Ktm 690

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Säkring 1 gick under körning (690 SMC)

När jag byter går omedelbart nya säkringen så någonstans är det kortslutning. Tips?

1:an är tändning och instrument. Säkringen går även om nyckeln står i läge "off" så att gissa på ett någon lampsladd eller dyligt har kommit i kläm är nog inte att hoppas på.

Servicemanual eller elschema någon?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ytterligare ett försök med förspänningen bak. Denna gång med en specialtillverkad haknyckel. Utan framgång.

Det är "behållaren" till bakdämparen som R'en har som gör att det är stört omöjligt att justera förspänningen. Stabil konstruktion.:mad:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ytterligare ett försök med förspänningen bak. Denna gång med en specialtillverkad haknyckel. Utan framgång.

Det är "behållaren" till bakdämparen som R'en har som gör att det är stört omöjligt att justera förspänningen. Stabil konstruktion.:mad:

Kan inte minnas att jag hade några problem med min när jag justerade sist. Minns inte heller hur jag gjorde iofs men en trolig lösning är knack-med-mejsel-och-hammare.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Kan inte minnas att jag hade några problem med min när jag justerade sist. Minns inte heller hur jag gjorde iofs men en trolig lösning är knack-med-mejsel-och-hammare.

Det kommer ju få bli så men det är den absolut sista utvägen. Vill inte förstöra ringarna mer än nödvändigt. :(
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
När jag byter går omedelbart nya säkringen så någonstans är det kortslutning. Tips?

1:an är tändning och instrument. Säkringen går även om nyckeln står i läge "off" så att gissa på ett någon lampsladd eller dyligt har kommit i kläm är nog inte att hoppas på.

Servicemanual eller elschema någon?

Problemet löst! Kabeln till tändningslåset hade klämts mot kylaren. Nu funkar hojen fint igen :)
 

Fonsin

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Ort
Avesta
Hoj
KTM 690 SMR 08 & Buell xb12ss 07.
Nån som vet vad det är för mapp som gäller till K&N Filtret? Om den nu behöver mappas för det.
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt

Bifogat

  • 20100605342.jpg
    20100605342.jpg
    243.3 KB · Visningar: 143
  • 20100605343.jpg
    20100605343.jpg
    242.4 KB · Visningar: 126
  • 20100605344.jpg
    20100605344.jpg
    240 KB · Visningar: 128
  • 20100605364.jpg
    20100605364.jpg
    246.1 KB · Visningar: 119
  • 20100605366.jpg
    20100605366.jpg
    239.4 KB · Visningar: 115
  • 20100605360.jpg
    20100605360.jpg
    244.8 KB · Visningar: 133
  • 20100605353.jpg
    20100605353.jpg
    240.9 KB · Visningar: 116
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke

Känns som den är lite lång....:va
Hade nog blivit bättre med Acerbis moto skärm istället.

4133.jpg
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Läste tidigare i tråden att burkarna till 950 SM och SE(?) funkar rakt på 690'n. Är det någon som testat och funkar i så fall 950 Adventurens burkar också?

Verkar ju vara stört omöjligt att hitta rör till vettiga pengar.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Om man vill byta framdrev till 15-kuggars.. Passar det från 690 Enduro eller måste man krånglaleta efter något annat?

[EDIT] Svarar på min egen fråga. Det passar strålande. :rolleyes:
 
Last edited:

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Tjenare,

funderar på en 690 smr, men hur är de att åka långt på?
Hade en 640 sm -02 som inte var något vidare på långturerna ca 20-30mil.
640;n va rolig som fan att busa med i 20min men så fort man skulle åka en sväng med andra på lite blandad körning med motorväg osv så var det inget trevligt.

Funkar de för mer än lek?
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Tjenare,

funderar på en 690 smr, men hur är de att åka långt på?

*klipp*

Funkar de för mer än lek?

Jag har inga bekymmer med längre turer. Jag kör sällan fortare än 130 om jag bara ska ta mig från A till B så att säga och då funkar den ok.

//Danne
 

Trean

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690
Tjenare,

funderar på en 690 smr, men hur är de att åka långt på?
Hade en 640 sm -02 som inte var något vidare på långturerna ca 20-30mil.
640;n va rolig som fan att busa med i 20min men så fort man skulle åka en sväng med andra på lite blandad körning med motorväg osv så var det inget trevligt.

Funkar de för mer än lek?

Jag har kört ett flertal turer på mellan 50 - 80 mil. Det har inte varit några som helst problem. Visst det blåser och det är obekvämt, men det funkar alldeles utmärkt. Jag tycker att lagom marschfart ligger någonstans kring 130 km/h. Jag har monterat en liten ruta som finns i KTMs egna sortiment, den gör stor skillnad och är guld värd.
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Jag har kört ett flertal turer på mellan 50 - 80 mil. Det har inte varit några som helst problem. Visst det blåser och det är obekvämt, men det funkar alldeles utmärkt. Jag tycker att lagom marschfart ligger någonstans kring 130 km/h. Jag har monterat en liten ruta som finns i KTMs egna sortiment, den gör stor skillnad och är guld värd.

Då ska jag nog kika närmare på en 690.
För det var just det som jag tyckte var segt med förra motarden att man inte kunde ligga och åka långre stunder i farter över 100km. Vet inte om det var hård motorgång eller om man kunde ha löst det med drevning men på bekostnad av rolighetsfaktorn när man kör på kurviga vägar.

vad är det för "ungefärligt" varvtal när man ligger och kör i typ 130?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top