Ktm 690

Allecarlen

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Hoj
Puch Dakota
Hej

Hur gör ni som kränger däck på smc? Livrädd för repor på fälgarna, är det lämna in för att vara på säkrasidan, isf tips i Sthlm?

Andra frågan är isåka, dubba själv, köpa osv hur gör ni?

På enduron så har jag ju "endurodubbade"

Skickat från min iPhone med Tapatalk

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Jag letar efter bättre bromsbelägg men jag måste vara oduglig på Google för jag hittar inga. Förslag på några bra?

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Hoj
Yamaha Mt07
Tjena! Jag är lite sugen på att skaffa en 690 smr. Men jag står inte ut med hacke hackspett fronten. Jag har försökt att googla fram bilder på hur den kan se ut med utbytt front men hittar inte en enda bild. Tänkte att ni kanske sitter på några bilder där ni byggt om fronten? Om inte så kanske ni har sett någon, hur ser det ut isf?

690Felix

Ny medlem
Gick med
14 May 2017
Hoj
KTM 690 SMC R 2016
Har ett wings slipon på min 690 smc r, undrar om man kan plocka ur db-killern å sen ta en sväng i stan och sen sätta tillbaka den? går det bra att göra så? :)

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag vet att det är kanske fel forum men tänkte ändå höra om det är någon som är behov av nya däck :va

Har ett `bakdäck`Heidenau-K60 scout,140/80-18.Samt ett`Framdäck`Metzeler mce karoo 2,90/90-21.
Sålde 690 så nu ligger dom bara i garaget. 1000:- för båda. Joo! dom är så klart helt Nya med klisterlapparna kvar..

Hämtas i Stockholm (jobbar där) eller kan skeppas till uppsala, Bor Norrut :) pm,a om intresse finns.

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Ingen som har ett original framdrev 16T till en SMR 690 -08 ?
Gärna i Skåne, västkusten/mitten/syd så kan jag köra å köpa det
Har 15T just nu och man vill ju växla upp från 6:an redan i 100-110.

Kommer behöva köra lite motorväg och det är den enda hojen jag har
Så får bli på med ett 16 men har inget original

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Ingen som har ett original framdrev 16T till en SMR 690 -08 ?
Gärna i Skåne, västkusten/mitten/syd så kan jag köra å köpa det
Har 15T just nu och man vill ju växla upp från 6:an redan i 100-110.

Kommer behöva köra lite motorväg och det är den enda hojen jag har
Så får bli på med ett 16 men har inget original
Framdrev kostar ju inte speciellt mycket. Varför inte köra inom je68 i Löddeköpinge eller motostar i Sjöbo och hämta upp ett nytt?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Framdrev kostar ju inte speciellt mycket. Varför inte köra inom je68 i Löddeköpinge eller motostar i Sjöbo och hämta upp ett nytt?

Jo men jag är så kass på att googla så jag hittade inget exakt till SMR -08 men jag antar att det är samma på alla slags 690 LC4:eek:r , tror det kvittar

framdrev till 690 supermoto oavsett modell, årsmodell borde passa , rätta mig om jag har fel
isåfall får de blir Engdahl om han har något

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Hoj
MT-09 2021
Har börjat intressera mig för en begagnad 690 SMC eller SMC-R. Priserna börjar se helt okej ut, nu när Husky 701 funnits ute några år. Och det ryktas om nya 690 supermoto och enduro till 2019.
Hur är det med motorerna och ABS mellan årsmodellerna? Något speciellt år jag vill ha eller är nyare alltid bättre?

Hur får ni ihop försäkringen? Min tidigare 625 vart typ gratis att försäkra. På 690 får jag bara det oroande ”Pris kan ej lämnas på hemsidan”..

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Har börjat intressera mig för en begagnad 690 SMC eller SMC-R. Priserna börjar se helt okej ut, nu när Husky 701 funnits ute några år. Och det ryktas om nya 690 supermoto och enduro till 2019.
Hur är det med motorerna och ABS mellan årsmodellerna? Något speciellt år jag vill ha eller är nyare alltid bättre?

Hur får ni ihop försäkringen? Min tidigare 625 vart typ gratis att försäkra. På 690 får jag bara det oroande ”Pris kan ej lämnas på hemsidan”..
Har du testat att ringa och fråga om pris?
Det betyder inte per automatik att det är svindyrt.
Jag kunde inte få prisuppgift via webben hos Bilsport MC för min Mito, så jag ringde in och fick premie på 1100 om året för helförsäkring.
Ring!

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Hoj
MT-09 2021
Har du testat att ringa och fråga om pris?
Det betyder inte per automatik att det är svindyrt.
Jag kunde inte få prisuppgift via webben hos Bilsport MC för min Mito, så jag ringde in och fick premie på 1100 om året för helförsäkring.
Ring!

Tack för svaret, det inger ju lite hopp ändå. Jo jag tänkte göra så i veckan. Ringa runt och höra. Vart nyfiken på vad folk här får betala på ett ungefär.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Tack för svaret, det inger ju lite hopp ändå. Jo jag tänkte göra så i veckan. Ringa runt och höra. Vart nyfiken på vad folk här får betala på ett ungefär.
Jag kollade lite snabbt bara och kan få fram premie hos Bilsport MC på en 690 SMC-R på webben iaf, 7286 hade det kostat mig om året med helförsäkring.
Är 25 och har haft körkort i ett år, bor i stan.

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Hoj
MT-09 2021
Det blev en 690 Duke för mig! Så jag passar på att hoppa in här.
Hur har ni gjort med fender eliminators? Jag gillar idén att behålla original bakljus och blinkers, främst för att slippa skarva och kapa i kablaget. Har kollat in ’Vagabond motorsports’ och ’Competition werkes’ modeller. Någon med erfarenheter av deras respektive produkter? Omdömen om dom båda online är varierande.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ur en fd XT-åkares synvinkel måste en 690 Enduro vara nåt så inih-te övermotoriserad, eller hur? Den har ju dubbla effekten mot XT:n, det kan inte fattas kräm nånstans, underbart! :kär

Har visserligen kört en XR 650 som var grymt kul, men här finns ytterligare femton häst. Den måste ju orka sladda på alla växlar? :rofl

rs_88

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Aprilia Rsv 1000R Factory 2008
Hej är det någon som vet om ktm 690 duke r 2016 har startspärr? Har försökt söka men hittar inte?1

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...