Ajaj surt värre! Höll på att göra det samma när jag precis köpt min 990SM.. var väl mest för att jag var så uppspelt och lyrisk över min nya hoj!
Men har du lossat slangarna och dränerat ur båda soppakranarna? (finns ju en på var sida).
Det jag hade gjort efter är att fylla tanken med några liter bensin och sedan lossa luckorna på luftburken, tror man kommer åt iaf den ena utan att lossa tanken? Sedan lossa soppaslangen som går direkt upp i insprutet. Rätt bra tryck i den så ha lite papper runt om när du lossar.
Detta är inget jag provat men borde man inte kunna slå på tändningen lite snabbt så soppa-pumpen går igång när man har slangen i en flaska eller liknande.. ?
Sen kanske det skulle hjälpa med lite startgas så motorn hoppar igång lite och förbränner dieseln..? Detta är också bara sånt som jag behövt använda på äldre bilar och förgasar-hojar, vet inte om en sån här modern maskin kan ta skada på något sätt?
Hoppas det löser sig!
Precis samma på min nuvarande hoj och förra 990SM. Skulle gissa på att det har med torrsumpen å göra, behövs nån sekund innan det börjat pumpa runt olja ordentligt.
Jag gjorde ett oljebyte på min förra 990 och då tömmer man ju ur motorn helt och fyller bara upp sumpen med ny olja. Det var inte alls spännande att starta upp motorn och höra det där knackande ljudet bara blev värre å värre tills det försvann efter några sekunder.. Kan säga att jag var inte långt ifrån att slå av tändningen!