Ktm 950 sm

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Efter att ha läst lite i den här tråden så verkar ju 950 SM vara en riktigt rolig hoj.
Ni som kör den, vad har ni kört för hojar tidigare?
Hur funkar den att skjutsa på?
Enda anledningen till att jag åker sporthoj idag och inte en mindre motard är att tjejen ska med bakpå, så om 950 SM är tillräckligt kul för att busa med samt fixar skjuts bra så kanske det vore en bra hoj för mina ändamål?

Kör med frugan bakpå varje dag till jobbet.
Sen de dagar då hon vill jobba hemma blir det :yoparty (lekleklek :))

Har aldrig kört en hoj som är lättare att slanga med, så leka går hur bra som helst.

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
950 sm GREEN edition

Med dagens dyra besninpriser får man ju se till att bli sponsrad ;-)

Skämt åsido, vi använder sumomotarden eller boxbiken som den heter nu i syfte att marknadsföra att vi börjat med mc-bud i gbg också....Dom kör DOCK inte 950....

Bifogat

• IMG_0016bb.jpg
    IMG_0016bb.jpg
    119.7 KB · Visningar: 214

Jeff Stryker

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
KTM 950 sm
ja min polare lämnade in sin 950 förra veckan för precis samma fel.

vet inte va det kan bero på men han hade kört 180 mil innan han gjorde 100 mila servicen. kanske har nått samband

Jag skulle ju precis göra första servicen så det tror jag inte. Har han fått tillbaka den eller har dom sagt vad dom ska göra åt felet?

Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
ja min polare lämnade in sin 950 förra veckan för precis samma fel.

vet inte va det kan bero på men han hade kört 180 mil innan han gjorde 100 mila servicen. kanske har nått samband

Jag skulle ju precis göra första servicen så det tror jag inte. Har han fått tillbaka den eller har dom sagt vad dom ska göra åt felet?

den e kvar på verkstaden.
men jag medelar om dom hittar anledningen till felet

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Med dagens dyra besninpriser får man ju se till att bli sponsrad ;-)

Skämt åsido, vi använder sumomotarden eller boxbiken som den heter nu i syfte att marknadsföra att vi börjat med mc-bud i gbg också....Dom kör DOCK inte 950....

Hehe riktigt kaxig :tuttar
Lite kawa kännsla över den :D

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Jaha då har man beställt en orange 950 sm från Bike Trollhättan. Får hämta den på tordag nästa vecka, nån som vet hur man snabbspolar en vecka?:) Känns som att man kommer tillbringa mycket tid i den här tråden iaf. Hoppas man slipper de problem som vissa haft med sina. Nån som kan rekommendera nått bra ställe att serva hojen/köpa tillbehör på i Stockholmsområdet? Vet bara Dirtbike och Lellesmc (lite långt bort). Och den slutgiltiga frågan, vilka slip-on ska man ha och varifrån ska man beställa för att få bästa pris?:yoparty

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jaha då har man beställt en orange 950 sm från Bike Trollhättan. Får hämta den på tordag nästa vecka, nån som vet hur man snabbspolar en vecka?:) Känns som att man kommer tillbringa mycket tid i den här tråden iaf. Hoppas man slipper de problem som vissa haft med sina. Nån som kan rekommendera nått bra ställe att serva hojen/köpa tillbehör på i Stockholmsområdet? Vet bara Dirtbike och Lellesmc (lite långt bort). Och den slutgiltiga frågan, vilka slip-on ska man ha och varifrån ska man beställa för att få bästa pris?:yoparty

Grattis!!!
Bra val :)

Dålig på serviceställen i din region.
Men vad gäller slip-on har jag BOS, det ger bra extra effekt utan omjusteringar, ljudet blir djupt och mastigt.
Köpte för 5900:- ink. frakt, TS Motor SKENE, Tel: 0320 - 41125, de skickade mot postförskott, han sa att han var på gott humör den dan och bjöd på frakten.

Nån liten bild i mitt garage.

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj

kolla www.wings.si

dom ska iaf jag köpa hade sidana på 640:n lät jävligt gött o e svin snygga

stecro

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Yamaha FZ 1 N
nämen grattis, ja hann bara köra 15 mil me min, har haft den inne o dom har kollat över bultarna så dom va rätt åtdragna, ska köra lite o se vad som händer men med detta vädret så lär de väl inte bli förrän nästa sommar

Har man åkt 90 mil och trodde att det roliga skulle börja på allvar. Men vad händer då, börjar komma olja runt hela cylinderfoten på båda cylindrarna:huvet Så det var bara att åka med den till verkstaden och dom verkade inte särskilt lyckliga. Någon annan som haft det här felet?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
nämen grattis, ja hann bara köra 15 mil me min, har haft den inne o dom har kollat över bultarna så dom va rätt åtdragna, ska köra lite o se vad som händer men med detta vädret så lär de väl inte bli förrän nästa sommar

Det är ju buskul att åka motard i regn! Ut på närmaste grusväg och skita ner dig :D

Bifogat

• P1010012. (1).jpg
    P1010012. (1).jpg
    135.1 KB · Visningar: 160

mxz800x

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
KTM 950SM,HONDA CRF250
950 Sm

Tja!!

Någon som är intresserad av en svart ktm 950sm -06 uttagen -07?
Den har gått runt 200 mil + akrapovic slipon samt ombestyckad å avstrypt. Köpt och servad på Bike i Trollhättan. garanti till -09. Här kommer en bild på den fast med orginaldämparna men de e min cykel. skicka ett pm om någon e intresserad.

Mvh Olle.

