PiteRobban
Glad Norrlänning
Dagens KTM-uttryck, myntat av Patrik då jag var ute å skjutsade honom en sväng på SuMon idag;
"Fan va ballt! Man skulle ju kunna stoppa küken i motorn på den här" .
Jag skrattade ett bra tag för mig själv i hjälmen åt den kommentaren
//Robert
PM:a Larsjos här på Sporthoj. Han har just bytt från en Z1000 -09 till en 950sm. Han har nog en del att tillägga kan jag tro.
När det gäller att skjutsa så har jag en del erfarenhet, och det är bara positivt. Det går alldeles utmärkt att skjutsa på den. Jag köpte min nere i Sthlm och körde upp till Umeå (ca 65 mil) på en dag. Skälet till att jag stannade var ösregn och inte stjärtsmärta. Visst känns det när man har suttit länge men det är inte värre än på någon annan hoj jag har haft, varav den ena var en utpräglad touringhoj (BMW R1150RT -03).
Så ja... De funkar fint till det mesta tycker jag. Även långkörningar (så länge man inte har för bråttom, då fartvinden blir jobbig efter ett tag om man kör för fort) =)
//Robert
"Fan va ballt! Man skulle ju kunna stoppa küken i motorn på den här" .
Jag skrattade ett bra tag för mig själv i hjälmen åt den kommentaren
//Robert
Tjenare ni med sm 950. Jag har en liten fråga då jag går och är sugen på att köpa en sådan.
Hur är det att köra längre sträckor på en sådan? Kör en z750 nu, undrar hur stor skillnad det blir vid 30 mil och längre. Undrar även lite om hur det är att köra med passagerare. Har en flickvän som mer än gärna vill följa med när man ska ut och åka..
PM:a Larsjos här på Sporthoj. Han har just bytt från en Z1000 -09 till en 950sm. Han har nog en del att tillägga kan jag tro.
När det gäller att skjutsa så har jag en del erfarenhet, och det är bara positivt. Det går alldeles utmärkt att skjutsa på den. Jag köpte min nere i Sthlm och körde upp till Umeå (ca 65 mil) på en dag. Skälet till att jag stannade var ösregn och inte stjärtsmärta. Visst känns det när man har suttit länge men det är inte värre än på någon annan hoj jag har haft, varav den ena var en utpräglad touringhoj (BMW R1150RT -03).
Så ja... De funkar fint till det mesta tycker jag. Även långkörningar (så länge man inte har för bråttom, då fartvinden blir jobbig efter ett tag om man kör för fort) =)
//Robert
Last edited: