Inga problem att gasa upp den på trean också om man använder lite teknik. Testa att köra slalom och så lägger du på mer och mer kraft på att svänga snabbt. Du kommer snabbt att märka att framhjulet vill lyfta när du svänger över hojen från ena till det andra hållet. Efter ett tag så kan du få framhjulet att lyfta ganska ordentligt bara på svängandet. Om du sedan börjar tajma gaspåslaget just när hjulet vill lyfta så kommer du att märka att det är ganska enkelt att gasa upp den.
Vill man förstärka effekten så kan man tajma gaspådraget med att bara dutta till kopplingen så det blir ett liten liten rusning på motorn som då hjälper till att lyfta hjulet. Allting handlar om teknik och tajming, man kan få vad som helst att gå på bakhjulet med teknik
Sen går det alldeles utmärkt att växla från ettan till tvåan eller från vilken växel som helst bara man avlastar växellådan i själva växlingsögonblicket, är man klumpig och belastar lådan när man växlar så är risken stor att man missar växeln och på sikt så kan lådan skadas, återigen handlar det om tajming
Det är jättebra att försöka lära sig att balansera på bara en växel men det är ganska svårt, speciellt med en insprutad twin på 1000 kubik, kan bli lite ryckigt
Alla får ju göra på sitt sätt, jag tycker det är lättare att så snabbt som möjligt komma upp på en högre växel och få ner varvet, precis som på den lilla filmsnutten