Phat
Ny medlem
300 mil på mätaren = 3 liter olja för mig... Känns lite mycket faktiskt... Å andra sidan drar de ju mer i början...
300 mil på mätaren = 3 liter olja för mig... Känns lite mycket faktiskt... Å andra sidan drar de ju mer i början...
FY FAAAN va den går nu.16 drevet gjorde fan susen.1 2 3 4 får man fan ligga på tanken om man vill ha kvar framhjulet i backen.har ni inte bytt drev så gör det
Kan verkligen min gå så dåligt? Min går inte upp på bakhjulet på trean om jag sitter som vanligt sällan ens på tvåan (om jag provocerar så är det ju inga problem). Hur kan du då behöva ligga över tanken på 4an? Tycker det är konstigt hur vissa hypar detta med 16 kuggars drev jag har ett sådant hemma och tror säkert det blir bra med det men det är ju ganska enkel fysik. Man ändrar utväxlingen men knappast så mycket som en hel växel. Om den inte går upp på trean före så går den knappast upp på fyran efter.... Och i fall att den mot förmodan skulle göra det efter en nerdrevning så har man då drevat ner så man har en 5växlad hoj + en lågväxel som troligen aldrig behövs. Jag undrar hur många som skulle hurra över sina sumos om man bytte namn på växlarna så att man börjar på 3 an och högsta växeln heter 8. "Fan drar upp han på bakan på 5an! Shit va coolt!!!"
Kan vara fabrikationsfel.
Min drog mycket i början, sedan small det till och drog 1liter/20mil.
(Efter en hel del bankörning)
Det var sprukna kolvringar. Renovering av hela motorn.
Ryker den mycket?
Håll koll på oljeförbrukningen, skulle den skena iväg, lämna in den.
Ok men då beror det nog på vilket varvtal du har på motorn när du släpper kopplingen när du växlat till fyran. Kan ju lätt missförstås då det är en väldigt stor skillnad om den går upp med hjälp av kopplingen. Jag blir imponerad av den Sumo som på slät väg reser sig på 4an bara av motoreffekt. Hur som helst kul att din går bra jag är ganska besviken med min. Har inte åkt mc förr men en hel del snöskoter, jag trodde att detta var ett substitut, men skoter är rejält mycket hårdare. Jag kör väl som en kärring men anser att det är svårt att leva ut med dessa då de enda gångerna det är försvarbart att gasa lite så är det alldeles plant. Enda gångerna jag är nära lite adrenalin antingen håller jag på att slå om eller så bilr mina medtrafikanter sura som bin. Kommer försöka testa bana någon gång snart då det kanske mer är det jag söker.
Sån jävla känsla att med skoter gasa hårt efter en rolig led eller över en lång backe. Om någon har tips på vart man kan få dessa kickar med mc så tipsa gärna.
300 mil på mätaren = 3 liter olja för mig... Känns lite mycket faktiskt... Å andra sidan drar de ju mer i början...
3:an kämpade jag som ett as med, var svinsvårt i början (vill inte koppla upp den) och jag var nära att dömma det som omöjligt... Men så en dag förra veckan så bara släppte det. Fick upp den på trean på flat väg och lyckades åka hela trean ut (jag har inte lärt mig att växla på bakan än... vet hur man gör i teorin, men det sitter nån mental fånig block där som säger "VÄXLA INTE").
Mitt tips:
för hårda nedslag i höga hastigheter kan resultera i våldsamt styrwobbel och klotning.
been there done that
Borde inte vi Gbg sumomotardare ta o träffas snart för en samåkning.hade säkert sett skit coolt ut om man blev en karavan me 5-10 sumos som susa fram i härskogen. eller??
Mitt tips:
1, Upp med den på 1, så fort hjulet är i luften, släng i tvåan. Släpp lite gas och peta i växeln bara, behöver ej koppla. (dock viktigt med resolut växlande).
Glid på 2:an lite till du känner att du har någorlunda balans, peta i 3:an... osv.
Fördel med dra i tvåan tidig är att det blir mer kontrollerat med lite lägre varv.
2, Samma som 1, men upp med den på 2:an, ren gas, peta i trean när du ligger högt. Detta blir en fin accelartions-wheelie. Mata växlar. Dock mkt viktigt, när du fått nog, försök bromsa ned den lite,
Håller med peta i växlarna så tidigt som möjligt,ni kan jy lära er av min "träningsdvideo"dock e den jy nån månad gammal så ni kan jy tänka er hur det går nu
TRÄNINGSVIDEO:::http://videos.streetfire.net/video/1b2aaea0-dfee-4c0c-a48d-99450111b349.htm
Angående oljeförbrukningen prova en tjockare olja(castrol GPS) hjälper inte det så gå till handlaren //over and out
Håller med peta i växlarna så tidigt som möjligt,ni kan jy lära er av min "träningsdvideo"dock e den jy nån månad gammal så ni kan jy tänka er hur det går nu
TRÄNINGSVIDEO:::http://videos.streetfire.net/video/1b2aaea0-dfee-4c0c-a48d-99450111b349.htm
Angående oljeförbrukningen prova en tjockare olja(castrol GPS) hjälper inte det så gå till handlaren //over and out
Har någon provat att ta en längre tur, typ en sväng i Norge eller så, funkar det bra, att det inte är Guldvingekomfort begriper jag.
Tacksam för åsikter och erfarenheter.
Då har den börjat läcka olja igen runt cylindrarna. När jag lämnade in den på service för att dom skulle titta på det så sluta det läcka. Så dom sa att jag fick komma in igen om det började. Så nu ca 80 mil senare har det börjat igen. Någon som vet vad felet är?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |