Ktm 690

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Ok tack! Det är alltså samma motor/effekt? Isf känns det bortkastat att lägga pengar på en R-modell.

Jupp samma motor, men enligt dom som jag varit i kontakt med och som provat båda hojarna rejält så är fjädringen mycket bättre på R-modellen.

Så gillar man lite stökigare resor utanför vanliga grusvägar så är nog R att föredra.

Litet utbud av R begagnat också, E-modellen har ju funnits nåt år längre och går nog att få lös för 60 tkr nu i höst.

Men en E och komplettera med ett set SMC hjul, ja då har man två hojar i en. För samma pris som man skulle få ge för en R, 75-80 tkr beggad.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det nån som vet om det blir några förändringar inför 2010? Utseendemässigt eller på motor?

10'orna ligger väl redan ute för försäljning gissar jag...

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Är det någon som har byggt om framdelen?

Vad passar?

Kanske att framstänka och lykta från SMC passar?
Eller 950/990 SM?

Om någon provat, eller hört något, så dela gärna med er!

Tycker att hojen ser riktigt schysst ut men står inte ut med fronten!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
:arsele

Nä, men SMen ligger ju så jävla lågt i pris för den är så ful :tuttar

Grejen är den att jag tycker att SMen är snyggare än SMCn, bortsett från fronten.

Ja SM'en e vansinnigt billig. 59.900 för en fabriksny hos handlare med 0 mil på mätaren...

Baken e väl funkis men hur tänkte dom när dom designade fronten? :confused:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Men hur ful fronten e är ju ganska uttjatat :arsele
Det e inte den som avgör hur fort du kör lr långt du uilar.
Men självklart går den o bygga om. Sök o du vill fina:tummenupp

:arsele

Nä, men SMen ligger ju så jävla lågt i pris för den är så ful :tuttar

Grejen är den att jag tycker att SMen är snyggare än SMCn, bortsett från fronten.

kompressor-kim

Guest
Nån som vet vilka bak drev som passar till dom?

är det samma till SMC ,SM, Enduro ??

Pratade med mör och dom ville ha ca 700 för ett bakdrev..verkar lite mkt enligt mig. finns ju att köpa typ holeshot till vanliga crossarna från 299 kr

Tacksam för lite tips på drevning. vad som funkar bra om man vill kunna slanga lite på 3 samt 4 samt kunna köra motorväg utan att varva sönder motorn

blir det byte av kedja med när man t.e.x kuggar upp till 40t bak?

Tipps emotages tacksamt

MVH Kim

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Jag kuggade ner ett fram, o tycker det räcker.
Går utmärkt o slanga på både 3-4-5an. Dock gick det inte o dra upp den på 4an om man inte stog lr hade ett knä på sadeln. Men så fort jag fick upp den la jag i 4 lr 5an o körde:yoparty

Så strunta i o byt där bak. Den går ju sakta som den gör redan:gnissla

Nån som vet vilka bak drev som passar till dom?

är det samma till SMC ,SM, Enduro ??

Pratade med mör och dom ville ha ca 700 för ett bakdrev..verkar lite mkt enligt mig. finns ju att köpa typ holeshot till vanliga crossarna från 299 kr

Tacksam för lite tips på drevning. vad som funkar bra om man vill kunna slanga lite på 3 samt 4 samt kunna köra motorväg utan att varva sönder motorn

blir det byte av kedja med när man t.e.x kuggar upp till 40t bak?

Tipps emotages tacksamt

MVH Kim

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
någon som har erfarenhet av biltemas främre depåstöd till 690 sm?
Edit: fram och bak fungerar fint ifrån biltema. :tummenupp

Last edited:

SLK

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Hoj
2007 KTM 690 SM (uttagen 2009)
Klarglas, bakljus

Hej,

Är ganska nybliven motard ägare till en 690 SM.
En grym hoj som jag verkligen fattat tycke för. Gjorde avsteg från min förra hoj som var ett Monster (Ducati) :D.
Jag har läst mycket från denna tråd men hittar dock inget om klarglas baklyset till SM:n.
Har dock sätt att ett sådant finns, var får jag tag på det ?

MVH
Robban

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hej,

En grym hoj som jag verkligen fattat tycke för. Gjorde avsteg från min förra hoj som var ett Monster (Ducati) :D.
Jag har läst mycket från denna tråd men hittar dock inget om klarglas baklyset till SM:n.

MVH
Robban
haru inte det orginal? det är det på min 08 iaf :va

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Det finns bara Smoke färgat och rött. Men då måste du köpa hela baklyktan ny som kostar 1000kr.

Jag var oxå ute efter rökfärgat, dom finns på smr och prestige har jag för mig:va

Hej,

MVH
Robban

SLK

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Hoj
2007 KTM 690 SM (uttagen 2009)
Hej!

Det finns bara Smoke färgat och rött. Men då måste du köpa hela baklyktan ny som kostar 1000kr.

Jag var oxå ute efter rökfärgat, dom finns på smr och prestige har jag för mig:va

Tack för ditt svar.
Precis, jag såg det också på en prestige, men trodde detta var extra godis som monterats i efterhand.
MVh
Robban

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad är normal livslängd på koppling. Min sa upp sig i helgen efter 550 mil. På R1:an gick den 800 mil med RR och "koppla upp på hjulet i 170" körning. Är stånkans karaktär så elak? Var köper man det ralativt billigt? Det jag hittat är dyarare än till sporthoj.

Jag kör mest grusväg och det känns som man kan dreva upp den lite för att förlänga registret. Hur mycket ska jag gå upp utan att behöva förlänga kedjan?

Tack på förhand!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vad är normal livslängd på koppling. Min sa upp sig i helgen efter 550 mil. På R1:an gick den 800 mil med RR och "koppla upp på hjulet i 170" körning. Är stånkans karaktär så elak? Var köper man det ralativt billigt? Det jag hittat är dyarare än till sporthoj.

Jag kör mest grusväg och det känns som man kan dreva upp den lite för att förlänga registret. Hur mycket ska jag gå upp utan att behöva förlänga kedjan?

Tack på förhand!

Min gick ca 500mil. Iofs 500 rejsmil. Får man gissa att den helt plötsligt efter ett oljebyte började tokslira??
Hade jag haft tid skulle jag testat att göra rent lamellerna ordentligt för att se om det är böset från slirkopplingen som gör det. Tyvärr hände det första passet på en träningsdag så det var bara att byta illa kvickt...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Min gick ca 500mil. Iofs 500 rejsmil. Får man gissa att den helt plötsligt efter ett oljebyte började tokslira??
Hade jag haft tid skulle jag testat att göra rent lamellerna ordentligt för att se om det är böset från slirkopplingen som gör det. Tyvärr hände det första passet på en träningsdag så det var bara att byta illa kvickt...

Har bara kört 20 mil med den så jag har inte bytt än. Att den börjat slira vid byta hade jag accepterat. Byter jag nu bler det en olja jag tänkt köra länge på. Ska plocka isär ikväll och kolla. Kanske klara mig med att byta lameller. Får se hur bökigt det är att riva isär. Funkar det att lägga den ner? Är 2400 kr ett rimligt pris?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning