Rottweiler Filter monterat...
Övre gasspjäll demonterade...
Xenon monterat...
Bellypan monterad...
TuneEcu kabel fixad samt 2011års Akra mapp inlagd å diverse skit avstängt
Nopp har inte hunnit med nått test. Pissväder och väntar på RC8 insugstrattar som borde komma i början av nästa vecka. Sen funderar jag på om man skall testa kev`s mapp som ligger på tuneecu eller om det blir akra 2011 tills man fått den bänkad med PVC......
Japp det är 6000k. Har kört det på alla mina tidigare hojar å tycker det är lagom "blått".
Sen är ju ett tips att även byta parkeringslampan till tex http://www.xenonkungen.com/se/art/w5w-led-1xsmd.php Det ser riktigt bra ut när man har xenon
Under ballasten satte jag dubbelhäftande tejp så den sitter rockhard
Gjorde som Boris tipsar om här ovan å köpte till ett "MC Reläkablage"
http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-relakablage.php
Ja ser att det finns några här som monterat Xeon på hojarna och jag hoppas ni kan svara på lite dumma frågor ifrån en som inte kan detta alls.
Jag tittade på xeonkungens sida och då fanns det bi-xeon och xeon, vad är skillnaden då dom kostade lika mycket?
Kan man bara montera detta på KTM 990 SM 08 utan att byta reflektor eller vad det heter inne i lampan?
Sen var det en som skrev Hid-lampa också, vad är det?
Jag har inte monterat mitt kit ännu men jag kan hjälpa dig med svar på några frågor. bi-xenon är en lampa som har både hel och halvljus i sig, jag har fattat det så att lampan antingen vinklar sig eller åker fram/bak i sockeln för att switcha mellan hel och halv.
Jag har aldrig hört om någon som bytt reflektor när xenon monterats.
HID-lampa är bara ett annat ord för xenon-lampa (wiki: HID betyder high-intensity discharge (högintensiv urladdning), en teknisk term på en ljusbåge och på den urladdning som förekommer i en båglampa. HID-lampor för bilar kallas oftast xenonljus eller bi-xenonljus eftersom lampan är fylld med xenongas.)
Enda nackdelarna med denna mod är väl att det är olagligt att köra med, går inte besiktiga med heller.
Rätta mig gärna om jag har fel.. är inte så påläst.
Är det någon av er som monterat på Rottweilers luftfilter system? Har någon hört hur det är jämfört med MotoHooligan?
Har letat efter information om just detta! Tyvärr inte hittat någon jämförelse ännu. Kan tillägga att jag inte haft så mycket tid att surfa forum på sistone då jag är mitt i en flytt, står just nu på jobbet med telefonen Hittar någon något om detta så posta gärna det här!
Har däremot läst att det ska komma en uppgradering till MotoHooligan boxen för att få den att funka med DVS-stacksen som någon jänkare på superduke. net håller på att konstruera gissar på att det handlar om ett högre filter samt filter uppe i locket som DNA har.
Jag läste denna tråd, och det verkar ju lovande. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=18741
Man får högre effekt och vikten är löjligt låg (1,63kg).
Jag pratade med Ragnar fd. Din MC och han rekommenderade Rottweiler framför MotoHooligan.
Jag har även gjort en till grej... Eftersom jag är den jag är så försökte jag pruta med Chris på CPR
Så här blir det då
1st 299$ per st
3st 249$ per st
5st 221$ per st
Frakten är 64$ om man köper 1st, kan inte tänka mig att det blir så värst mycket dyrare att köpa 3st.
Nån som är sugen?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |