Ktm 690

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
ja gör det så får du lära mig köra motard,:) antar att det är skillnad på kurvteknik o så

Tolf
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Jag gick från Fireblade till motard och ångrar inget. (jo, att jag inte gjorde det tidigare)
Allt är roligare. Det enda man inte kan är å ta med en :tuttar på någon längre sträcka.... men det får man leva med!!:yoparty

Ska försöka ta med mig hojen till V-vik någon gång. (kommer ju därifrån):D
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på

Om man borrar upp luftburken, lär man då behöva mappa om den ??
Nån som vet?
nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på


nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm

skönt med folk som vet:tummenupp
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
ja gör det så får du lära mig köra motard,:) antar att det är skillnad på kurvteknik o så

Tolf

Jag har gått från Ducati 900ss till 690:n har inte hunnit köra så mycket än men än så länge så ångrar jag inget.

Var trött på sporthojs stuket och ville ha något mer lätt och ledigt att köra med, samt att driftskostnaden är lägre vilket aldrig är fel.

Byt ! :tummenupp
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på


nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm

har du koll på exakt hur man ska göra? har för mig det är en massa om rätt mängd bensin i tanken, rätt vinkel på hojen och att den ska varit kall typ ett dygn först.
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
har du koll på exakt hur man ska göra? har för mig det är en massa om rätt mängd bensin i tanken, rätt vinkel på hojen och att den ska varit kall typ ett dygn först.
har också läst det det med att tanken ska vara 2/3 fylld och så ska den stå vågrätt i 15 minuter, har även sett att den måste vara kall men när jag hade problem men tomgången på grund av kyla så provade jag och anders (JE) detta då moppen redan var varm med mindre än halv tank och på sidostödet.... det funkade men allt som ska efterföljas är väl mest för att hojen ska få ett mra medelvärde på allt som den ska ändra... och ja just det man ska starta hojen utan att röra gasen... får inte pilla på ngt under tiden som den står och puttrar.....
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
har också läst det det med att tanken ska vara 2/3 fylld och så ska den stå vågrätt i 15 minuter, har även sett att den måste vara kall men när jag hade problem men tomgången på grund av kyla så provade jag och anders (JE) detta då moppen redan var varm med mindre än halv tank och på sidostödet.... det funkade men allt som ska efterföljas är väl mest för att hojen ska få ett mra medelvärde på allt som den ska ändra... och ja just det man ska starta hojen utan att röra gasen... får inte pilla på ngt under tiden som den står och puttrar.....

tackar, jag får testa det för min beter sig efterblivet, antagligen pga kyla precis som din, hade du också problem med att den helt enkelt dog ibland? som det är nu kan jag köra några meter, sen när jag frikopplar så dör hon, håller sig inte på tomgång helt enkelt.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
ja ha då står jag i valet o kvalet.

funderar på att köpa en 690. Ska i så fall sälja min vtr firestorm.

Har aldrig haft motard förut. HAr väl insett att jag åker int eså långa sträckor.ofta.

Vill ha en hoj med hög nöjesfaktor.

Nya pipor måste man ju ha. Funderar p åacra helsystem.


Övertyga mig nu att jag gör rätt :)

Tolf

Tipset är ju att köpa en 950SM eller Supeduke... Vanliga motarder känns ofta lite trötta efter att ha åkt effektstarkare hojar. Var ett tag inne på 690SM med det blev till sist en Supeduke och den är otäckt kul...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det någon som kan svara på vad de nya 690 kostar i försäkring då de verkar gå som fulleffekt direkt? 690 Enduro/SMC/Duke
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Är det någon som kan svara på vad de nya 690 kostar i försäkring då de verkar gå som fulleffekt direkt? 690 Enduro/SMC/Duke

Jag betalar för att vara exat 3456kr 0m året på min 690 -07 på Bilsport&Mc
Då e jag över 25 och bor på landet. Borde vara samma pris på -08
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag betalar för att vara exat 3456kr 0m året på min 690 -07 på Bilsport&Mc
Då e jag över 25 och bor på landet. Borde vara samma pris på -08

Nu vet jag inget om -07 men går de också som fulleffekt & inga 24kw eller nåt sånt! Kanske någon från de större städerna som har bokat någon -08 som fått veta priset.

Tack iallafall Ditan!
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
tackar, jag får testa det för min beter sig efterblivet, antagligen pga kyla precis som din, hade du också problem med att den helt enkelt dog ibland? som det är nu kan jag köra några meter, sen när jag frikopplar så dör hon, håller sig inte på tomgång helt enkelt.

precis så ja... men nu går den bra som fan......:yoparty
 

jeric72

de e bra så...
Gick med
22 Feb 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Ktm 690 SM - 07 , Honda CRF 450 - 09 , Honda XR 600 - 86 , BMX Cykleproo - 99
Angående försäkring så fick jag betala dryga 6000:- hel/helår (och då är jag med i SMC) för en 690sm -07 på bilsport & mc. Boende i Stockholm och 35 bast.

Vet inte om denna varit med tidigare i tråden, men den ä jäkligt najs.
http://supermotard.dk/artikler/ktm-690-supermoto-modifikationer
Min kommer levereras med dubba acra men det ser bra najs ut med ett.

Är det nån som monterat crashpuckar på sin 690 Supermoto?
Hur/var?
Pris?
Var köpa?
(Jag vet att det finns några som ktm-powerparts för bak och framaxel, så min undran gäller om nån gjort något annat)

/Jocke
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Angående försäkring så fick jag betala dryga 6000:- hel/helår (och då är jag med i SMC) för en 690sm -07 på bilsport & mc. Boende i Stockholm och 35 bast.

Vet inte om denna varit med tidigare i tråden, men den ä jäkligt najs.
http://supermotard.dk/artikler/ktm-690-supermoto-modifikationer
Min kommer levereras med dubba acra men det ser bra najs ut med ett.

Är det nån som monterat crashpuckar på sin 690 Supermoto?
Hur/var?
Pris?
Var köpa?
(Jag vet att det finns några som ktm-powerparts för bak och framaxel, så min undran gäller om nån gjort något annat)

/Jocke


Jag köpte fyra skateboardhjul på Stadium 99:- och gängstav, mutter och brickor.:yoparty :tummenupp

Edit: bild!
 

Bifogat

  • CIMG1063.JPG
    CIMG1063.JPG
    121.5 KB · Visningar: 161
  • CIMG1069.2.JPG
    CIMG1069.2.JPG
    131.4 KB · Visningar: 192
Last edited:

jeric72

de e bra så...
Gick med
22 Feb 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Ktm 690 SM - 07 , Honda CRF 450 - 09 , Honda XR 600 - 86 , BMX Cykleproo - 99
Jag köpte fyra skateboardhjul på Stadium 99:- och gängstav, mutter och brickor.:yoparty :tummenupp

Edit: bild!

Sweet! :tummenupp
Tack för tipset!
Bara å mäta ut vad man ska ha för diam på gängstaven så fort hojjen kommer.

/Jocke
 

dragster17

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690
lelles mc

lämnade in hojen på 100 mila service + en kugg mindre fram nämligen 15 kugg, fick tillbax hojen men det sitter 16 kugg fram, de bytte ut mitt gamla 16 kugagrs drev till ett nytt 16 kuggars. ÖÖÖÖH,
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
lämnade in hojen på 100 mila service + en kugg mindre fram nämligen 15 kugg, fick tillbax hojen men det sitter 16 kugg fram, de bytte ut mitt gamla 16 kugagrs drev till ett nytt 16 kuggars. ÖÖÖÖH,

Säg det till dom(lelles) så kan dom nog lösa det:)

Men sitter de inte 17 orginal då? som på 660
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top