Ktm 690

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Heh de är SMC som jag är ute efter! Förmodar att de inte kommer vara så många begangnade till sallu i sommar.

Jag har aldrig kört motard så frågan är om jag kommer tycka de är tråkigt med en ktm lc4 640 om man jämför med en 690SMC?

Har förövrigt haft en Kawasaki ZR7S -03 i 4år(220kg/72hp)

- Robin

Nog lite tidigt och hitta en beg 690 SMC men jag tror säkert där kommer vara någon till sommarn eller höst.Kanske nån som är i behov av pengar osv.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Heh de är SMC som jag är ute efter! Förmodar att de inte kommer vara så många begangnade till salu i sommar.

Jag har aldrig kört motard så frågan är om jag kommer tycka de är tråkigt med en ktm lc4 640 om man jämför med en 690SMC?

Har förövrigt haft en Kawasaki ZR7S -03 i 4år(220kg/72hp)

- Robin
Visst är det skillnad på 640 och 690

Köp en SXV så kommer du inte tycka det är tråkigt... (140kg/70hp) :D
 

jeric72

de e bra så...
Gick med
22 Feb 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Ktm 690 SM - 07 , Honda CRF 450 - 09 , Honda XR 600 - 86 , BMX Cykleproo - 99
Lite bilder från våran demo.

Tjena.
Skummade igenom tråden för att se om någon hittat nåt snyggt sätt att få dit bakblinkers. Jag gjorde en liknande konstruktion som er för att få dit plåten mellan akrorna. Och jag lyckades även återanvända skyltbelysningen, även om den var stor passade den in utmärt i den lilla "rännan" på bakdelen. :)

Razorblade:
På er demo så har ni satt på blinkers infälda i baken. Är dessa godkända för besikting och i så fall var får man tag på dylika tingestar?

Nån som har hitta på nåt annat sätt att få på dessa snyggt?

/Jocke
 
Last edited:

plastraket

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Nån här som vet om det finns enkel ljuddämpare med rördragning som en "vanlig" 640/660 etc till denna 690 supermoto? Alltså inga avgassrör under hojen... Tror jag såg någon bild förut men hittar den inte igen :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vilken djungel :confused:

Vad är skillnaden på SM & SMC?
690SM.jpg

100807middle.jpg
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
lite info om KTM 690 Supermono Cup http://readytorace.se/

det är bara 4:a veckor till 1:a tävlingen, ska bli skoj!

ska bli intressant att gå från 180kg o 170hk till 150kg o 65hk :yoparty
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Provkört 690 smc och 690 enduro

--------------------------------------------------------------------------------

Såja idag fick jag tillfälle att provköra både 690 smc & 690 enduro.

Upplevde båda ganska trevliga och kändes snarlika i gången.
Samma motor osv,vad skiljer egentligen? utväxling ?

Hojarna verkade vara inställda på mellan , 2 av 3.

Upplevde dock 690 smc som något trevligare.
Finns köpa extra enduro fälgar till som passar 690 smc,kring 10 tusen.
Förmodar att det tillkommer skivor och givetvis däck.
Vet ej hur det blir med oken osv men som jag förstod det så skulle det passa.

Väcker ha begär.

Inga problem med brända byxor men kan förstå om man kör mer aktivt och slänger fram benet/foten i alla lägen att det kanske kan ske.
Vid vanlig provkörning va det dock inga problem.

Somsagt upplevde smc trevligare än enduro,vet ej varför egentligen.Lite kort provtur och tråkiga vägar men de går ganska snarlikt annars.
Kanske var det för att smc har mindre hjul och kändes lite annorlunda i styrningen.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
hej går och funderar på att köpa en 690 sm tycker dom e coola men hur e dom att köra ,slanga mm och e det nån som haft problem ,garanti mm
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
va händer sover alla här lr har ni sålt hojarna
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
va händer sover alla här lr har ni sålt hojarna

Ja funderar på att sälja den faktiskt. Är för mycket sport över den, fast för lite kräm i maskineriet för att vara sportig men samtidigt för lite motardkänsla och bottenvrid för att bli riktigt rolig, busigt inspirerande som tex 660 eller 525.
Känner mig lite lurad av ktm då dom släpper en så pass mer åtråvärd cykel året efter iomed 690smc så jag och för den del handlarna också tvningas att dumpa priserna vid försäljning. Till saken hör den att när man kört 560 smr och sätter sig på 690 så står allt still när man vrider på handtaget. Något som skulle trösta lite då kan väl vara att dom fått till en egen klass för anknäbbarna i supermono cup. Lite kluven, hur man än gör så gör man en mkt dålig affär, nästa år är den inte värd ett skit i vilket fall så jag får nog sälja i år ändå.... haj svajs bajs.:näsblod
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ganska sjukt o släppa en lika hoj fast sju tusen ggr snyggare året efter..
är de nån som väljer en sm före smc?
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Ja funderar på att sälja den faktiskt. Är för mycket sport över den, fast för lite kräm i maskineriet för att vara sportig men samtidigt för lite motardkänsla och bottenvrid för att bli riktigt rolig, busigt inspirerande som tex 660 eller 525.
Känner mig lite lurad av ktm då dom släpper en så pass mer åtråvärd cykel året efter iomed 690smc så jag och för den del handlarna också tvningas att dumpa priserna vid försäljning. Till saken hör den att när man kört 560 smr och sätter sig på 690 så står allt still när man vrider på handtaget. Något som skulle trösta lite då kan väl vara att dom fått till en egen klass för anknäbbarna i supermono cup. Lite kluven, hur man än gör så gör man en mkt dålig affär, nästa år är den inte värd ett skit i vilket fall så jag får nog sälja i år ändå.... haj svajs bajs.:näsblod

prova duke 690 för mö sport=tråkig prova sm690 me acra halv kul prova 690 smc helt orginal så jävla grym bakhjul hela tiden så blir en sån sen:yoparty
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Ungefär som med dem som valde/väljer 640 istället för 660 :D

Jo men jag gjorde ett dåligt val då med, köpte 640... fick trimma lite. Som nybörjare avskräckte kortare serviceintervaller och kick-start. Nästa gång så måste man tänka till lite bättre.:tummenupp
 

jeric72

de e bra så...
Gick med
22 Feb 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Ktm 690 SM - 07 , Honda CRF 450 - 09 , Honda XR 600 - 86 , BMX Cykleproo - 99
Det finns ju faktiskt tråkigare hojar än 690SM. :)

Förresten, nån som har koll på ställen i Stockholm där man kan serva KTM utan att bli skinnad eller lurad. Det är dags för 100mils service nu och det enda stället jag hittat är Dirtbike i Hägersten, nån som har någon erfarenhet?

/Jocke
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det finns ju faktiskt tråkigare hojar än 690SM. :)

Förresten, nån som har koll på ställen i Stockholm där man kan serva KTM utan att bli skinnad eller lurad. Det är dags för 100mils service nu och det enda stället jag hittat är Dirtbike i Hägersten, nån som har någon erfarenhet?

/Jocke

På din sida är det förmodligen Mör Racing om du inte vill norra delen av stan!
http://www.moracing.se/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top