Precis bestämt mig för att köpa en ny -08 990SM (vill absolut inte ha en liten 15 liters tank)
Nu vill jag höra vad ni säger om mappning och avgassystem.......
Jag har inte råd med ett komplett system så det blir troligen Wing slip-on och då undrar jag om det räcker med "Akramappningen" av orginalboxen eller bör man bänka "på riktigt" med t.ex. Power commander och öppnare luftfilter?
Vad rekommenderas?
Meeeen du skulle ju köpa min =)
Kolla lite tillbaka i den här tråden så tror jag du hitta länkar till de flesta ljuddämpartillverkare men de som jag tycker är intressanta är Akra
Mivv
Wings
Det är de tre som jag tycker verkar vara vettiga. Akra för att hojen blir street legal med rören på. De andra för att de låter bra.
Jag skulle sätta på rören, 16-tandat drev och akramappen direkt men vänta med luftburken. Det är rätt mycket drag i hojen ändå och det kan ju vara bra att prova den som den är innan du byter luftburk.
Inget av det här gör ju att hojen får några fler hästar men det gör att hojen blir lite mer lättkörd och får ett större register. När och om du sedan skall byta luftburk så skulle jag låta göra en mappning av hojen.
/jorgen
Precis bestämt mig för att köpa en ny -08 990SM (vill absolut inte ha en liten 15 liters tank)
Nu vill jag höra vad ni säger om mappning och avgassystem.......
Jag har inte råd med ett komplett system så det blir troligen Wing slip-on och då undrar jag om det räcker med "Akramappningen" av orginalboxen eller bör man bänka "på riktigt" med t.ex. Power commander och öppnare luftfilter?
Vad rekommenderas?
När och var hade du tänkt att använda hojen?
jämför man 990 SM och 990 SMR så är det inte volymen på tanken som är den stora skillnaden.
SMRen är ju i stort en banhoj med tanke på stötdämpare, fjädring och bromsar. Dessutom kort fjädringsväg. =)