Ktm 950 sm

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Tjo.. men det borde ju vara fixat nu! på dom årsmodellerna som det var problem med!
Min har aldrig gått dåligt varken om jag kört på bakhjulet framhjulet eller liknande.
Suverän hoj helt enkelt:tummenupp

antar att 16 drev är monterat?
isåfall
-skönare ljud, helt klart

-powerwheela löjligt enkelt på 2an, med lite teknik kanske till och med på 3an :banana

-jämnare gång

-mer lättstartad(inte massa motstånd och skit kvar i burkarna)

osv osv:tuttar

Min 2007 årsmodell bluddrar på bakhjulet. Det är klart kör man bara 50-100 meter så märker man kanske inte av det, men vill man köra längre så börjar det bluddra. Det går att köra långt om man ligger på bakhjulet i 4:an i 150 km/h men det är inget kul. Jag vill fisa runder på slangen i 80-100 km/h och då några km i längd som jag gjorde med min 640.

Så blir mitt sug för att busa på hoj stort köper jag en liten motard igen =)

Jag har powerwheelat upp min på backkrön i 4:an :)

Mattson

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 990 SM 08, KTM 640 06 Såld
Tja.
E det någon som vet vart man kan köpa en växelindikator med siffor och hur man installerar den?
Matte

Mattson

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 990 SM 08, KTM 640 06 Såld
Alltid gött att ha då jag tycker det är svårt att känna ifall man har 4-5-6 när man cruisar runt och mer prylar e ju alltid kul.
tackar för sidorna men hur kopplar man in den?
Mattson

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Varv

Måste fråga eftersom det inte finns nån varvräknare hur vet man att man inte övervarvar på växlarna är det nåt varvstopp som bryter eller ??

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
nu sånn har det släppt sej hehe:arsele

kanon väder idag så jag bestämde mej för att nu ska jag lära mej wheela på allvar, 2an är det ju inga probbs att få upp den på men jag har alltid velat få upp den på 3an.. trodde ett tag att det var ngt fel på min hoj???

MEN
Höll på i över 2timmar med att testa att koppla upp den, dra upp den på gas mm, verkade helt omöjligt.. men så helt plötligt satt det.. märkte att framhjulet helt plötligt lyfte sej ordentligt:D sen var det bara att träna träna.. och nu sitter det!

fasiken nu går det ju både att dra upp den på gas och koppla upp den.. trodde dock aldrig att det skulle gå att få upp den på ren gas på 3an, givetvis får jag rycka och flytta bak arslet, men det går, och jag är hur jävla glad som hellst:yoparty

antar att det är pice of cake för er proffs, men för mej som bara kört landsvägshoj i knappt ett år så är det ett stort frammsteg:)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
nu sånn har det släppt sej hehe:arsele

kanon väder idag så jag bestämde mej för att nu ska jag lära mej wheela på allvar, 2an är det ju inga probbs att få upp den på men jag har alltid velat få upp den på 3an.. trodde ett tag att det var ngt fel på min hoj???

MEN
Höll på i över 2timmar med att testa att koppla upp den, dra upp den på gas mm, verkade helt omöjligt.. men så helt plötligt satt det.. märkte att framhjulet helt plötligt lyfte sej ordentligt:D sen var det bara att träna träna.. och nu sitter det!

fasiken nu går det ju både att dra upp den på gas och koppla upp den.. trodde dock aldrig att det skulle gå att få upp den på ren gas på 3an, givetvis får jag rycka och flytta bak arslet, men det går, och jag är hur jävla glad som hellst:yoparty

antar att det är pice of cake för er proffs, men för mej som bara kört landsvägshoj i knappt ett år så är det ett stort frammsteg:)

Vi är oooootroligt stolta över dig:tummenupp

Malt

Medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Yamaha FZ8 -11, Yamaha TR1 -81 (bygge)
Då var jag inte ute och cyklade när de gällde försäkringen då, 22k är ju inte direkt gratis!

// Jerker

Visserligen bor jag i Norrland men jag betalar ca 1900 i månaden när den är påställd och 136 i månaden när den är avställd hos Folksam. Inga 22000 där iallafall.

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Kommer förr eller senare (har hela vintern på mig) att köpa en 950. Är det möjligtvis ngn här som varit ägare till denna http://www.blocket.se/alvsborg/KTM_950_SM_Supermoto_R_29392819.htm?ca=15&w=2 tänkte bara om det är en kanonhoj eller ej och om den går som den skall :)

Tänk om!
köp en 990 istället. Att det är en 950R som du länkat till spelar ingen större roll.. 990vanilia är vassare ur alla synpunkter whatever! + att du kan få en 990till ungefär samma pris:rolleyes:

chech this..http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_990_sm_29469970.htm?ca=13&w=3

eller

http://www.blocket.se/alvsborg/Ktm_990_supermoto_29843125.htm?ca=13&w=3

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...