Ktm 950 sm

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Är det enkelt att lyfta tanken på en 950 SM? Hur bär man sig åt med slangar och annat, är det lätt att få av? Finns det någon slags backventil så man slipper spilla bensin? mcmeknoob:

Drar du år bensin kranarna så kommer det i princip ingen soppa alls så det är lungt, det är en bensin slang från varje sida av tanken, en snabb koppling och en slang som kommer ifrån pumpen på vänster sida gör du rätt tar den inte mer än 10 minuter att plocka av tanke:)

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tjoho!

Någon som har testat den hojen jag kör (Aprilia Dorsoduro) och som kör en KTM 950/990 SM och kan ge mig lite feedback på skillnader? Jag har gått och sneglat på en KTM ganska länge och det lutar åt en 990 SM-T tackvare att den inte verkar så himla spartansk om man vill dra på 1 veckas MC-semester söderut :)

Flyg lågt!

//D

Jag provkörde Dorsoduron på Stora Holm i våras och min enda kommentar till försäljaren var hur otroligt trött hojen kändes. Han ursäktade sig med att "det är bara en 750". Den hade inte hellen den råa motorkaraktären som 990 har. Kändes mer som en radfyra tyckte jag.

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Senil

Vet att det varit uppe tidigare om tailtidys.
Här är en bild från sidan på Pretenders tidy som jag slängde på förra säsongen..

rearend.jpg

Vinkeln på regplåten går att justera från i princip rakt ut till rakt ner..

Måste få tag på SMR baklykta och SMR handtag bak bara.. :gnissla

Penkkihirmu

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Hoj
2007, KTM Supermoto R
Hejsan kärringar!
Nu hände det på de vise att ja bytte min gamla 600 kubiks ärtbössa mot en riktig motorcykel, dvs. en 2007 950 SMR. Ett problem som den dock har är en satans hal bänk. Man glider ju av om man vrider lite hårdare på gasen. Någon som vet vad ja talar om eller har en lösning på problemet?

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Hejsan kärringar!
Nu hände det på de vise att ja bytte min gamla 600 kubiks ärtbössa mot en riktig motorcykel, dvs. en 2007 950 SMR. Ett problem som den dock har är en satans hal bänk. Man glider ju av om man vrider lite hårdare på gasen. Någon som vet vad ja talar om eller har en lösning på problemet?

HaHa kärring kan du vara själv som inte skaffat dej sandpapps arsle ännu:yoparty

du vänjer dej helt enkelt:D

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
Hejsan kärringar!

Här har du lösningen.

Bifogat

• Chapsschwarz.jpg
    Chapsschwarz.jpg
    56.3 KB · Visningar: 56

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
De här e ju precis va ja söker. Man kan bli tagen bakifrån samtidigt som man kör. Dubbel njutning alltså :banana. Skämt åsido, är de nödvändigt att installera en speedohealer ifall man drevar ner hojen?

Kan jag inte tänka mej, hastighetsklockan mäter på framhjulet:arsele

todde

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
KTM 660, KTM250sx
Någon som har rensat upp sin bakdel (regplåt hållaren) på sin 950 sm som har lust att slänga upp lite bilder, som kan användas som inspiration.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Utmärkt, hur e de om man endast byter fram drevet på en 14 000 km körd motorcykel, borde man i så fall också byta kedjan o bak drevet, för att få jämn slitage på delarna ifråga?

Äh, ett framdrev kostar lite mer än 200, och det kan man kosta på sig att offra på ett beggat paket. Drevet sliter sig snabbare ner än om allt skulle vara nytt, men tar inte slut innan dom andra sakerna gör det.

Hänga på en ny x-ring kedja för 1500 på gamla drev är en annan plankstek däremot ;)

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Äh, ett framdrev kostar lite mer än 200, och det kan man kosta på sig att offra på ett beggat paket. Drevet sliter sig snabbare ner än om allt skulle vara nytt, men tar inte slut innan dom andra sakerna gör det.

Hänga på en ny x-ring kedja för 1500 på gamla drev är en annan plankstek däremot ;)

word:tummenupp

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Ang. packväskor

Funderar på att ta en längre tur och då är det ju trevligt att ha med sig lite mer grejer än vad som ryms i ryggsäcken och fickorna på goretex-stället.

Någon som monterat nån form av väska på sin hoj?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Funderar på att ta en längre tur och då är det ju trevligt att ha med sig lite mer grejer än vad som ryms i ryggsäcken och fickorna på goretex-stället.

Någon som monterat nån form av väska på sin hoj?

Topboxplatta (boxen hemma för tillfället) ovanpå original passagerarhandtag, borde gå att göra något liknande på en SM.
Dessutom använder jag stor tankväska så då får jag med en hel del.

Bifogat

• SE.jpg
    SE.jpg
    151.6 KB · Visningar: 98
Last edited:

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Snabb fråga:
Höja nålarna från orginal.. visst är det i mitten dem hamnar då om man höjer ett snäpp? :va
Alltså 3 position typ

Hade lite TLC igår och gjorde rent kedja o drev grundligt.. efter lite läsande i andra trådar kan jag bara säga - jäklar va bra lysfotogen och tandborste fungerade.. helt sjukt rent blev det. 29:-/lit på biltema..

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Någon som har rensat upp sin bakdel (regplåt hållaren) på sin 950 sm som har lust att slänga upp lite bilder, som kan användas som inspiration.
kolla några poster längre upp/bak.
postade min Pretender tailtidy från sidan.
Längre bak i tråden finns fler bilder på R&G med.. :tummenupp

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Snabb fråga:
Höja nålarna från orginal.. visst är det i mitten dem hamnar då om man höjer ett snäpp? :va
Alltså 3 position typ

..

Höjde nålarna på min SE i helgen, original så sitter dom på andra spåret uppifrån (från trubbiga sidan sett) satte min på tredje uppifrån (kan nog kallas position 3 ja) och en hel det av poffandet i avgassystemet försvann.

Kollade även luftskruvarna, mina stod helt galet, ställde dom på två varv ut och nu går den bättre än någonsin.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA