Ktm 690

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
blir de bra o köra utan filter då med tanke på smuts o dyl tänkte för han har ju borrat innanför filtret:va

haha. Nej det är knappast bra. Men har han verkligen gjort det?

Kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut på min Duke.. men om man kollar längst
upp till vänster på den här bilden.


Är inte det gummit som går mellan insuget och luftboxen som man ser där?
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
haha. Nej knappast. Men har han verkligen gjort det?

Kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut på min Duke.. men om man kollar längst
upp till vänster på den här bilden.


Är inte det gummit som går mellan insuget och luftboxen som man ser där?

Helt rätt. Han har inte borrat på fel sida filtret.



Men återigen, kolla mina länkar längre upp så slipper ni borra i en dyr originalburk :tummenupp
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Är det någon som har bytt lykta och framskärm med bra resultat?
Bilder?

Är grymt sugen på 690SMR men hatar framdelen, måste finnas en bra lösning om jag ska klippa till.

//Rickard
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har sett nån med Duke-lyset på, finns i denna tråden. Ser riktigt bra ut, men kostar en bra slant.... Tror man kan få dit nya 640-lyset, det kostar nog inte så mycket. Dock inte sett några bilder på en sån ombyggnation.
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
fann dessa som e photoshop klistrade som det ser ut.Man kan ju byta fronten mot ngt annat märke behöver ju inte vara ktm
 

Bifogat

  • 690SMC.jpg
    690SMC.jpg
    118.8 KB · Visningar: 132
  • 690.jpg
    690.jpg
    121.9 KB · Visningar: 142
  • 690-sm-duke-optik-11.jpg
    690-sm-duke-optik-11.jpg
    193.5 KB · Visningar: 134
Last edited:

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Sökes: Någon tankväska till 690SM. Någon som har något bra tips?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Finns det inte en enda i denna tråden som vet hur man ska bete sig för att få mer vrid längre ner i registret? Går ju som en påse nötter under 5000rpm jämfört med de andra motarder jag kört. Toppeffekten är det inget fel på, men saknar vridet....
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Dreva. Jag håller med den e seg på låga, men kopplar ändå upp han på slangen på 3án enkelt med full tank o & mina 105kg :) utan att rycka
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Finns det inte en enda i denna tråden som vet hur man ska bete sig för att få mer vrid längre ner i registret? Går ju som en påse nötter under 5000rpm jämfört med de andra motarder jag kört. Toppeffekten är det inget fel på, men saknar vridet....

Mappa med Tuneboy?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tycker det känns fel att koppla upp en enstånka, föredrar av/på och rycka. Men eftersom vridet ligger så högt upp i registret ligger man ju vid nästan vid rödmarkeringen när man fått upp den till balanspunkten. Får ge kopplingen en chans till... Vad ligger du på för varv när du kopplar upp den på trean?

Skulle också vilja veta vad du har för drevning, har köpt ett kugg ner fram men inte monterat det än.

Nån som kört tuneboy på sin 690sm och vet om det ger resultat?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Min hoj e lite skumm. Ibland funkar det kanon o koppla upp den på 3an. ibland e det som man försöker med 6an i... men men.... nu kör jag alltid på 2an o lägger i 3an-4an direkt.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nackdelen med 2:an är ju att hastigheten är så låg. Man vill ju inte bromsa ner till krypfart för att kunna göra en wheelie. Runt 90-100km/h är lagom hastighet att ta upp den i på landsväg, men det är ju ett j-a jobb o få upp 690:n i den farten.

Har hört ryktas att 690 smc ska vara grymt mycket mer lättwheelad än 690 sm, någon som kan bekräfta eller dementera det? Vad är det isf som gör smc så mycket lättare att få upp? Motorn och effektregistret är ju identiskt, vikten skiljer iofs en del. Men SÅ j-a mycket kan det ju inte göra tycker jag?

Ljuddämparna på sm:en väger ju mer än på smc:n, men eftersom den vikten är så långt bak borde det ju snarare vara en fördel vid bakhjulskörning...
 
Last edited:

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
har drevat till 44 bak samt leo helsystem,varvtalet bör ligga mellen 3-4 när du kopplar upp den på slangen
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top