Ktm 690

dempad

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Väsby
Hoj
Såld KTM 690 SM -07
felet är att där inte är någon :( när jag startar hojen och den har stått stilla i flera timmar så funkar det, men när jag kört lite så försvinner den :näsblod


Du har samma fel som jag hade, när jag lämnade in den för att fixa detta problem det var då dem sa att det fanns en ny mappning.
När dem försökte mappa om så hittade dem felet varför min hoj dog när jag hade kopplingen intryckt när jag var ute och körde.

Var ska du serva den?
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Att Prestige-modellen har alufälgar och fullt justerbar fjädring har jag förstått, men hur är det med R-modellen? Vad har den för extra mot de andra modellerna?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Du har samma fel som jag hade, när jag lämnade in den för att fixa detta problem det var då dem sa att det fanns en ny mappning.
När dem försökte mappa om så hittade dem felet varför min hoj dog när jag hade kopplingen intryckt när jag var ute och körde.

Var ska du serva den?

YES då finns där hopp för min också :) man tröttnar hyffsat fort på det :näsblod

den ska in på jonte engdahls i lödde.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Att Prestige-modellen har alufälgar och fullt justerbar fjädring har jag förstått, men hur är det med R-modellen? Vad har den för extra mot de andra modellerna?

Efter vad jag forskat så verkar det R vara som Prestige-modellen men med orange ram och lite annat utseende. Rätta mig om jag har fel.

Edit: Bromsar fram verkar också skilja något.
 
Last edited:

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Efter vad jag forskat så verkar det R vara som Prestige-modellen men med orange ram och lite annat utseende. Rätta mig om jag har fel.

Edit: Bromsar fram verkar också skilja något.

Skulle tro att det är helt sant som du säger. Möjligtvis så har också R-varianten fått det där trestegsvredet under sadlen som SMC och Enduro har. Det har i alla fall inte 07-orna. Coolt med Orange ram och svart plast men det är nog också nästan allt vad som hänt vad det ser ut som.

Hörde också att ryckig gång (som en påse nötter ungefär) kan åtgärdas genom att låta hojen stå på tomgång i exakt 15 min. Påd en tiden hinner de två databoxarna, som kan tappa kontakten med varandra av oförutsägbar anledning, synkroniseras igen! Den nya mappen verkar itnressant, udnrar omd et finns någon magisk knapptryckningserie för att få mappens version presenterad i displayen?

Fortfarnde ingen som plockat av stödet och löst "brytarproblemet".

Ha en sommar, det ska jag!
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Fortfarnde ingen som plockat av stödet och löst "brytarproblemet".

Ha en sommar, det ska jag!

Såg på hemsidan för ktm supermono cup, www.readytorace.se att det fanns någon mojäng för att spärra den funktionen. Ktm-orginaldel tydligen.
 

johanpe

snygg som få!
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
GSXR 1100w & KTM 690sm
tja!

Fick min 690sm igår & tycker att den må se ut som en lite udda fågel men den får mig att garva av lycka. (gillar hur den ser ut mer för varje timme)
min är -07 helt org & jag upplever ingen ryckig gång el nåt knas. (utom att den är lite täppt i näsan av org. avgaset dvs.)
jag ska prova att byta till 1 kugg mindre fram & ett slipon+ mapp sen blir det nog bra.
känns som en kalas hoj & jag blev såld på första turen i butiken.
mvh johan
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
tja!

Fick min 690sm igår & tycker att den må se ut som en lite udda fågel men den får mig att garva av lycka. (gillar hur den ser ut mer för varje timme)
min är -07 helt org & jag upplever ingen ryckig gång el nåt knas. (utom att den är lite täppt i näsan av org. avgaset dvs.)
jag ska prova att byta till 1 kugg mindre fram & ett slipon+ mapp sen blir det nog bra.
känns som en kalas hoj & jag blev såld på första turen i butiken.
mvh johan

den ryckiga gången märks bara på låga varv på min iaf, och då menar jag riktigt låga :D:D angående att dreva om den blir jag mer och mer osäker på om det är rätt väg att gå :( tyvärr så glömde de slänga med orginaldrevet till mig så får ta och prata med dem om det. vad bra att du är nöjd för det är en riktigt fin hoj att köra :tummenupp numer tycker jag den är riktigt snygg, iaf min egen :D
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Såg på hemsidan för ktm supermono cup, www.readytorace.se att det fanns någon mojäng för att spärra den funktionen. Ktm-orginaldel tydligen.


Tack för tipset, ska ta det vidare en nivå till... till handlaren (ingen nämnd) som inte kunde skaka fram rätt nummer till mig när jag var där ;-) Ser rätt så plug'n play ut men jag ser inte rakt på hur den ska kopplas in, tror mig inte ha sett någon kontakt att plugga in den i! Det löser sig säkert, om jag nu lyckas få tag i en!

Tack i alla fall för svaret!
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Tack för tipset, ska ta det vidare en nivå till... till handlaren (ingen nämnd) som inte kunde skaka fram rätt nummer till mig när jag var där ;-) Ser rätt så plug'n play ut men jag ser inte rakt på hur den ska kopplas in, tror mig inte ha sett någon kontakt att plugga in den i! Det löser sig säkert, om jag nu lyckas få tag i en!

Tack i alla fall för svaret!

Gött att man kunde hjälpa till.
 

johanpe

snygg som få!
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
GSXR 1100w & KTM 690sm
tja!

har en fråga till er som köpt supermoto 690.....fick ni någon portfölj med samt verktygen som ska ligga under sadeln?
jag sakna lite av varje tycker jag.
vet inte allt som skulle ingå för prylar men det ska tydligen följa med lite lull vid nyköp.
ska ner till handlarn imorron så jag vill bara vet vad ni fick med i ert köp förutom det ni lyckades tigga er till vid sidan om.

mvh johan
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
En snabb fråga till er som drevat kan man ha 16/42 drev med orginal kedjan, dvs räcker kedjan.

Har provat med 15/40 men tyckte det blev för högt varv och ett jäkla växlande!
 

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Mölnlycke
Hoj
nope
En snabb fråga till er som drevat kan man ha 16/42 drev med orginal kedjan, dvs räcker kedjan.

Har provat med 15/40 men tyckte det blev för högt varv och ett jäkla växlande!

Hur blev den med 15/40 drevning annars? mycket piggare än original?
Försöker köra lite bakhjul med den, svår att få upp på tvåan med enbart gas tycker jag, kanske jag som gör fel..:näsblod :tungan
 

johanpe

snygg som få!
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
GSXR 1100w & KTM 690sm
ni som diskuterar drevning kan ni inte vara vänliga & skriva vad som ingår i KTM väska som ni fick vid köpet av er hoj.
litar inte på säljaren riktigt när allt jag fick var en stämpelbok i handen innan jag gick. (givet fick jag alla nycklarna)
tacksam för svar.

mvh johan
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
Hur blev den med 15/40 drevning annars? mycket piggare än original?
Försöker köra lite bakhjul med den, svår att få upp på tvåan med enbart gas tycker jag, kanske jag som gör fel..:näsblod :tungan

Visst blir den pigg, men ska du hänga med på en sporthojsrunda så blir det lite väl högt varv.

Hade helst velat haft ett 41 drev men tror bara det fanns 42 och uppåt.

Kan hålla med om att den inte är så lätt att bakhjulsköra i orginal.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Hur blev den med 15/40 drevning annars? mycket piggare än original?
Försöker köra lite bakhjul med den, svår att få upp på tvåan med enbart gas tycker jag, kanske jag som gör fel..:näsblod :tungan

innan jag drevade om min och satte på accran så tyckte jag det var lätt att gunga upp den på 2an i typ 60-70 (hyffsat högt varv)

nu ska jag tillbaka till orginaldrevningen då jag tycker den varvar ut växlarna alldeles för fort

ni som diskuterar drevning kan ni inte vara vänliga & skriva vad som ingår i KTM väska som ni fick vid köpet av er hoj.
litar inte på säljaren riktigt när allt jag fick var en stämpelbok i handen innan jag gick. (givet fick jag alla nycklarna)
tacksam för svar.

mvh johan

fick med en portfölj och verktygssats (med andra hojen)
 
Last edited:

johanpe

snygg som få!
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
GSXR 1100w & KTM 690sm
hej!

ok...men vad var det i portföljen? (mer än verktygen dvs.)
ska ner & gnälla ruggigt imorn då jag även fick veta idag att min hoj har användarförbud pga. att dom inte skattat den men ingen sa nåt till mig.
dum som man tydligen kolla ALLT då det inte går att lita på firmor heller.
min skulle avänts som demo men ingen har kört den & den har vart påställd men inte skattad......kul i jul.
ska bli jävligt intressant vad dom kan säga imorron.
därför vill jag veta vad det finns i väskan & om ni vet om något annat ingick som han inte sa på plats vid köpet.
jag är mycket tacksam för svar i frågan.

mvh johan
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
hej!

ok...men vad var det i portföljen? (mer än verktygen dvs.)
ska ner & gnälla ruggigt imorn då jag även fick veta idag att min hoj har användarförbud pga. att dom inte skattat den men ingen sa nåt till mig.
dum som man tydligen kolla ALLT då det inte går att lita på firmor heller.
min skulle avänts som demo men ingen har kört den & den har vart påställd men inte skattad......kul i jul.
ska bli jävligt intressant vad dom kan säga imorron.
därför vill jag veta vad det finns i väskan & om ni vet om något annat ingick som han inte sa på plats vid köpet.
jag är mycket tacksam för svar i frågan.

mvh johan

Kahrles ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top