Grattis!!!
Men tänk på att man inte åker 990SMR MAN KÖR
haha.. vad missade jag nu..? Skrev ju kör..
Grattis!!!
Men tänk på att man inte åker 990SMR MAN KÖR
Klart du ska ha en löjligt kul hoj! känns som att den kan vara en riktigt komplett hoj..!
//wicknertz
Har en 990 SMT ABS 2011 -160 mil till salu, bara att höra av er vid intresse.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=65198
Någon som vet om det finns en växelindikator som passar direkt på en 990 -12a? Finns ingen 990 tråd så tänkte att jag kollar med er här.
Finns ju växelindikator till vissa hojar som är plug-and-play så att säga. Finns det som passar till 990in eller måste man använda en sådan med magnet och en givare som man på något sätt fäster på ett bra sätt nere på växelspaken?
Nyfiken fråga, vad behöver du en växlingsindikator till? Du hör ju vilken växel du har/skall ha (speciellt om du kör med hörselproppar som inte dödar allt ljud).
Måste erkänna själv att jag hade samma fråga när jag köpte min gamla 950SMR för tre år sedan, men efter ett litet tag försvann behovet av att veta och jag började känna istället.
Skönt att ibland veta vilken växel man har i utan att behöva gissa. Framförallt vid blandad körning i stan, på småvägar så känner man vilken växel som behövs/krävs för att det ska funka
Min SMR slamrar vid 3-5000 varv, mestadels vid motorbroms, detta på alla växlar. Om jag kopplar eller gasar försvinner slamret. Jag har fått för mig att det är från växellådan, kanske kopplingen. Det har varit såhär ett tag nu, kanske 300 mil, och det har blivit lite mer hela tiden. Totalt har den gått snart 700. Växling sker väldigt mjukt, även vid crossväxling. Jag vet inte om det kan vara kedjan jag hör, den är spänd enl. manual men framdrevets gummidämpning har slitits ner ganska rejält.
Några synpunkter? Behöver jag oroa mig?
Precis som du misstänker så låter det som att det kan vara kedjan, även om det är spänd enligt spec. Karaktär antar jag det kallas, ingenting jag skulle oroa mig för. Läst att några satt en bit gummi mellan svingarmen och kedjeskyddet för att dämpa, men inget jag har testat själv.
NU har jag beställt motorolja till min ktm 950 supermoto. Tänkte testa Q8 SBK racing motorolja SEA 10W-50. Är det ngn som har testat den? Jag har bara hunnit med runt 50 mil sen köpet av sumon. Har aldrig haft så roligt med en mc. Den är underbar att köra. Har testat att köra på slangen. Har lyckats få upp den på ettan och tvåan, inte ngn längre sträcka men den lättar iallafall tills fegheten tittar in.
Ska lämna in den på 1500 mil service i sep och då ska jag ev be dem att byta till ett mindre drev fram, är det värt pengarna?
Med vänlig hälsning, Lars
Ni som har satt på motoholiganbox på era 990 SM, har ni lust å berätta om det var krångligt å vilka elkomponenter ni fick ändra på om ni så gjorde detta?
Mappade ni den med tuneecu eller lämnade ni in den på bänkning?
Är det bara att slänga dit orginalburken om man t.ex kör bandag och dom klagar på för hög ljudnivå så man kan fortsätta dagen eller är det kört?
tacksam för svar
Jag lackade mina kåpor vita, blev rätt braView attachment 365653
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |