Ktm 950 sm

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Vädret ser lovande ut inför helgen:tummenupp

Du får redan nu boka in v.21 2011, då åker vi till Kemora igen, fyra dagar med banröj!!!:)

verkar bli skit i skaraborgstrakten tyvärr:mad:
jag som planerade en liten resa runt vättern:va är så jäkla sugen, nåja får se hur det artar sej:confused:
lycka till då!

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Väder Gelleråsen bra va...

Ser ut som ok väder enl.SMHI.
Dugg på natten sen torkar det upp..:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Bifogat

• Vädret enl SMHI.JPG
    Vädret enl SMHI.JPG
    187.6 KB · Visningar: 71

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Var å gjorde 100mila servicen igår(gjorde hål i plånkan), dom tog bort begränsningen på 2-3ans växel samt tog bort SAS pryttlarna.
Om jag kör på typ 3ans växel runt 3000-3500varv och lägger pekfingret mot bromshandtaget för att hålla konstant varv så kan den efter typ 700meter rycka till och tappa kraft, nån som känner igen detta?,
dom mappade inte om hojjen eller liknande och orginal avgassystemet sitter fortfarande kvar.

googlade lite på surge på 990 motorn och det verkar vara en del som har det, kan det vara att den får tjuvluft eller liknande?
ganska irriterande att den tappar kraft så där plötsligt när man kör relativt långsamt. :gnissla

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Var å gjorde 100mila servicen igår(gjorde hål i plånkan), dom tog bort begränsningen på 2-3ans växel samt tog bort SAS pryttlarna.
Om jag kör på typ 3ans växel runt 3000-3500varv och lägger pekfingret mot bromshandtaget för att hålla konstant varv så kan den efter typ 700meter rycka till och tappa kraft, nån som känner igen detta?,
dom mappade inte om hojjen eller liknande och orginal avgassystemet sitter fortfarande kvar.

googlade lite på surge på 990 motorn och det verkar vara en del som har det, kan det vara att den får tjuvluft eller liknande?
ganska irriterande att den tappar kraft så där plötsligt när man kör relativt långsamt. :gnissla

Om jag inte missminner mig så bör man bara plocka bort SAS prylarna om man inte kör med originalkannorna längre annars pajjar man kattarna om man har tagit bort sas och kör med orginal?
Kanske där problemet ligger att den får fel luftmängd?
Okvalificerad gissning dock :-/

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Om jag inte missminner mig så bör man bara plocka bort SAS prylarna om man inte kör med originalkannorna längre annars pajjar man kattarna om man har tagit bort sas och kör med orginal?
Kanske där problemet ligger att den får fel luftmängd?
Okvalificerad gissning dock :-/

dom rekade att man gjorde det för att få jämnare gång, som jag fattade det så används sas för att spruta in extra luft till avgasrören för att bränna den ev sista soppan som ligger kvar där under kallkörning.

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013

Låter märkligt. Jag har fått lära mig att begränsningen på växel 2-3 ligger i mappningen. Hur tog de bort den om de inte mappade om den?
Eller är det jag som är felinformerad? :confused:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Låter märkligt. Jag har fått lära mig att begränsningen på växel 2-3 ligger i mappningen. Hur tog de bort den om de inte mappade om den?
Eller är det jag som är felinformerad? :confused:

du kan ta bort den igenom att mappa den om du byter avgasystem, eller så drar du ur tåtarna som känner av om den är i 2-3ans växel,

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Danke skön :)

Var helt övertygad om att detta tricket bara gällde förgasarmotorerna. Ska nog cutta kablaget även om jag har Akramappen.
Just in case...

dra ut dom istället så du kan sätta tillbaka dom om du vill. lite mer pill men gör du fel så är det enkelt att sätta tillbaka (skall jag säga som lät dom göra det på servicen :D )

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
på 950 plockas epc:n bort så får man fullt ös på 2an och 3an, sas:en tas enl. expertisen bara bort om man bytt till eftermarknads rör mm. men det kanske inte gäller 990:in.. vad vet jag:va

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ser ut att bli juste väder. Många som ska dit?

Jag var där, tog mina första stapplande steg på bana, kul med nya erfarenheter.

På pass 6 och 7 så kändes det som att det började lossna lite, riktigt kul, förhoppningsvis inte sista gången.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...