Ktm 950 sm

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Hur mycket bör man, i runda slängar betala för en begagnad 06:a med ~500 mil på mätaren? (Man kan ju få en ny på Vincents i Varberg för 86.500:)

:va
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Hur mycket bör man, i runda slängar betala för en begagnad 06:a med ~500 mil på mätaren? (Man kan ju få en ny på Vincents i Varberg för 86.500:)

:va

Tror det e lika bra att köpa en "ny"06:a.dom som säljer sina nu har nog betalat 108.000 för sina och vill nog ha tillbaka så mycket som möjligt av dom pengarna.

gav 86.900 för min "nya" 06:a på Bike trollhättan för 1,5 mån sen.
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hur mycket bör man, i runda slängar betala för en begagnad 06:a med ~500 mil på mätaren? (Man kan ju få en ny på Vincents i Varberg för 86.500:)

:va

Jag gav 75k för min -06 med 214 mil på mäteran, detta var dessutom hos en handlare.
Tror dock detta var ett rätt OK pris.
 

totgate

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Hjo
Hoj
BMW 1200 GSA -09, BMW HP2 Sort -09, KTM 950 SM -07
Jag måste tyvärr sälja min hoj då jag har åkt på diskbråck :huvet . Tyvärr ett allvarligt sådant som kan ta upp till ett år att få ordning på. Hojen är en "ny" -06 950sm med komplett uppsättning både svart och orange plast inkl dekaler. har gått 82mil och är precis nyservad och ombestyckad. Extraprylar är: Akrapipor, geldyna, handtagsskydd, alukåpor för sving, broms och kopplingscylinder, Liten väska i bak, Krashpuckar, Andra handtag, 16 drev, Kit för borttagning av avgasrening, Depåstöd, Fälgstripes, skydd för fotpinnar. Alla grejor är KTM org. Hojen är givetvis precis som ny, tog ut den juni -07 på MC-kompaniet i Väring. Kostade 107.000:- med alla grejor och första service. Givetvis finns alla orgprylar kvar. Jag säljer den med stor sorg i hjärtat för 95.000:- vid snabb affär. OBS: Tänker inte pruta på det priset. Så vill ni ha en "ny" färdigkittad hoj för ett shysst pris så är det bara att höra av sig. Jag har fått en del förfrågningar på att sälja delar löst men det gör jag inte, allt eller inget är det som gäller,

MVH.

/Tobbe

0503-21152
0730-351011

tobbe@itsos.se
 
Last edited:

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Hej.
Jag ska på Ride imorn och ev. byta in min kawa z750 mot en Supermoto -05. Jag har några frågor och tänkte att detta kunde vara ett lämpligt forum.

Är det någon här, under 24, som har en? Vad kostar försäkringen i runda slängar?

Hur är den att köra längre sträckor? Vad är lämplig marschfart? (jag tänker på vinddrag och så..)

Och till sist, priset, 77000, den har bara 450 mil på mätaren och utrustad med kolfiberslipon. Det känns väl ok med tanke på nypriset 108K, men såg att man får nya 06or för 87 i södra Sverige.

Vore bussigt med några svar, gärna snabba. ;)
Mvh John
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Hej.
Jag ska på Ride imorn och ev. byta in min kawa z750 mot en Supermoto -05. Jag har några frågor och tänkte att detta kunde vara ett lämpligt forum.

Är det någon här, under 24, som har en? Vad kostar försäkringen i runda slängar?

Hur är den att köra längre sträckor? Vad är lämplig marschfart? (jag tänker på vinddrag och så..)

Och till sist, priset, 77000, den har bara 450 mil på mätaren och utrustad med kolfiberslipon. Det känns väl ok med tanke på nypriset 108K, men såg att man får nya 06or för 87 i södra Sverige.

Vore bussigt med några svar, gärna snabba. ;)
Mvh John


Mitt rekord e 45 mil på en dag dock inte i ett sträck men jag tyckte inte att det va så farligt.kanske har en härdad röv.sen e de ju inga kåpor att gömma sig bakom så lagom march fart ca130 kanske sen får man spänna nack musklerna.men man kan alltid ha fötterna på passagerar fotpinnarna så får man en lite sportigare sitt ställning.jag e 31 år och betalar ca 7500 i försäkring på bilsport/mc.
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Det låter bra.
Jag ska gå ner och pusta till min hoj lite och åka iväg sen. Det blir nog affär om jag får tillräckligt betalt för min.

Tack för det snabba svaret! :tummenupp

Mitt rekord e 45 mil på en dag dock inte i ett sträck men jag tyckte inte att det va så farligt.kanske har en härdad röv.sen e de ju inga kåpor att gömma sig bakom så lagom march fart ca130 kanske sen får man spänna nack musklerna.men man kan alltid ha fötterna på passagerar fotpinnarna så får man en lite sportigare sitt ställning.jag e 31 år och betalar ca 7500 i försäkring på bilsport/mc.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Skillnader mellan årsmodeller?

Tjenare

Blev Supermotarden likt Superduken uppdaterad till årsmodell 2007 eller är den snarlik årsmodellerna 2005-2006-2007?

Vad skiljer mellan årsmodellerna?

Fick inte sökfunktionen att fungera så jag är tacksam för input.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Alltid lika underhållande att ringa försäkringsbolagen.

KTM 950 SM 2006
Billigast: 7200:- hel/hel
Dyrast: 67000:- hel/hel :näsblod

Vad i helvete är det som gör att ena bolaget anser mig vara en självmordspilot?
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Bilsportmc verkar ha lite random priser. Man kan få olika om man kollar flera gånger, och även olika om man ringer eller fyller i enkäten på internet.

Offroadförsäkringen får man inte ta om man är under 24. :( Jag skulle slanta upp 9300 för halv/hel. (basförs. m skinnställ +smcmedlem)
 

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Hej!
Någon som vet var man kan få tag på Remus Ljuddämpare till 950SM?

Någon som testat KTM's packväskor med hållare?

Hoppas snart få tillbaka hojen från verkstan, att det skulle ta en månad att fixa ett motorhaveri.
Det bästa är väl att de plockar bort strypningar och fixar en mer "optimal" inställning.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Bilsportmc verkar ha lite random priser. Man kan få olika om man kollar flera gånger, och även olika om man ringer eller fyller i enkäten på internet.

Offroadförsäkringen får man inte ta om man är under 24. :( Jag skulle slanta upp 9300 för halv/hel. (basförs. m skinnställ +smcmedlem)

Men är man däremot över 24 så blir en 24+ försäkring billigare än en offroadförsäkring om man väljer enbart halv..
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tjenare

Blev Supermotarden likt Superduken uppdaterad till årsmodell 2007 eller är den snarlik årsmodellerna 2005-2006-2007?

Vad skiljer mellan årsmodellerna?

Fick inte sökfunktionen att fungera så jag är tacksam för input.

Någon som vet om det skiljer något mellan årsmodellerna?
Hade -05'an några barnsjukdomar?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top