Ska iväg en sväng ikväll. Ska kolla luften och eventuellt justera lite så får vi se om det hjälper.
Är det bara jag eller känns det som en KTM har en själ? Typ alla jappshojar känns helt själlösa och opersonliga?
I 180+ är ju nästan acceptabelt att den inte går klippstadigt. Den är ju inte gjord för sånna hastigheter. Men 140 vill man ju gärna kunna kryssa omkring i utan att sitta på helspänn hela tiden.
Ska iväg en sväng ikväll. Ska kolla luften och eventuellt justera lite så får vi se om det hjälper.
Tack för tipsen så länge.
Det var för lågt tryck i framhjulet. Blåste i 2.4 fram och 2.5 bak och nu går det hur stadigt som helst upp till 190 iallafall
Tack så mycket för hjälpen!
Det kan vara att du håller lite hårt i styret också.
Nu har jag tagit en bild på ett sätt där man spänner fast en motorcykel på ett släp.
Man drar spännbanden ovanför framaxeln och spänner snett neråt framåt. Här är det ett enkelt cykelställ av bräder bara för att det skall vara ännu stadigare men det behövs egentlingen inte.
tack för den! Nästa måndag får hojen åka "Fiiin" släp.. hyrt envägsläp.. tyvärr hade de bara stora kvar (9kbm).. så den kommer stå helt ensam i en stor låda
Får prova o se om jag kör som du gjort eller via styret.. spontant känns det som att din lösning är minst stress på cykeln
Så fort du drar via styret eller styrkronorna så kommer banden att omväxlande spännas och slacka när hojen gungar, vilket den kommer att göra. I värsta fall så kommer någon av krokarna att haka av så har du en trasig hoj när du öppnar dörrarna. Spänner man i den ofjädrade delen av hojen så kan den gunga hur mycket som helst, den sitter fast i alla fall
Nu har jag tagit en bild på ett sätt där man spänner fast en motorcykel på ett släp.
Man drar spännbanden ovanför framaxeln och spänner snett neråt framåt. Här är det ett enkelt cykelställ av bräder bara för att det skall vara ännu stadigare men det behövs egentlingen inte.
tja fan kanske ligger ngt i det
men ibland blir man lite sugen på ngt nytt, man kanske skulle snegla på en 990SMR istället då
fast å andra sidan min hoj har precis paserat 1000mil, lagom inkörd, alla moddifikationer klara, så varför byta egentligen
viste ni förresten att ett tonat fönster bara kostade 500 pixx på mckompaniet var visserligen till 990 men efter lite måttande och borrande satt den som en smäck
kan även tillägga att hojen går betydligt renare utan SAS:en, det är den känslan jag fick efter 1 timmes bus
Är det enkelt att lyfta tanken på en 950 SM? Hur bär man sig åt med slangar och annat, är det lätt att få av? Finns det någon slags backventil så man slipper spilla bensin? mcmeknoob:
Tja!!
Sugen på att sätta litet fönster på min me längra fram i höst. Du har inte lust å lägga in en bild på hur du fick fast den på din 950??
Tack å bock på förhand!!
kolla här:
http://home.comcast.net/~garrysimmons/ktm/SAS-Canister-Removal.htm
längre ner står det hur man tar bort tanken..
jag e också mcmekn00b..
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |