Provkörning av KTM 690
Lelles MC i Uppsala har en 690 SM Prestige med Accra Slipon, och det är i burkarna den värsta proppen sitter (katalysator mm.). Den provkörde jag och sedan handlade jag.... Det är stor risk för det efter ett provåk
Varning utfärdas dock för köp, Ragnar är hur bra som helst att ha att göra med (kunnig som få, mycket trevlig och extremt duktig på dessa hojar) men han har tyvärr alldeles för mycket att göra och är därför ruskigt svår att få tag i. Har du inte för mycket tid att spendera i telefon och telefonkö, hitta en mindre firma. De flesta av tillbehörskillarna är jätteduktiga, flera stycken av dem är dessutom serviceminded. MEN, tyvärr finns det en och annan bakom samma disk som inte kan stava till vare sig kundservice, engagemang eller orderbok/historik och gärna ställer till det ordentligt med ordrar o.dyl.
Annars är det väl bara att spana efter nästa KTM roadshow, fast den kanske är slut för i år. Etta nnat alt. är ju att åka till en handlare som har en beg. hoj och testa den men de få nya som finns kvar släpper de nog inte utanför portarna.
640 och 690 går inte att jämföra alls, resterande 6XX kan jag inte uttala mig om men vibrationer är något jag inte gillar och KTM har lyckats trolla bort dessa rätt rejält i denna stora stånka!
Är det ojämförbart med orginalutförande?
Jag vill gärna ha en bushoj fast jag tycker jag satt mycke bättre på denna än på 640/660in.
Vet du vart man kan åka å provköra den med helsystem för att bilda en egen uppfattning?
Eftersom jag köpte hojen ny skickade jag på helsystemet direkt och fick nog därigenom rätt bra pris. Tyckte att de sa 19.5 kkr (mycket pengar för ett ljudssystem) om man köpte det löst. Jag fick pröjsa något i stil med 15-16 kkr med mapp och montering i samband med 100-milaservicen.
Bara burkar är ju bra mycket billigare men de sitter inte lika snyggt. Jag ville ha upp burkarna högt i linje med plasten och det är det ju nu
Smakar det så kostar det, tyvärr...
Vad gav du för ditt helsystem och vad kostade mappningen?