Mappning:
Finns det nån här som kan hjälpta till med det eller måste man lämna in den på firma?
Det beror på vad för mappning det handlar om? Vill du ha akramapp eller någon annan färdig mapp som finns tillgänglig via Tune Ecu så kan jag hjälpa dig flasha in den.
Allltså över 5000:- för en stor service på en 990?
Vad gör dom ?
Tack !
Nu blev det en paus i mappningstankarna... men tack
Haha nu hänger jag inte med, varför pausa?
I söndags så fick ja äntligen tid att göra bytet. 19mm hylsa och uppochnervänd tång var bra att ha
lät oljan rinna typ 30min och satte ihop allt sedan igen. Gick i nästan 3.7lit totalt. Fick motul 10w40 (ljusröd???) med filtren. Var inte mycket som satt i filtren jag bytte. En sak dock. Kunde inte använda nya svarta avlånga filtret då det nya stack ut en 3mm längre än gamla? Men var bara att göra rent gamla screenen
iaf... Om du läser detta och aldrig bytt olja förut... Prova! Enklare än vad man tror. Känns bra att kunna göra ngt själv med. Är inte alls erfaren med motorer kan jag säga.
Tack för alla svar innan!
Samma som för mej idag ???!!!
Det gick inte alls att få dit det...
Nån som har en lösning?
Just nu sitter det gammla filtret kvar!
Jahopp.. Ingen mera än jag som tyckte speglarna ser ut som så då får jag väl ge mig på nästa fråga..
Läst och försökt komma fram till vilken luftbox som skall inhandlas nu/vinter. Nån här som går i samma tankar och kanske är sugen på en beställning ihop?! Hojta...
//Wicknertz
Jahopp.. Ingen mera än jag som tyckte speglarna ser ut som så då får jag väl ge mig på nästa fråga..
Läst och försökt komma fram till vilken luftbox som skall inhandlas nu/vinter. Nån här som går i samma tankar och kanske är sugen på en beställning ihop?! Hojta...
//Wicknertz
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |