På väg till jobbet idag så ballade hojen ur totalt. Efter en 40 mils repa i helgen så kände jag tendenser två gånger till att hojen ville dö när jag pressade den lite mer. Ungefär som att man slår av på gasen i en halv sekund och sen slår på igen.
Detta försökte jag inbilla mig berodde på dålig batch soppa (trots att jag tankat v-power...) Men idag så gick det från att rycka 2-3 gånger i 0.5 sekunder, till att dö i 2-3 sekunder till senare att dö helt. När jag stod vid p-fickan vid vägkanten och startade hojen igen så gick den igång utan problem, dock så dog den igen efter 10 meter.
Jag provade då att hålla den på konstant varv (stillatående) och då fluktuerade mätaren lite smått mellan 4-5k varv. Jag provade sen att dra den upp till varvstoppet, men den visade då inga tendenser till att dö.
Därefter beslutade jag mig för att prova köra hem den igen, vilket gick med nöd och näppe. Höll jag mig på ~4 000 varv så rullade den på fint, men när jag accelererade så dog den i lite längre intervaller.
FI lampan ger inga synliga felkoder, men skulle detta ändå kunna vara soppapumpen? Jag får förhoppningsvis min ECU kabel i dagarna, om nu posten inte bestämt sig för att jag har flyttat igen, så då borde jag kunna läsa ut eventuella felkoder (även dolda). Dock hade det ju varit önskvärt att redan nu ha en aning om vad det kan vara.