Ktm 950 sm

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
va nyss o köpte hand skydd o beställde ktm krach puckar får dom på onsdag då jag gör 100 mila servicen.sen e man fan redo för banan:yoparty

kanske skille ha ett skinnställ med.men det får duga med goretex så länge
 

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
tänkte på en annan sak också.man lär ju få köpa krach puckar o handtags skydd om man ska köra bana.har sett att folk offta kör med typ trädgårds slang på ljuddämparna för att spara dom vid en eventuell vurpa.men jag undrar om inte dom skulle smälta om man satte sådana på org dämparna dom blir ju svin varma på 950:n.nån som vet nått annat man kan använda istället???





Silikonslang kanske.

Sitter dessa kvar vid en vurpa? Rullar de inte av?
Mina wingsburkar är untuched efter två vurpor.
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Silikonslang kanske.

Sitter dessa kvar vid en vurpa? Rullar de inte av?
Mina wingsburkar är untuched efter två vurpor.

man trär ju slangen över en stor slangklämma.spänner du bara klämman ordentligt så borde la dom sitta kvar
 

loman

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2004
Ort
pajala
Hoj
ktm 950 sm
"en kompis" till mig vurpa o han skrapade:framskärm, blinkers, backspegel, kylarvinge, styrända, bromsskiva, kopplingskåpa, broms pedal o handtag, ljuddämpare, avgasrör, baksärm o lite på svingen..
han funderar på ett stort jävla traktordäck runt hojen..
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
"en kompis" till mig vurpa o han skrapade:framskärm, blinkers, backspegel, kylarvinge, styrända, bromsskiva, kopplingskåpa, broms pedal o handtag, ljuddämpare, avgasrör, baksärm o lite på svingen..
han funderar på ett stort jävla traktordäck runt hojen..

vira in han o hojen i en skoter matta:)

hade han krach puckar på då eller:confused:
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Vurpskrap

Köpte min hoj omkullkörd och det som tagit i på den var:
Styrändar
Kylarvinge
Framskärm (av)
Ljuddämpare och längst ner på framgaffel.

Vad som var värre var att eftersom stödet sitter fastskruvat i motorblocket så hade det när det slets av tagit med sig en del av motorblocket.
Kanske kan vara en smart idé att skruva av det om det skall gasas rejält på bana.

Bara ett litet tips...
 

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
man trär ju slangen över en stor slangklämma.spänner du bara klämman ordentligt så borde la dom sitta kvar



:fattartil

"en kompis" till mig vurpa o han skrapade:framskärm, blinkers, backspegel, kylarvinge, styrända, bromsskiva, kopplingskåpa, broms pedal o handtag, ljuddämpare, avgasrör, baksärm o lite på svingen..
han funderar på ett stort jävla traktordäck runt hojen..



Låter som en typisk "försöka köra in mellan buss och kantsten och därefter
lägga ikull lite snyggt på trottoaren under vilda hurrarop från bussens passagerare vurpa". Men vid dessa vurpor brukar dessutom framfälgar skrapas.
kan det vara så att din "kompis" glömde räkna upp denna i ovanstående
reservdelslista.
 
Last edited:

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Köpte KTM´s orginal snygga är dom..
har inte sett något skydd för ramen.

har provat och välta min hoj..
det som tar i är kylarvingen och framskärmen..
ramen verkar klara sig bra.

RG-Racing säljer ett par kraschpuckar till sumon som monteras vid den nedre delen av motorn och som bör skydda ramen. Träffade en kille som satt dessa på sin speed triple och därefter kört omkull och han var mkt nöjd med att ha haft dem ditmonterade. Verkar va bastanta grejer som skyddar bra: http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/950_Supermoto/All_Years.aspx
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Jajamän, tänkte beställa dessa inför det att jag kör på bana nästa gång. Kan ju alltid svänga förbi Bohus o visa hur de ser ut när de jag fått på dem ;-)

ja gör gärna det hade vart kul o se dom i verkligheten.

vi är ju iaf fyra st polare som har 950 å vi har snackat lite om å köra bana.kan ju va gött å ha lite grejer så hojen slipper bli helt fimpad om man plöjer
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Imorgon är det äntligen dags för 100 mila service.Då blir det 16drev handtagsskydd krachpuckar och avgasstrpningen åker av.Fan va gött de e.:yoparty
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
FY FAAAN va den går nu.16 drevet gjorde fan susen.1 2 3 4 får man fan ligga på tanken om man vill ha kvar framhjulet i backen.har ni inte bytt drev så gör det:tummenupp :yoparty :yoparty :yoparty
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Oljeförbrukning

Hur mycket olja drar era 950 SM/R min smr med 445 mil på mätarn fylde jag just i 5dl o allt som allt inklusive dagens påfyllnad så har jag hällt i 1.5 liter helsyntet Rock oil.
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Skaffade du handtagsskydd med skena eller de som KTM säljer?

Jag köpte sådana met skena.Team 10 hette dom. köpte dom på superbike.6-700kr tror ja det va dom kostade.men det behövdes lite distanser för att få dem att passa.
 

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Ort
Härslöv/Landskrona
Hoj
Fiskebåt
Hur mycket olja drar era 950 SM/R min smr med 445 mil på mätarn fylde jag just i 5dl o allt som allt inklusive dagens påfyllnad så har jag hällt i 1.5 liter helsyntet Rock oil.

5dl på 500mil har jag slått i.Byt till Castrol Gps olja så drar den inte oljan.Vet att en del auktoriserade KTM dealers åsså använder sej av castrol Gps när dom servar.:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top