Ktm 950 sm

Lars1982

Medlem
Gick med
17 Jun 2012
Hoj
2007, KTM 950 Supermoto R
Igår hämtade jag sumon från 1500 mil service. 5000 kr hamnade kalaset på.

Fick hem barnbusters igår som jag tänkte montera.

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Mappning:
Finns det nån här som kan hjälpta till med det eller måste man lämna in den på firma?

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Mappning:
Finns det nån här som kan hjälpta till med det eller måste man lämna in den på firma?

Det beror på vad för mappning det handlar om? Vill du ha akramapp eller någon annan färdig mapp som finns tillgänglig via Tune Ecu så kan jag hjälpa dig flasha in den.

Air100

Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Allltså över 5000:- för en stor service på en 990?
Vad gör dom ?

Tack !
Nu blev det en paus i mappningstankarna... men tack :D
Det beror på vad för mappning det handlar om? Vill du ha akramapp eller någon annan färdig mapp som finns tillgänglig via Tune Ecu så kan jag hjälpa dig flasha in den.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Det är väl ventilkollen som tar tid och därför blir servicen dyr.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Nån här som har en vettig lösning på spegel?! Denna version (bara hastigt ihopsatt) med järn och biltemas vidvinkellins var inte riktigt tillfredställande iomed att jag inte såg nått alls bakom mig.. Borde finnas en hel del där ute som oxå avskyr originalens bautaöron :D och har fixat till en smidigare lösning..

tacksam för tips!

spegel_v1.o.JPG

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Går det inte att sätta utanför handtaget, på sidan av handtagsskydden eller något?
Ducati har väl några speglar som man sätter i bulten som håller handtagsskydden.
Typ som dessa:
Hypermotard_ducati.jpg

Air100

Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Samma som för mej idag ???!!!
Det gick inte alls att få dit det...
Nån som har en lösning?
Just nu sitter det gammla filtret kvar!

I söndags så fick ja äntligen tid att göra bytet. 19mm hylsa och uppochnervänd tång var bra att ha ;)

lät oljan rinna typ 30min och satte ihop allt sedan igen. Gick i nästan 3.7lit totalt. Fick motul 10w40 (ljusröd???) med filtren. Var inte mycket som satt i filtren jag bytte. En sak dock. Kunde inte använda nya svarta avlånga filtret då det nya stack ut en 3mm längre än gamla? Men var bara att göra rent gamla screenen :)

iaf... Om du läser detta och aldrig bytt olja förut... Prova! Enklare än vad man tror. Känns bra att kunna göra ngt själv med. Är inte alls erfaren med motorer kan jag säga.

Tack för alla svar innan!

Air100

Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Jag hade det gammla filtret att jämföra med så jag gjorde inget fel :)
Självklart pekade top uppåt!

Märkligt...

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jahopp.. Ingen mera än jag som tyckte speglarna ser ut som :död så då får jag väl ge mig på nästa fråga..

Läst och försökt komma fram till vilken luftbox som skall inhandlas nu/vinter. Nån här som går i samma tankar och kanske är sugen på en beställning ihop?! Hojta...

//Wicknertz

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Jahopp.. Ingen mera än jag som tyckte speglarna ser ut som :död så då får jag väl ge mig på nästa fråga..

Läst och försökt komma fram till vilken luftbox som skall inhandlas nu/vinter. Nån här som går i samma tankar och kanske är sugen på en beställning ihop?! Hojta...

//Wicknertz

Jag gillar inte backspeglarna alls! Men har inte luskat så mycket i nya lösningar dock. Jensen har rätt fina speglar på sin!

Ja kör med MH box, funkar toppen:tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

//Wicknertz

HOJT

La en beställning på Rottweilfiltersatsen från Ktmtwins.com för 3-4min sedan. Hade ju kunnat spara lite frakt om jag läst här före.. Den gick inte välja till SM så jag valde SMR. Passar den inte så har du en i HVA att hämta :)

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag köpte en 2006 950 SM igår, ingen bakbroms men annars OK.
När man sätter tryck i bromssystemet bak, antingen med pedalen eller genom att trycka på oket, så ser det ut att bubbla bromsvätska vid bromsljuskontakten.
Men det var mörkt och enda belysningen jag hade var displayen från en telefon så jag kan ha missat något.

Finns det några kända problem med bakbromsarna på dom här hojarna?
Någon som meckat bromspump bak nyligen och kan komma med tips?
Jag antar att det är som vanligt, ta bort, riv isär, byt innehåll, sätt tillbaká, ut och gasa, men det skadar inte att fråga.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Bubblar det ut bromsvätska menar du? Isådant fall så är det ju någon tätning vid bromsljuskontakten som är kass, antar att den är skruvad dit, o-ring eller kopparbricka som tätar där kanske?
Om så är fallet så borde det bara vara att ta bort bromsljuskontakten, rengöra, dit med ny tätning, montera, eventuellt fylla på lite bromsvätska sen lufta

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...