Halvdampis
Medlem
Nu har min hittat in i finrummet
Du tar det ett steg längre och whiilar inomhus... KUNG!!
Nu har min hittat in i finrummet
Lossar du framskärmen så får du bort reflexernaNu har min hittat in i finrummet
Står och velar mellan 690 Duke (helt ny) och 690 Duke R (mätarställning från 17 upp till ~600 mil).
Vad är era synpunkter och erfarenheter? Är något av det extra på R "onödigt" eller kommer jag sakna dom bättre bromsarna och den bättre fjädringen samt den längre fjädringsvägen på R? Har ingen koll på hur dämpare ska ställas in. Jag kör lugnt och inte bana, kör aldrig ens bakhjul (kan inte..).
Eller vill jag egentligen ha en 790 Duke?
Jo det är väl så jag tänker också. Nytt är alltid nytt, även om den är ”snällare”.En helt ny hade jag absolut tagit. Du hade inte klarat en blindtest mellan en R och en vanlig vid körning. Det är mest känslan att ha det värsta och bling.
Jo det är väl så jag tänker också. Nytt är alltid nytt, även om den är ”snällare”.
Väljer du mellan dessa tre så hade jag valt dem i denna ordning!
KTM 790 Duke
KTM 690 Duke R -16 eller nyare
KTM 690 Duke
jadejadejade.....
Jag kör lugnt och inte bana, kör aldrig ens bakhjul (kan inte..).
Eller vill jag egentligen ha en 790 Duke?
Jo det är väl så jag tänker också. Nytt är alltid nytt, även om den är ”snällare”.
Jag har inte haft förmånen att köra 790:n än men med så mycket högre effekt så borde den väl inte vara tråkigare även om den kanske är snällare?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Googla lite mer på det men jag har läst att de som körs in för mesigt kan dra mer olja.. Andra har kört in med mineralolja och fått bättre resultat.. Detta är dock för lite äldre 690...Det blev en helt ny 690 Duke! Stort tack för all input jag fått. Jag kommer säkert fortsätta låna tråden då många här verkar ha erfarenheter av 690. Har inte hämtat hem hojen än men jag längtar verkligen efter våren nu!
Inkörning: Har ni kört efter bokens "Under 6000 varv/min upp till 100 mil." och sen dragit på efter första servicen? Är det något speciellt som just 690 tycker om/inte tycker om under inkörning? Varierad gas, mycket växlingar och att inte segdra på låga varv eller maxa ut den på motorväg är väl vad jag fått fram genom att söka runt på nätet. Och att hålla koll på oljenivån!
Det blev en helt ny 690 Duke! Stort tack för all input jag fått. Jag kommer säkert fortsätta låna tråden då många här verkar ha erfarenheter av 690. Har inte hämtat hem hojen än men jag längtar verkligen efter våren nu!
Inkörning: Har ni kört efter bokens "Under 6000 varv/min upp till 100 mil." och sen dragit på efter första servicen? Är det något speciellt som just 690 tycker om/inte tycker om under inkörning? Varierad gas, mycket växlingar och att inte segdra på låga varv eller maxa ut den på motorväg är väl vad jag fått fram genom att söka runt på nätet. Och att hålla koll på oljenivån!
Det blev en helt ny 690 Duke! Stort tack för all input jag fått. Jag kommer säkert fortsätta låna tråden då många här verkar ha erfarenheter av 690. Har inte hämtat hem hojen än men jag längtar verkligen efter våren nu!
Fuderar på att byta min sv650 mot en ktm790. Vad ligger era försäkringar på ?
4100 hel/hel utanför gbg 40+Fuderar på att byta min sv650 mot en ktm790. Vad ligger era försäkringar på ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|