EbolaSmurf
n00b
Det där med sladden lät knepigt? Trodde inte de kollade avgaserna på hojar?
Här är länken hur och varför man tar bort sas och epc, ganska basic!
http://www.ktm950.info/how/Orange Garage/Emissions Equipment/epc/sas_epc_removal.htm
Nån som vet om de går att köpa något ramskydd till en 990 smr? Känns som man kommer slita bort lacken med stövlarna rätt snart annars.
ÄR det stor skillnad på körupplevelsen mellan en 990sm och en 950sm?
Vill egentligen ha en BMW 1200gs men vill inte lägga dom pengarna just nu så en 950 sm ligger mer rätt så att säga.
Skall byta tändstift på min 950 sm hade jag tänkt.
Så frågan är hur jag på bästa sätt får bort tanken på hojen?
Antingen är jag blind för jag kan ej hitta några skruvar som håller tanken för tanken måste bort så jag kommer åt stiften.
Så lite hjälp skulle uppskattas hur jag bäst får bort tanken
Har folk köpt kit med sas plattor och lite täckskruvar& pluggar eller har ni tillverkat egna?
Känns dyrt att köpa några plattor och brickor för en massa guld om man kan göra eget. hur har alla ni andra gjort när ni ryckt sas&epc?
Någon som har mått på täck-brickan så man kan tillverka själv?
(vill ha klart allt innan jag rycker det som sitter)
Jag fick med ett par när jag köpte min öppnare luftburk, har tyvärr inga mått på dem. Tänk på att du måste sätta en resistor i SAS-motor kontakten eller använda TuneECU för att plocka bort felsignalen när du kopplar ur grejerna. Annars kommer FI lampan lysa. TuneECU är ju smidigt att stänga av EPC med dessutom, bara bocka ur en parameter.
Körde bana med SMC i Fredags, steg 2 på Anderstorp. Inte världens roligaste bana med SMR men lärorikt var det!
View attachment 363680
Hmm, men gäller inte detta enbart 990? (jag har ju 950)
hej! är i mc köpartag och har fastnat för två st. En xt660x som jag ev tänkt minska en kugg fram. 39000 kr årsm 07. (600 mil) Sen har jag tittat på en ktm 950sm -07 (1400 mil) med accrapipor. 64000 kr.
Kör inte så ofta men vill ha maximalt med skojj den korta tiden(sträckan) jag kör. Har testat xt660x mcn och där var sitthöjden inget problem, kan stå stadigt med ena foten. Är endast 165 cm lång.
För och nackdelar med ktm cykeln?
Vilken bör jag välja och varför?
Hoppas på svar.
Mvh Lars
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |