PaleRider
Sweet Norrland
Klicka på "F trim" och gör en ändring till höger så kan du klicka på den. Har ingen aning om vad det är dock. men den är grå under alla andra omständigheter.
Ser ut som det kanske trillar in lite oväntade pengar snart och funderar på att lägga dom på hojen.
Fick crashpuckar linkade till mig som verkade nice. Men kanske är någon som sitter inne på en grym handlare som säljare bra/billiga crashpuckar?
Slipons: Akra är utanför prisclassen, hört att Leo vince ska tydligen va populära för en mindre summa pengar. Andra förslag? (Effekten spelar ingen roll, letar rått ljud)
Med tanke på att jag inte ens har hojkortet än så känner jag att effekten räcker för mig för tillfället. Ska jag modda något så är det för att hojen ska gå bättre, jämnare, låta bättre eller vara säkrare. Med det i åtanke, har vi några fler moddar att rekommendera?
PS: IF you would please Dum it down for me Jag har inte riktigt gått Bike-anatomikursen än och har ingen större erfarenhet av motorer (och vad respektive moddar gör)
Thank you
//Chris
Jag läste denna tråd, och det verkar ju lovande. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=18741
Man får högre effekt och vikten är löjligt låg (1,63kg).
Jag pratade med Ragnar fd. Din MC och han rekommenderade Rottweiler framför MotoHooligan.
Jag har även gjort en till grej... Eftersom jag är den jag är så försökte jag pruta med Chris på CPR
Så här blir det då
1st 299$ per st
3st 249$ per st
5st 221$ per st
Frakten är 64$ om man köper 1st, kan inte tänka mig att det blir så värst mycket dyrare att köpa 3st.
Nån som är sugen?
Klicka på "F trim" och gör en ändring till höger så kan du klicka på den. Har ingen aning om vad det är dock. men den är grå under alla andra omständigheter.
Är lite sugen om det blir fler och man kan få dem igenom tullen...har du kollat i SD tråden?
edit: har iofs en vän i USA som ev kan ställa upp om det blir enklare?
Någon som vet hur mycket decibel det är på originalsystemet till en KTM SMT 990?
Jag lade in en blänkare på SD forumet men inget napp ännu.
Jag vill fortfarande köpa, vi behöver en till för att komma ner i pris. 249$ är ju apbilligt. Jag har nog dessutom lyckats förhandla till mig i princip fri frakt om vi bara ger honom feedback och lite bilder på monteringen så han kan använda det i sin reklam.
Har varit dålig på att uppdatera med bilder på nya hojen så här kommer ett par efter jag monterat R&G skylthållare, miniblinkare och plockat bort skjuts-handtagen.
Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd med hojen??
View attachment 360622View attachment 360623View attachment 360624View attachment 360625View attachment 360626View attachment 360627
Tack till Danne och Goffe för de sista bilderna!
Har varit dålig på att uppdatera med bilder på nya hojen så här kommer ett par efter jag monterat R&G skylthållare, miniblinkare och plockat bort skjuts-handtagen.
Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd med hojen??
Tack till Danne och Goffe för de sista bilderna!
Jösses vad snygg!
Riktigt fin! längtar tills jag får ut min igen! men jag ber dig...ta bort bonnatrimmet på svingen!
Danke Schön!
Tackar! Ja jag plockade dän klibborna idag, inte tänkt så mycket på dem men det blev helt klart bättre utan! De satt på när jag köpte hojen, tillsammans med nya Bt003 RS däck.
Tänkte på en annan grej när jag var ute och körde här om dagen, i lite högre farter (160+) så märks det en rätt rejäl skillnad på feedbacken man får från framhjulet när man lägger sig över tanken. Den blir alltså bättre när man lägger sig ner och minskar luftmotståndet, funderar på om man eventuellt skulle tilta styret lite framåt för att automatiskt sitta lite mer framåtlutat och lägga lite mer vikt mot fronten. Funderar även på att köpa en Puig-ruta till Anderstorp och längre turer, gissar på att detta också gör saken bättre.
Just nu har jag släppt igenom gafflarna 14,5mm genom gaffelkronan, men de ska tillbax till 10mm. Bak ska höjas ca 10mm med. Rätta mig om jag har fel men när jag sänker fram (släpper igenom gaffelbenen i kronan) så lägger jag mer vikt på framhjulet? samma sak med höjning bak.
Blev bara så imponerad över hur EXTREMT stabil hojen kändes i en go kurva jag kört 100ggr innan i hög fart! Hade vart fint att alltid känna detta!
En ruta hjälper nog varken friktion eller tryck utan hjälper nog endast mot vindfånget. Jag har ingen men jag är rädd att luften istället träffar din hjälm...någon som har en ruta?
Tjena,
Då jag tragiskt nog fick min hoj stulen i höstas har jag nu en del grejer som jag inte behöver.
1. Komplett plast-kit i 5 delar. Orange med svarta dekaler. Var monterade på hojen i butik men är aldrig använda ute, absolut nyskick!
2. Dekal-kit. Svart bakgrund med orange text/logo.
3. 2st originalljuddämpare, använda men i gott skick. Inga repor eller bucklor.
Bifogar en bild.
Så där ja, nu har man bänkat hojen också! 115.028hk på bakhjulet. Akra mappen var för fet och för mager omvartannat. Nu blir det pc5 + rottweiler plus ett nytt besök hos Andersson turbo.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |