Ktm 950 sm

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Vad lätt du kopplade upp den på 3.an i början. Jag får sällan upp den till balanspunkten på trean och ändå kör jag nerdrevat. Rycker du mycket eller väger du lite? :D

Varken det ena eller det andra skulle jag säga :) Jag har nyligen drevat ner till 16 fram och nu så drar den ju till väders på ren gas om man vill det. med 17 fram så fick man ju rycka en del.. men nu är det väldigt smidigt tycker jag.. väger kring 75 pannor

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
ramlade över detta klippet på tuben.. Sjukt fina vägar de har i frankrike!
Hans hoj verkar ju gå som ett skollat med! powerwheelar ju hela tiden, låter som han kan ha moddat luftburken på den med. Det ska ju vara den mest givande moden man kan göra för motorn om man läser runt på lite forum.. men motohooligan boxen är aningen dyr kan man tycka

[YOUTUBE-ID]4kWIVA4kgYU[/YOUTUBE-ID]

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hans hoj verkar ju gå som ett skollat med! powerwheelar ju hela tiden, låter som han kan ha moddat luftburken på den med. Det ska ju vara den mest givande moden man kan göra för motorn om man läser runt på lite forum.. men motohooligan boxen är aningen dyr kan man tycka

Fan kanske inte ska sälja hojen ändå....well well.

Iaf, visst powerwheelar den hela tiden, men jag har fan min Husa 390 högre drevad än vad han verkar ha. 5:ans växel, 9000 RPM och 105 km/h :rolleyes:
Och när fisgasar upp till toppeffekten och sen häller på gas med full Heinz-effekt, så blir det små pyttehalvsekundswheelies titt som tätt.

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019

motohooligan boxen låter intressant, vart hittar man en sådan ? och vad kostar´t ? ^_^

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
motohooligan boxen låter intressant, vart hittar man en sådan ? och vad kostar´t ? ^_^

läs mer här; http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=8333

boxen går på 340$ plus 40$ frakt. Är ju en privatperson som tillverkar boxen och säljer den. Kan tänka mig att dyno-körning med en tuneboy eller liknande är att föredra vid en sån stor modifikation av luftboxen, och där kan det ju dra iväg en del $$$ med.

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Varken det ena eller det andra skulle jag säga :) Jag har nyligen drevat ner till 16 fram och nu så drar den ju till väders på ren gas om man vill det. med 17 fram så fick man ju rycka en del.. men nu är det väldigt smidigt tycker jag.. väger kring 75 pannor

WTF! Har aldrig lyckats powerwheela på 3:an. På tvåan måste jag "slå av, slå på" för att få upp den utan koppling. Vad är det för måndagsex jag har fått tag på...? :gnissla

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Jag har plockat bort den nu, tyckte den såg fel ut på hojen :) dock så märktes det rätt stor skillnad med den av. Särskillt i farter kring 140-150.
Tycker inte 125-130 är några problem alls nu utan vindrutan, medan 140-150 funkade bra med den monterad.

Puig har ju en vindruta med, finns många på eBay (850:- fraktat å klart)

finns på mckompaniet i väring för 500riksdaler!:tummenupp

förresten 200 mil avklarat tur och retur till jämtland med tant och packning!

Last edited:

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Fick en AVI i brevlådan idag. Är rätt säker på att det är från coyotemoto. Beställde 23/6 så det tog ett par veckor.

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Fick en AVI i brevlådan idag. Är rätt säker på att det är från coyotemoto. Beställde 23/6 så det tog ett par veckor.

Jag fick också mina idag :tummenupp
Dock är jag inte helt hundra på hur dom ska sitta :va
Bakhjulet var inga problem, framhjulet får jag fan inte igenom staven för där är någon bricka eller något på den vänstra sidan ? Någon som vet hur man får loss den och vad den är till för ?

Sen är jag inte helt säker på hur den till motorn ska sitta så har någon en bild med puckar på eller nått så hade jag uppskattat det :)

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Har har fått dit alla nu utom den som sitter vid motorn, ska ut och luska fram hur den ska sitta nu tänkte jag så kan jag ta en bild sen om jag får dit den.

Den gängade brickan som sitter på vänster sida vid framhjulet har jag nu fått av med varför satt den där ? Kan inte hitta en logiskt förklaring.

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
om ni byter till annat märke/modell på bakdäcket.. byter ni då också framdäcket antar jag?

Hade knappt nå slitage alls på mina syncs förra sommaren (400 mil) men nu har det hänt en hel del på 200 mil.. iof går det undan ganska mycket bättre nu än förra året..

Psy

Ny medlem
Gick med
5 May 2010
Hoj
2008, Kawa Z1000
Liten rapport från dagens mekande..

Fått hem och monterat mina Leo Vince burkar idag..
Fy fan va de låter hårdrock :yoparty
Kan bekräfta att det smäller en del vid motorbroms och om man hetsar med gasen utan växel kan man få eldkvastar..

förövrigt mycket nöjd!

Last edited:

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj

Kan bekräfta att det smäller en del vid motorbroms och om man hetsar med gasen utan växel kan man få eldkvastar..

förövrigt mycket nöjd!

har du höjt nålarna eller ändrat munstycken och det smäller ändå?
Mina ligger ju som sagt i låda än :huvet
Blir monterade först i Augusti när semestern börjar och servicen sker...

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46

förövrigt mycket nöjd!

som sagt höj nålarna och bytt munstycken innan du går för mkt hårdrock bara, finns risk att motorn går lite torr annars:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln