PaleRider
Sweet Norrland
Min pc5 kommer i veckan sen blir det bänkning med rottweiler. Sen kommer det finnas en optimerad mapp till er alla.
Helt underbart! fantastiskt, blir nog en beställning inom kort känns det som.
Min pc5 kommer i veckan sen blir det bänkning med rottweiler. Sen kommer det finnas en optimerad mapp till er alla.
Jag är helt med på att detta inte är en racing cykel. Men hur mycket hjälper det att slänga på en vindruta för att köra i lite högre hastigheter? Tycker fan nästan det börjar bli jobbigt med vinddraget efter 90 någonstans. Inte världens snyggat dock, men ser ju inte så svårt ut att plocka av/på när man vill ha/inte ha den.
Några tips från er lite mer erfarna här?
Angående ditt påstående om gafflarna och höjning så låter det rimligt. Men tänk på om du "höjer" baken så blir egenskaperna helt annorlunda (antar att det är preloaden du skall ändra = annan rider sag). Varför vill du höja baken?
Har någon prövat och monterat en styrdämpare på 990?
Går det att köpa samma som till superduke då det inte finns i KTM shoppen till 990SM och går det att använda deras monteringsfästen uppe på styret eller måste man bygga eget?
Har en 990 SMR -10:a
Vet ju att den är ryckig och så, men jag undrar ändå om man kan få den mindre ryckig. Hjälper det att köpa en pc5:a och mappa? eller är det helt kört att tämja vilddjuret?
tacksam för svar // Maxe
Ja tycker den är väldigt lätt att få vobbel i framhjulet när man kör bana där det är lite ojämnheter.
Sport står redan dämparna på och det gjorde ju en enorm skillnad mot standard men skulle vilja ha den mer styvare.
Det är bara på bana jag märker det och inte i trafiken.
Gör det mycket att sänka gafflarna 10mm?
är det bara min 990 SMR som...hur skall jag förklara det...hugger till lite om man försöker ligga konstant på 3500 varv? Exempel om man långsamt ökar farten så verkar det precis som effektkurvan planar ut precis vid 3500 varv innan den kommer igen...Otroligt störande iaf...
Någon som kan tipsa om vart jag shoppar billiga slipons också? Är inte sugen att lägga de 7500:- + mappning för att få ett goare ljud...Har sett något på ebay Leo pipor till rimligt pris...Vad tror ni? hoppas man bara får två pipor för priset så man inte öppnar paketet och så ligger det bara en där...
är det bara min 990 SMR som...hur skall jag förklara det...hugger till lite om man försöker ligga konstant på 3500 varv? Exempel om man långsamt ökar farten så verkar det precis som effektkurvan planar ut precis vid 3500 varv innan den kommer igen...Otroligt störande iaf...
Jag fick hjälp att ställa in mina stötdämpare ifrån orginal till sport på KTM dagen förra året av KTM mekanikerna och dom borde ju veta vad dom gör?
Vad händer om jag sänker gaffelkronan 1cm?
Beror ju lite på din körstil och din vikt. Självklart passar det inte alla utan är ett "standardläge". Jag har själv satt min 690 i "sportläge" och det funkar för mig på bana.Hojen blir mer snabbstyrd...
Om de ställde in sportläget som anges i handboken så blir inte resultatet så där värst lyckat tycker jag. Hojen blir struttig och lite studsig, går att göra mycket bättre...
Beror ju lite på din körstil och din vikt. Självklart passar det inte alla utan är ett "standardläge". Jag har själv satt min 690 i "sportläge" och det funkar för mig på bana.
Jag väger 74kg så har du några tips på vad jag kan göra för att få den mer stabil och hårdare utan att det blir farligt?
Det gjorde stor skillnad ifrån standard - sport men går det å göra lika mycket till så skulle de bli grymt.
Om ja får plats på årets KTM dag så kanske jag kan få hjälp där av mekanikerna om hur ja ska göra eller så kanske det finns någon vänlig kunnig skäl där som kan visa.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |