Detta händer på enstaka hojar. Det är en delare/vägg som sitter mitt i grenen (Y) av röret och som vibrerar loss. Ingen big deal (för att citera....)Va en stor metall bit som satt där å rassla å täppte till
.
Detta händer på enstaka hojar. Det är en delare/vägg som sitter mitt i grenen (Y) av röret och som vibrerar loss. Ingen big deal (för att citera....)Va en stor metall bit som satt där å rassla å täppte till
Efter 2440 mil går min 06:a klockrent – som alltid. Servad enl bok på Lelles, ny olja och nytt filter var 400:e mil.
Nån som vill köpa en TuneBoy-kabel? 1000:-
Va faan är det?
Är det inte var 750 mil i boken som den skall in på service?
Serviceintervallet är 750 mil enl bok, ja. Men efter ett helt igensatt och ihopkleggat oljefilter för ett par år sedan – då jag för en gång skull inte hade tänkt byta olja/filter mellan servicarna – gör jag alltid ett "halvtidsbyte".
Jobbet är för övrigt inte alls svårt. Följ instruktionerna i Owners Manual så är du klar på ca timmen (om du är en noggrann sällanmeckare som jag)
Kanske skulle ta och byta jag med. Brukar aldrig byta mellan servicarna på mina hojar. Men om den är kännslig på oljan kan det ju vara idé.
Hur står din hoj förvarad? Min står alltid inne i varmgarage. Har varit ute i det fria en natt och aldrig körd i regn. Antar att sådant kanske har betydelse?
Kanske skulle ta och byta jag med. Brukar aldrig byta mellan servicarna på mina hojar. Men om den är kännslig på oljan kan det ju vara idé.
Hur står din hoj förvarad? Min står alltid inne i varmgarage. Har varit ute i det fria en natt och aldrig körd i regn. Antar att sådant kanske har betydelse?
Inne eller ute spelar inte så stor roll så länge det är skyddat mot väder och vind. Det som är värst är temperaturskillnaderna, då det bildas på kondens på de kalla ytor som värms upp. Det är även därför att det är muuuurder för motorn att gå och provstarta den titt som tätt över vintern. Bättre att låta den stå och fortsätta vara kall än att bygga upp lite värme i den. Klokt är det även att byta ut den gamla smutsiga oljan mot en ny fräsch och låta den stå i över vintern, en billig biltema olja duger finfint, varmköra den ordentligt en sista gång för att bränna ur eventuell kondens i motorn, och låta den stå över vintern. + poäng om man häller ner några skvättar genom förgasare/insprutshus/tändstiftshål och drar runt motorn ett par varv för att olja in översidan av kolv/cylinder och ventiler.
Sen när det är vår, varmkör en gång med övervintringsoljan, tappa ur oljan och glöm inte att bränna fingrarna på den 100 gradiga oljan samt att sumpa oljepluggen ner i avtappningstråget, häll sen i det snor-ap-dyra castrol/motuul/whatever med ett nytt filter och man är "good-to-go" igen
Precis som du gör med husan eller
Nä, för den andvänder jag på vintern
haha klockrent,
kan nog vara som du säger angående provstarta hojjen på vintern och gasa lite men vem f*n kan hålla sig ifrån att göra det ? vintern är ju så låååång och man kan inte nöja sig med ljudet ifrån youtube klipp
Inne eller ute spelar inte så stor roll så länge det är skyddat mot väder och vind. Det som är värst är temperaturskillnaderna, då det bildas på kondens på de kalla ytor som värms upp. Det är även därför att det är muuuurder för motorn att gå och provstarta den titt som tätt över vintern. Bättre att låta den stå och fortsätta vara kall än att bygga upp lite värme i den. Klokt är det även att byta ut den gamla smutsiga oljan mot en ny fräsch och låta den stå i över vintern, en billig biltema olja duger finfint, varmköra den ordentligt en sista gång för att bränna ur eventuell kondens i motorn, och låta den stå över vintern. + poäng om man häller ner några skvättar genom förgasare/insprutshus/tändstiftshål och drar runt motorn ett par varv för att olja in översidan av kolv/cylinder och ventiler.
Sen när det är vår, varmkör en gång med övervintringsoljan, tappa ur oljan och glöm inte att bränna fingrarna på den 100 gradiga oljan samt att sumpa oljepluggen ner i avtappningstråget, häll sen i det snor-ap-dyra castrol/motuul/whatever med ett nytt filter och man är "good-to-go" igen
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |