Ktm 950 sm

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ett litet tips när man monterar xenon är att ta strömmen direkt från batteriet och låta originalsladdarna styra ett extraljusrelä. Detta då startströmmen för Xenon är stor och kan smälta kablar och döda ljusomkopplaren.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Nopp har inte hunnit med nått test. Pissväder och väntar på RC8 insugstrattar som borde komma i början av nästa vecka. Sen funderar jag på om man skall testa kev`s mapp som ligger på tuneecu eller om det blir akra 2011 tills man fått den bänkad med PVC......
Japp det är 6000k. Har kört det på alla mina tidigare hojar å tycker det är lagom "blått".
Sen är ju ett tips att även byta parkeringslampan till tex http://www.xenonkungen.com/se/art/w5w-led-1xsmd.php Det ser riktigt bra ut när man har xenon
Under ballasten satte jag dubbelhäftande tejp så den sitter rockhard :)

Gjorde som Boris tipsar om här ovan å köpte till ett "MC Reläkablage"
http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-relakablage.php

Last edited:

Mattson

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 990 SM 08, KTM 640 06 Såld
Ja ser att det finns några här som monterat Xeon på hojarna och jag hoppas ni kan svara på lite dumma frågor ifrån en som inte kan detta alls.
Jag tittade på xeonkungens sida och då fanns det bi-xeon och xeon, vad är skillnaden då dom kostade lika mycket?
Kan man bara montera detta på KTM 990 SM 08 utan att byta reflektor eller vad det heter inne i lampan?
Sen var det en som skrev Hid-lampa också, vad är det?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Rottweiler Filter monterat...
Övre gasspjäll demonterade...
Xenon monterat...
Bellypan monterad...
TuneEcu kabel fixad samt 2011års Akra mapp inlagd å diverse skit avstängt

Riktigt fint!! skall påbörja imorgon med mina prylar! har fått 6-7 paket senaste dagarna med olika godisbitar.

2012-04-23 22.34.25.jpg
Sliders fram, bak och övre motorfäste
Xenon konvertering 6000k
BMC luftfilter + K&N filter som skall moddas in i luftburkens topp
"Bark-Busters"
RC8 trattarna

Hann inte riktigt testköra innan jag knäckte båtbenen på crossen men jag hoppas på lite mer effekt. Har sedan tidigare ordnat med SAS samt urtagning av spjället+motor.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ser bra ut PaleRider. Jag hoppas på att kunna testa hojen med dom nya prylarna på
torsdag. Ska bli jäkligt spännande å se om det blir nån skillnad på karaktär på hojen.
Nu e det bara PVC och bänkning kvar. Fast det är på G så sen kan ju ni som gjort samma modd som mig få en optimerad mapp för en billig penning

Last edited:

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
990smr
Nopp har inte hunnit med nått test. Pissväder och väntar på RC8 insugstrattar som borde komma i början av nästa vecka. Sen funderar jag på om man skall testa kev`s mapp som ligger på tuneecu eller om det blir akra 2011 tills man fått den bänkad med PVC......
Japp det är 6000k. Har kört det på alla mina tidigare hojar å tycker det är lagom "blått".
Sen är ju ett tips att även byta parkeringslampan till tex http://www.xenonkungen.com/se/art/w5w-led-1xsmd.php Det ser riktigt bra ut när man har xenon
Under ballasten satte jag dubbelhäftande tejp så den sitter rockhard :)

Gjorde som Boris tipsar om här ovan å köpte till ett "MC Reläkablage"
http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-relakablage.php

Är det orginal RC8 insugstrattar du avser, alltså partnr. 61241040000?

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jag har inte monterat mitt kit ännu men jag kan hjälpa dig med svar på några frågor. bi-xenon är en lampa som har både hel och halvljus i sig, jag har fattat det så att lampan antingen vinklar sig eller åker fram/bak i sockeln för att switcha mellan hel och halv.

Jag har aldrig hört om någon som bytt reflektor när xenon monterats.

HID-lampa är bara ett annat ord för xenon-lampa (wiki: HID betyder high-intensity discharge (högintensiv urladdning), en teknisk term på en ljusbåge och på den urladdning som förekommer i en båglampa. HID-lampor för bilar kallas oftast xenonljus eller bi-xenonljus eftersom lampan är fylld med xenongas.)

Enda nackdelarna med denna mod är väl att det är olagligt att köra med, går inte besiktiga med heller.

Rätta mig gärna om jag har fel.. är inte så påläst.

Ja ser att det finns några här som monterat Xeon på hojarna och jag hoppas ni kan svara på lite dumma frågor ifrån en som inte kan detta alls.
Jag tittade på xeonkungens sida och då fanns det bi-xeon och xeon, vad är skillnaden då dom kostade lika mycket?
Kan man bara montera detta på KTM 990 SM 08 utan att byta reflektor eller vad det heter inne i lampan?
Sen var det en som skrev Hid-lampa också, vad är det?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Jag har inte monterat mitt kit ännu men jag kan hjälpa dig med svar på några frågor. bi-xenon är en lampa som har både hel och halvljus i sig, jag har fattat det så att lampan antingen vinklar sig eller åker fram/bak i sockeln för att switcha mellan hel och halv.

Jag har aldrig hört om någon som bytt reflektor när xenon monterats.

HID-lampa är bara ett annat ord för xenon-lampa (wiki: HID betyder high-intensity discharge (högintensiv urladdning), en teknisk term på en ljusbåge och på den urladdning som förekommer i en båglampa. HID-lampor för bilar kallas oftast xenonljus eller bi-xenonljus eftersom lampan är fylld med xenongas.)

Enda nackdelarna med denna mod är väl att det är olagligt att köra med, går inte besiktiga med heller.

Rätta mig gärna om jag har fel.. är inte så påläst.

100% rätt tycker jag. Konverterade igår och som du säger så vinklar sig lampan vilket höjer ljusebågen = helljus. Tog runt 1 timma att få dit (går fortare om man inte har trasiga händer).

Går som du skriver ej att besikta med men det tar 10 minuter att sätta tillbaka orginallampan och 10 minuter att byta tillbaka efter besiktning. Alla orginalkanblar är kvar så du switchar bara då¨det är dags. På en SM 08 är det samma, bara att smälla dit utan problem (hade det på min SM -06)

denna uppsättning har jag:
http://www.ebay.com/itm/220974344446?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

211kr inklusive frakt!

motorcycle3.jpg

Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Är det någon av er som monterat på Rottweilers luftfilter system? Har någon hört hur det är jämfört med MotoHooligan?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
MindLess har monterat det men vet inte om han testat.

Har själv börjat modda min burk. Har lagt i BMC filtret i lådan samt RC8 trattarna.

2012-04-25 21.28.07.jpg
2012-04-25 21.28.16.jpg

Skall snyggas till lite bara :D

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Är det någon av er som monterat på Rottweilers luftfilter system? Har någon hört hur det är jämfört med MotoHooligan?

Har letat efter information om just detta! Tyvärr inte hittat någon jämförelse ännu. Kan tillägga att jag inte haft så mycket tid att surfa forum på sistone då jag är mitt i en flytt, står just nu på jobbet med telefonen :) Hittar någon något om detta så posta gärna det här!

Har däremot läst att det ska komma en uppgradering till MotoHooligan boxen för att få den att funka med DVS-stacksen som någon jänkare på superduke. net håller på att konstruera :) gissar på att det handlar om ett högre filter samt filter uppe i locket som DNA har.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Har letat efter information om just detta! Tyvärr inte hittat någon jämförelse ännu. Kan tillägga att jag inte haft så mycket tid att surfa forum på sistone då jag är mitt i en flytt, står just nu på jobbet med telefonen :) Hittar någon något om detta så posta gärna det här!

Har däremot läst att det ska komma en uppgradering till MotoHooligan boxen för att få den att funka med DVS-stacksen som någon jänkare på superduke. net håller på att konstruera :) gissar på att det handlar om ett högre filter samt filter uppe i locket som DNA har.

Jag läste denna tråd, och det verkar ju lovande. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=18741

Man får högre effekt och vikten är löjligt låg (1,63kg).

Jag pratade med Ragnar fd. Din MC och han rekommenderade Rottweiler framför MotoHooligan.

Jag har även gjort en till grej... Eftersom jag är den jag är så försökte jag pruta med Chris på CPR:)

Så här blir det då
1st 299$ per st
3st 249$ per st
5st 221$ per st

Frakten är 64$ om man köper 1st, kan inte tänka mig att det blir så värst mycket dyrare att köpa 3st.

Nån som är sugen?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Rottweiler sitter monterat på min hoj. Gå till inlägg #5179.
Förhoppningsvis så regnar det inte imorgon efter jobbet. Då kommer ni få en recension :tummenupp

Last edited:

Jensen

Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Ja det såg riktigt lovande ut! :) Är övertygad om att alla som uppgraderar till öppnare filter blir nöjda!
Tänk bara på att risken för att det blir tull och moms på paketet blir större om man skickar fler filter åt gången, samt att summan att betala kan bli rätt hög om paketet innehåller filter för flera tusen.

Jag läste denna tråd, och det verkar ju lovande. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=18741

Man får högre effekt och vikten är löjligt låg (1,63kg).

Jag pratade med Ragnar fd. Din MC och han rekommenderade Rottweiler framför MotoHooligan.

Jag har även gjort en till grej... Eftersom jag är den jag är så försökte jag pruta med Chris på CPR:)

Så här blir det då
1st 299$ per st
3st 249$ per st
5st 221$ per st

Frakten är 64$ om man köper 1st, kan inte tänka mig att det blir så värst mycket dyrare att köpa 3st.

Nån som är sugen?

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Någon här som ska till Bike i helgen? Är ju bike dagarna i Trollhättan:)

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Så nu e hojen körd med följande modifikationer.
Rottweiler intake system
RC8 stacks
Övre gasspjäll demonterade
SAI,O2,2nd Trottle,EPC avstängda i Tune Ecu samt demonterade fysiskt
2011 akra mapp
Gasrulle modifikation alla Kev
16T fram drev
2 steg hårdare fjädrar fram samt bak
Framgafflar höjda ca 5 mm i styrfästen

Resultat: Hojen är helt underbar!!!

+In sugsljudet när man gasar och själlen öppnas är helt underbart.
+Varvvillig. Den varvar lika mycket som innan. Dock "dör" eller "ebbar" den inte ut lika fort som innan. Nu drar den trots att varvet är högt.
+Vridet. Drar starkt på alla växlar, på alla varvtal.
+Mindre svampig. Mer racing mindre touring känsla.
+Svänger något snabbare in i kurvor.

-Ryckig!!! Mer av och på än innan. Måste bero på avsaknad av PVC samt bänkning.
-Anningen ostabil i högre hastigeheter

Imorgon skall jag försöka hinna med en provtur till. Innan skall jag dunka in kev`s mapp som är för liknande modd`s och är framtagen i bänk med PVC

Last edited:

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Ser ut som det kanske trillar in lite oväntade pengar snart och funderar på att lägga dom på hojen.

Fick crashpuckar linkade till mig som verkade nice. Men kanske är någon som sitter inne på en grym handlare som säljare bra/billiga crashpuckar?

Slipons: Akra är utanför prisclassen, hört att Leo vince ska tydligen va populära för en mindre summa pengar. Andra förslag? (Effekten spelar ingen roll, letar rått ljud)

Med tanke på att jag inte ens har hojkortet än så känner jag att effekten räcker för mig för tillfället. Ska jag modda något så är det för att hojen ska gå bättre, jämnare, låta bättre eller vara säkrare. Med det i åtanke, har vi några fler moddar att rekommendera?

PS: IF you would please Dum it down for me :3freak Jag har inte riktigt gått Bike-anatomikursen än och har ingen större erfarenhet av motorer (och vad respektive moddar gör):dummer

Thank you :yoparty

//Chris

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...