Ditan
Ny medlem
Om man borrar upp luftburken, lär man då behöva mappa om den ??
Nån som vet?
Nån som vet?
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda påJag gick från Fireblade till motard och ångrar inget. (jo, att jag inte gjorde det tidigare)
Allt är roligare. Det enda man inte kan är å ta med en på någon längre sträcka.... men det får man leva med!!
Ska försöka ta med mig hojen till V-vik någon gång. (kommer ju därifrån)
nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mmOm man borrar upp luftburken, lär man då behöva mappa om den ??
Nån som vet?
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på
nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm
ja gör det så får du lära mig köra motard, antar att det är skillnad på kurvteknik o så
Tolf
nåååja jag har kört med min tjej 25 mil (aktiv körning med andra motarder) på en dag så nog fan går det men det är riktigt jävla ansträngande och ha en 47 kilos klump som man ska hålla reda på
nope såna små fjantiga ingrepp fixar 690´n själv man låter den stå och brumma i en kvart så ställer den in sig via givare i luftburk, Lambda mm
har också läst det det med att tanken ska vara 2/3 fylld och så ska den stå vågrätt i 15 minuter, har även sett att den måste vara kall men när jag hade problem men tomgången på grund av kyla så provade jag och anders (JE) detta då moppen redan var varm med mindre än halv tank och på sidostödet.... det funkade men allt som ska efterföljas är väl mest för att hojen ska få ett mra medelvärde på allt som den ska ändra... och ja just det man ska starta hojen utan att röra gasen... får inte pilla på ngt under tiden som den står och puttrar.....har du koll på exakt hur man ska göra? har för mig det är en massa om rätt mängd bensin i tanken, rätt vinkel på hojen och att den ska varit kall typ ett dygn först.
har också läst det det med att tanken ska vara 2/3 fylld och så ska den stå vågrätt i 15 minuter, har även sett att den måste vara kall men när jag hade problem men tomgången på grund av kyla så provade jag och anders (JE) detta då moppen redan var varm med mindre än halv tank och på sidostödet.... det funkade men allt som ska efterföljas är väl mest för att hojen ska få ett mra medelvärde på allt som den ska ändra... och ja just det man ska starta hojen utan att röra gasen... får inte pilla på ngt under tiden som den står och puttrar.....
ja ha då står jag i valet o kvalet.
funderar på att köpa en 690. Ska i så fall sälja min vtr firestorm.
Har aldrig haft motard förut. HAr väl insett att jag åker int eså långa sträckor.ofta.
Vill ha en hoj med hög nöjesfaktor.
Nya pipor måste man ju ha. Funderar p åacra helsystem.
Övertyga mig nu att jag gör rätt
Tolf
Är det någon som kan svara på vad de nya 690 kostar i försäkring då de verkar gå som fulleffekt direkt? 690 Enduro/SMC/Duke
Jag betalar för att vara exat 3456kr 0m året på min 690 -07 på Bilsport&Mc
Då e jag över 25 och bor på landet. Borde vara samma pris på -08
tackar, jag får testa det för min beter sig efterblivet, antagligen pga kyla precis som din, hade du också problem med att den helt enkelt dog ibland? som det är nu kan jag köra några meter, sen när jag frikopplar så dör hon, håller sig inte på tomgång helt enkelt.
Angående försäkring så fick jag betala dryga 6000:- hel/helår (och då är jag med i SMC) för en 690sm -07 på bilsport & mc. Boende i Stockholm och 35 bast.
Vet inte om denna varit med tidigare i tråden, men den ä jäkligt najs.
http://supermotard.dk/artikler/ktm-690-supermoto-modifikationer
Min kommer levereras med dubba acra men det ser bra najs ut med ett.
Är det nån som monterat crashpuckar på sin 690 Supermoto?
Hur/var?
Pris?
Var köpa?
(Jag vet att det finns några som ktm-powerparts för bak och framaxel, så min undran gäller om nån gjort något annat)
/Jocke
Jag köpte fyra skateboardhjul på Stadium 99:- och gängstav, mutter och brickor.
Edit: bild!
Sweet!
Tack för tipset!
Bara å mäta ut vad man ska ha för diam på gängstaven så fort hojjen kommer.
/Jocke
lämnade in hojen på 100 mila service + en kugg mindre fram nämligen 15 kugg, fick tillbax hojen men det sitter 16 kugg fram, de bytte ut mitt gamla 16 kugagrs drev till ett nytt 16 kuggars. ÖÖÖÖH,
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |