Allt e relativt
Givande svar..
Nu vet jag precis hur bra dom går, om dom är roliga att köra osv
Du har ju en själv!?
Bara att skriva då, eller är det tvunget att vara dryg?
Allt e relativt
Givande svar..
Nu vet jag precis hur bra dom går, om dom är roliga att köra osv
Du har ju en själv!?
Bara att skriva då, eller är det tvunget att vara dryg?
Vill minnas att det varit lite diskussioner om 690 LC4 som stannat lite i tid
och otid.
Jag har upplevt det några gånger med min Duke, tyckte först det var ett kärringstopp men sen var jag inte lite säker. Surfade förbi detta idag.
Någon som vet något mer?
http://ktmforum.co.uk/showthread.php?t=26426
Edit: Läste igenom tråden. Några påstår att detta bara påverkar 690's sålda
i UK. Medans andra säger att det hittills bara är KTM UK som erkänt att
det är ett problem.
min hade problem med att den stannade när jag kopplade utan gas, försökte mig på tomgångsmetoden för att fixa det men fick aldrig ordning på den, löste sig med en ommappning.
Haft samma problem till och från.
Nyare originalmapp eller modifierad?
Det ser jag inget hinder mot men hur ska du göra det? Finns ju inget länkage att vända på och bygga eget så inte pedalen hamnar helt galet känns minst sagt komplicerat...
Växlingen funkade bra.
Nybliven ägare till en 690....något som e irriterande på mitt exemplar är tjuvstoppen vid rödljus o dylikt.
Tänkte skruva upp tomgången för att se om det funkar bättre.Vart kan man göra det? Vet att tomgången sitter i mappningen men den måste väl gå att öka manuellt oxå.
En annan grej e att bromsskivan känns skev vid låga farter men inte vid höga.
Har kollat skivan o den ser rak o fin ut.Vad fasiken kan det va?
Nybliven ägare till en 690....något som e irriterande på mitt exemplar är tjuvstoppen vid rödljus o dylikt.
Tänkte skruva upp tomgången för att se om det funkar bättre.Vart kan man göra det? Vet att tomgången sitter i mappningen men den måste väl gå att öka manuellt oxå.
En annan grej e att bromsskivan känns skev vid låga farter men inte vid höga.
Har kollat skivan o den ser rak o fin ut.Vad fasiken kan det va?
Jodå den e mappad för burkarna ...ska testa 15 min grejen så får vi se.
En s.k ECU-reset. Kolla även TPS'en med en multimeter så inte den står fel. Ring nån mek så kan dom ge dig de rätta värdena vid tändning/tomgång. Borde stå om nån har en servicemanual också?
Angående 15 minuters prylen så kollade jag runt lite.Vissa säger att hojen ska stå rakt, andra att den ska stå på stödet + mer än halvfull tank.Nån skrev att batteriet ska va urkopplat i 5 min innan ritualen..Vad gäller egentligen???
Det här hittade jag på thumpertalk.com
FI reset:
* disconnect the battery
* switch on the engine to be sure to drain evrey capacitor of the ECU
* wait 10 mn
* switch off
* reconnect the battery
* start the engine without touching anything but the switch button
* let the engine idle 15mn (no less, no more)
* don't touch anything the 15 mn
* switch off
* switch on, it is done.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |