Ktm 690

K T M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
KTM sm -08
Vet att det kommit ny programvara till dem, har du haft den inne för service?

nej, jag har inte haft den på service ännu, bara gått 60 mil, men snart är det väl dags och då får jag väl hoppas att de kan fixa det hela, lite märkligt att man måste ge full gas alltid för att den ska gå bra! (ibland krävs det ju lite lagom gas oxå:)

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
nej, jag har inte haft den på service ännu, bara gått 60 mil, men snart är det väl dags och då får jag väl hoppas att de kan fixa det hela, lite märkligt att man måste ge full gas alltid för att den ska gå bra! (ibland krävs det ju lite lagom gas oxå:)

Jag gjorde min 100-mila service i förra veckan, tycker den fick en mycket bättre
gång efter det.

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
hojen är liksom gjord för buskörning dvs klart ryckig lite gas ändå mkt snällare än 660 625 :9

går som motard dvs bäst på mkt gasa

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
beror på vad du menar med ryckigt... Det är ju en enstånka Dvs hemsk under 3000varv.

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Jag har blivit lite sugen på en SM men har lite funderingar som ni kanske sitter inne med svaren på.

Har nån av er mätt bensinförbrukningen på den? Tanken är ju inte så stor och det är ju den som räknas. Undrar även hur den är att skjutsa på, har ni fått några rapporter från bönpallen?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag har blivit lite sugen på en SM men har lite funderingar som ni kanske sitter inne med svaren på.

Har nån av er mätt bensinförbrukningen på den? Tanken är ju inte så stor och det är ju den som räknas. Undrar även hur den är att skjutsa på, har ni fått några rapporter från bönpallen?

när min kördes med full effekt men utan akra så låg jag på runt 0.6-0.7 beroende på körningen

jonesy76

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Husaberg & Suzuki
Min originalare drar under halvlitern,
ca 0,47 oftast, billigt går den...
men jag kanske kör som en kärring??

Har inte skjutsat nåt,
tagitr bort dom pinnarna också..

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Ja får nog åka och leta upp ett ex man kan prova, dom kanske har nån på GMC i karlstad. Är ni nöjda med dom för övrigt? Nåt man ska hålla utkik efter ifall man tittar på en begagnad pjäs?

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
Ktm

Hej!
Beställde ett ex av Bike där den testade hojen. Enligt dom förbrukade den under testet (snitt) 0,53 lit/mil. Jag och min sambo åker på min och det fungerar utmärkt, har dock inte kört längre sträckor tillsammans med henne.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
690SM är ju riktigt schysst om man bortser från lyse, framskärm och ljuddämpare. Är det ingen som bara rivit bort org. hastighetsmätare, lyse o framskärm och fläskat dit en cykeldator och framlyset från en 525:a istället?

Hur pass svårt är det att banta ner SM:en? Den skulle ju behöva lättas ungefär 20kg iaf så den kom ner runt 135kg. Antar att org. ljuddämparna väger bly, nån som lättat den på mer saker?

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
nu har jag kört hela 10mil med min 690sm,klart en av de roligaste hojar jag kört har testat samtliga 625 660 640 etc men 690sm äger helt klart mkt mindre vibrationer mkt bättre komfort och ett grymt bra vrid.tok nöjd 59lök absolut prisvärd hoj,utseendet är oxå ngt man vänjer sig med

förresten ngn som vet om det finns annan hugger, blir plaskblöt om baken vet inte varför de gjort den så kort...

Last edited:

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
nu har jag kört hela 10mil med min 690sm,klart en av de roligaste hojar jag kört har testat samtliga 625 660 640 etc men 690sm äger helt klart mkt mindre vibrationer mkt bättre komfort och ett grymt bra vrid.tok nöjd 59lök absolut prisvärd hoj,utseendet är oxå ngt man vänjer sig med

förresten ngn som vet om det finns annan hugger, blir plaskblöt om baken vet inte varför de gjort den så kort...

här e en nice hugger har dock aldrig handlat härifrån
http://www.ktmtwins.com/690supermoto/7560405000049.html

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
tack, såg den men carbon bhöver jag inte kostar ju dessutom skjortan

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur stryper dom ner 690SM till 25kw? Antar att det är elektroniskt eftersom den har insprutning?

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blev ett impulsköp för mig idag.... KTM 690SM uttagen i April -09 med 37mil på mätaren.

Trodde väll aldrig att jag skulle köpa en så ful hoj :D Men priset va rätt och utseendet går ju faktiskt att åtgärda i vinter om man känner behov av det.

Hojen är strypt till 25kw, men undrar om det verkligen kan stämma? Den gjorde iaf 180km/h i mätarfart på vägen hem.

Bifogat

• Framifrån.jpg
    Framifrån.jpg
    227.1 KB · Visningar: 109
  • Från sidan.jpg
    Från sidan.jpg
    199.5 KB · Visningar: 115
  • Från sidan 2.jpg
    Från sidan 2.jpg
    236.3 KB · Visningar: 120
  • Snett bakifrån.jpg
    Snett bakifrån.jpg