Ktm 690

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Sådär, nu har jag också blivit med KTM.

Bytte min kära R1a mot en fin 690 Duke från 09. Drygt 400 mil på mätaren och med Akra helsystem!
Dock är den, enligt förra ägaren, inte mappad för helsystemet så min förhoppning är att det ska göra lite skillnad. Tror den går lite för magert nu. Extremt ryckig, framför allt på "advance-läget".

Tänkta tanka ner tuneECU och slänga in akra-mappen. Ganska enkelt gjort va? Har läst att den möjligen kan gå lite för magert även med akra-mappen, men på hemsidan finns även en custom-mapp med akra-mappen som utgångspunkt, men med ett par % mer soppa över hela registret. Någon som testat den?

Vidare investeringar i vinter blir nog en komfortsadel, samt den lite större vidrutan och definitivt en styrdämpare! Är det någon som sitter och trycker på något av detta så PMa gärna. Originaldrev kan också vara av intresse.

Såhär ser den ut. Fick med SM-framskärmen men har original monterad nu...

image.jpg

Vet inte varför det kom med nån konstig bild på r1an... kan fan inte redigera bort den...
 

Bifogat

  • bike 3.jpg
    bike 3.jpg
    130.8 KB · Visningar: 114

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
16-44-45 är en bra drevning dreva upp bak istälet så får du kortare hjulbas = lättare och köra på bakhjulet då :yoparty
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
16-44-45 är en bra drevning dreva upp bak istälet så får du kortare hjulbas = lättare och köra på bakhjulet då :yoparty

Får fundera på det. Sitter det 17-40 orginal? tänkte närmst på att sätta 42 bak vill ha kvar lite topphastighet då jag pendlar lite motorväg till jobb med jämna mellanrum.
 
Last edited:

Fonsin

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Ort
Avesta
Hoj
KTM 690 SMR 08 & Buell xb12ss 07.
Om det är någon som är intresserad utav en KTM 690 SMR så har jag en 08a som är som ny, gått runt 300 mil. Sitter ett par titan pipor på från GPR, sjukt grymt ljud! :tummenupp
 

D-Becker

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SM -07
Om nån är intresserad av ett par akrapovic slipons så kan jag tänka mig att sälja mina om jag får rätt peng! :) Nya från i början av juni så skicket på dem är i princip som nya. Kan skicka men självklart står mottagaren för frakten! Nypris låg på ca 12 laxar så inga skambud...

Har oxå en spritt ny tank liggandes om nån behöver... Nypris ca 8500:- men självklart betydligt billigare om ni handlar av mig! :D Har endast packat upp den och kikat sen har den åkt ner i kartongen igen... Lägg ett bud så får vi se! :)
 

D-Becker

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SM -07
Nån som vet om det funkar att använda en Cross mekpall på en 690 SM? Kommer avgassystemet ta i om man lyfter? Vill inte slänga ut pengar för att sedan inse att det inte gick :)

Har iaf äntligen slängt på ett SC-Projcets helsystem.. Byggkvaliten är väl ok men det känns att det var billigt :) Däremot ser det ju grymt snyggt ut! :yoparty
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Nån som vet om det funkar att använda en Cross mekpall på en 690 SM? Kommer avgassystemet ta i om man lyfter? Vill inte slänga ut pengar för att sedan inse att det inte gick :)

Har iaf äntligen slängt på ett SC-Projcets helsystem.. Byggkvaliten är väl ok men det känns att det var billigt :) Däremot ser det ju grymt snyggt ut! :yoparty

Det går inget vidare. Vill minnas att jag provade att ställa pallen åt fel håll men det vart väldigt vingligt
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tja grabbar, skaffade en duke -08 igår..

Frågor, Dreva ner fram eller upp bak? Vilket är bäst och enklast? Passar originalkedja? Drivpaketet idag är nästan nytt.

Läste om att de fanns en strypning på andra och tredje växeln, gör de stor skillnad att plocka bort strypningen, dvs plocka kablarna?

tack för svar.
 

ImpMaster

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2014
Ort
Finspång
Hoj
2008 KTM 690 SMC
Hej,
Jag är helt ny här. Håller på att leta efter min första hoj, tänkte försöka ta kort nu i sommar.
Jag är sugen på en 690 SMC eller SM. Jag hade tänkt att både övningsköra och köra upp på egen hoj.
Vet nån om dessa modeller uppfyller kraven för att köra upp för tung mc?
Läste att det finns nån övergångsregel som tillåter effekt ner till 40 kW samt vikt under 175 kg.
Det låter ju som att 690 SM/SMC skulle vara ok, men vet nån säkert att det funkar?

/Rickard
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Någon som är sugen på att byta till en Kawasaki Z750R 2011 ? Grön/svart, riktigt fint skick, 1500mil och välutrustad. PM:a eller maila mig för fullständig info!
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Jag kommer med högsta sannolik bli med KTM (690 SMC) till nästa säsong. Jag har kikat på årsmodell -10 och framåt, är det några barnsjukdomar eller liknande som man bör veta om?
 

Snowman89

Guest
Är det någon här som har ett 2-1 system som de vill sälja eller byta till 2-2 system?
 

a.tibbling

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Ort
Hallstahammar
Hoj
Kawasaki ZZR 1200 *SÅLD* KTM 690 SM-R
Hej!!
Är det någon på forumet som har service manual till KTM 690 SM-R 2008 i pdf på datorn eller har nån länk till en på nätet. Jag hittar fan inte någon. Bara ägarmanual!!
Tacksam om någon skulle ha den och skulle vilja dela med sig :)
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tjenare, köpte en duke -08 i våras med 1600 mil på mätaren. Jag undrar när den ska servas? Hittar inte information någonstans, står inte ens i boken om jag inte är blind? Den är stämplad senast 1100 mil, jag tänkte att de måste vara dags för inlämning snart? Den har som sagt gått ca 1650 mil just i skrivande stund.

Robin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top