Tjena!

Efter en provkörning av Superduken och Supermoton, så är man ju såld.
Kollar annonser på bägge,men det lutar lite mera åt Supermoton. Är intresserad av din hoj,men det beror ju lite på vad du hade tänkt
dig för pris.Kan du fixa lite bilder så vore jag tacksam.Jag kan ju
inte komma och kolla,eftersom jag bor utanför Östersund.
Lite långt att åka.

Mvh/Mårten

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nån som kan rekommendera nått bra ställe att serva hojen/köpa tillbehör på i Stockholmsområdet? Vet bara Dirtbike och Lellesmc (lite långt bort).
  • Dirtbike går inte att lita på, alldeles för schabbliga.
  • Lelles går inte att få tag i och är en bit bort. Lyckas man få tid så gör dom bra jobb. Om det är Ragnar som ska skruva så kan man inte lita på några tider dock.
  • En relativt okänd spelare är [URL="http://www.morracing.se/]Mör Racing[/URL] i Södertälje. Mange har precis flyttat till nya lokaler och gör en storsatsning. Jag hörde med honom senast förra veckan och visst, han servar 950. Jag kommer testa honom när det är dax för nästa omgång. Och Södertälje är ju bara halva tiden jmf med Uppsala.
  • Sen vet jag inte om [URL="http://www.mcsport.se/]MC Sport[/URL] servar 950. Det mesta andra vet jag att dom gör så ring och kolla. Jag har aldrig hör något negativt om dom så.... Och Arlanda är också närmre än Uppsala.
Och den slutgiltiga frågan, vilka slip-on ska man ha och varifrån ska man beställa för att få bästa pris?:yoparty
BOS :tummenupp

.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

• Sen vet jag inte om [URL="http://www.mcsport.se/]MC Sport[/URL] servar 950. Det mesta andra vet jag att dom gör så ring och kolla. Jag har aldrig hör något negativt om dom så.... Och Arlanda är också närmre än Uppsala.

.

Olle servade 950 sist jag frågade iallafall.
Servade min 640 där förut och var nöjd. :tummenupp

/F

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Olle servade 950 sist jag frågade iallafall.
Servade min 640 där förut och var nöjd. :tummenupp

/F

Rekommenderar MC Sport, deras KTM-mek gjorde ett kanonjobb med min Husa. Enda nackdelen är att det kan vara svårt att få tid, var ute i tid bara så ska det vara lugnt!

Dirtbike är världens sämsta firma, vill du ha detaljer så kan jag skriva en doktorsavhandling i ämnet!

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Grattis!!!
Bra val :)

Dålig på serviceställen i din region.
Men vad gäller slip-on har jag BOS, det ger bra extra effekt utan omjusteringar, ljudet blir djupt och mastigt.
Köpte för 5900:- ink. frakt, TS Motor SKENE, Tel: 0320 - 41125, de skickade mot postförskott, han sa att han var på gott humör den dan och bjöd på frakten.

Nån liten bild i mitt garage.

Tack ska kolla upp det, hört många som rekommenderar BOS så det blir nog sådana efter 100milaservicen:) Och det lär ju inte ta lång tid innan man måste göra den... :D

• Dirtbike går inte att lita på, alldeles för schabbliga.
  • Lelles går inte att få tag i och är en bit bort. Lyckas man få tid så gör dom bra jobb. Om det är Ragnar som ska skruva så kan man inte lita på några tider dock.
  • En relativt okänd spelare är [URL="http://www.morracing.se/]Mör Racing[/URL] i Södertälje. Mange har precis flyttat till nya lokaler och gör en storsatsning. Jag hörde med honom senast förra veckan och visst, han servar 950. Jag kommer testa honom när det är dax för nästa omgång. Och Södertälje är ju bara halva tiden jmf med Uppsala.

.

Hade lite samma känsla som det du beskriver i de 2 första punkterna, så tack för att jag fick det bekräftat :tummenupp

Ska kolla med de andra du tipsar om, verkar ju klart bättre, tack! :)

Nån som vill ha åksällskap efter torsdag nästa vecka så är inte jag svårflörtad... :)

Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
ja nu har jag haft hojjen i exakt 7 regniga dar. och har lyckats komma upp i lite över 100 mil.och ingen service tid förän den 25:e:huvet

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Nu har jag äntligen bänkat hojen men jag hadde faktiskt väntat mig högre siffror men i slutändan så går den som f*n.

16drev, Accra helsystem, all strypning borta, öppnad luftburk samt snorkeln borta, större munstycken.

mätningen strula lite i varvtalskurvan därför så e den andra i mph run
hp e på bakhjulet

Bifogat

• 950 MPH RUN.JPG
    950 MPH RUN.JPG
    108.8 KB · Visningar: 239
  • 950 RPM RUN.JPG
    950 RPM RUN.JPG
    105.1 KB · Visningar: 216
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Nu har jag äntligen bänkat hojen men jag hadde faktiskt väntat mig högre siffror men i slutändan så går den som f*n.

16drev, Accra helsystem, all strypning borta, öppnad luftburk samt snorkeln borta, större munstycken.

mätningen strula lite i varvtalskurvan därför så e den andra i mph run
hp e på bakhjulet

jag fattar ingenting! hur många hp fick du på bakhjulet??

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
va precis nera o kolla till hojjen.o såg att en av bultarna i botten på cylindern hade skruvats ut helt o att det sticker ut en liten bit av packningen.tyvär sitter skruven så illa till att jag inte kan göra nått åt det själv.ser ut som man får riva halva motorn för att lösa det:huvet

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha