nåt byte alls (tror det blir deprimerande att gå ner i effekt så pass). Men det blir ju en del slantar över till extra hjul, akra, däck m.m.

Börjar t.o.m. vänja mig vid utseendet (tycker det är den fulaste hoj jag sett i modern tid, men med lite pimp blir det bättre), denna ser fräck ut om man bortser från framskärmen.
View attachment 300909
(Bilden är tagen från http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=5625&postdays=0&postorder=asc&start=20)

Bilden är på min hoj:) Kul att den hittat runt, tror att det är när fastbikes.se provkörde!
Håller med dig om att man vänjer sig.

Stefan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag saknar tävlandet jag höll på en del med för en massa år sen. Då var det enduro och cross som gällde, nu åker jag mest landsväg, och så mycket bana jag kan. :yoparty

Jag älskar min superduke, men vet inte riktigt om jag har råd att köra Bott med den. Det är kanske inte den ultimata hojen för den serien heller, även om jag mest är ute efter att ha skoj. (Ligger efter duccarna med 60hk)

690 Duke R borde rimligen vara bäst (men dyrast) med tanke på att den har lite vasare motor och det (som Stefan mfl ser det) bästa asfaltschassit.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Var finns schema? Skulle vara kul och se detta, men jag är tydligen
blind och kan inte hitta..

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Nu är meckningen i full gång, håller på att lätta hojen ca 10 kg:)
Tyvärr kommer jag nog att motverka denna lättning med en tightare fit i skinnstället:D

Hur går det för er andra?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tyvärr kommer jag nog att motverka denna lättning med en tightare fit i skinnstället:D

Målar barnrum, köper vaggor och annat skrot och försöker hitta en ekonomisk lösnng på hur man ska frakta/utfodra/härbärgera fru + barn till banorna i sommar :brinnerup

Bajken är ställd i ett förråd ute på stan bredvid Kawwan för den stod i vägen hemma bland alla husabergarna. Fortfarande otvättad efter sista månadernas pendlaruppdrag till jobbet.
Nån som vill köpa en toppenfin Husa 650 förresten?

jekelund

Medlem
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
KTM 690smr NR 17

Skottar mest snö och byter blöjor.

Hojjen har fortfarande pyjamasen på sig, men den ska väl av så fort snön har försvunnit.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM