Obelix
IM A BIG FAT DYNAMO
Har kört ca 150 mil fyllde på ca en 75:a med olja idag.Fanns bara mineral olja på macken så det fick duga.kan man blanda mineral och syntet olja hur som helst?
Ja det kan du
Har kört ca 150 mil fyllde på ca en 75:a med olja idag.Fanns bara mineral olja på macken så det fick duga.kan man blanda mineral och syntet olja hur som helst?
Du kan blanda alla oljor, men du tappar ju kvalitet.
Har tidigare hört rekomendationer att köra på helsyntet, det gör du ju inte om du har hält i mineralolja.. räcker med aldrig så lite mineralolja i en helsyntetisk för att det skall räknas som delsyntet.
sen har jag lite funderingar på att sätte på ett 42 drev bak(tror det e 40 orginal)så man får ännu mer ax i skiten. nån som provat detta eller?
det e ju inte direkt så att man behöver en toppfart på 212kmh på den hojen.
Har du drevat ned den fram??
Jag satte på 16 drev, och vet inte om jag vill ha annan utväxling nu. Framhjulet bara studsar vid axeleration..
Japp har 16 drev fram.men man kanske ska vänta tills man fått på andra pipor o ombestyckning innan ma drevar om bak.lyfter ju som sagt ganska lätt redan nu.
Råkade testa en 950 SM ...Nu kan jag inte tänka på annat .
Så, vad säger ni om ban dagen idag?
Jag hade askul!
Provade även en Duke, men kan säga att jag definitivt har köpt rätt hoj! Duken var kul, men inte lika kul som 950!
Tror ni det funkar fint att hinka i shell advance från den lokala macken i bettan. 10w-40. Någon som vet hur mycket olja sumon rymmer? Har inte min instruktionsbok tillgänglig.
3,7 liter tror jag det går i..
det ska nog gå bra!
bara det är Mc oljan.
/F
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |