Ktm 950 sm

Eyeflow

Brooom
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
990SD -07
Handguards

Vilka handguards passar på en 950? Orginal så klart, men vikla fler?
Har Acerbis en ÅF i landet?
/mats
tur att jag har öron :D

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Vilka handguards passar på en 950? Orginal så klart, men vikla fler?
Har Acerbis en ÅF i landet?
/mats
tur att jag har öron :D
Först.... Se till att köp skydd med aluminiumskena i, allt annat är bara larvigt. Skyddar för blåst när man kör men inget annat (möjligtvis en flexande bilbackspegel vi kökörning också, inte dom gamla stumma dock).

Jag kör med Acerbis med aluminiumskena i. Passar med den lilla modden att det krävs en typ 3cm distans mellan fästet inne på styret och skenan (för att nå runt grepp/pump).

Om landet är Norge så.... ingen aaaning om åf. MEN, Acerbis säljs av var och varannan hojshop i Sverige, bara å fråga närmsta.

Sen har Zeta riktigt snygga skydd också. En variant har t.o.m. inbyggda blinkers :tummenupp Även dessa kräver distans men är inga problem att montera. Kolla katalogen hos http://www.emx.se/ så ser du hur dom ser ut och längst bak finns Norsk åf.

.

Eyeflow

Brooom
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
990SD -07
Först.... Se till att köp skydd med aluminiumskena i, allt annat är bara larvigt. Skyddar för blåst när man kör men inget annat (möjligtvis en flexande bilbackspegel vi kökörning också, inte dom gamla stumma dock).

Jag kör med Acerbis med aluminiumskena i. Passar med den lilla modden att det krävs en typ 3cm distans mellan fästet inne på styret och skenan (för att nå runt grepp/pump).

Om landet är Norge så.... ingen aaaning om åf. MEN, Acerbis säljs av var och varannan hojshop i Sverige, bara å fråga närmsta.

Sen har Zeta riktigt snygga skydd också. En variant har t.o.m. inbyggda blinkers :tummenupp Även dessa kräver distans men är inga problem att montera. Kolla katalogen hos http://www.emx.se/ så ser du hur dom ser ut och längst bak finns Norsk åf.

.

Kannon! Tack
/mats

Brejk

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
KTM 950 SM
Shit jag kollade mitt regbevis. Enligt det har jag en 625 :) har kollat flera gånger på mc´n och är tämligen säker på att det är en 950.

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16

.

Har lagt beställning på ett par originalhandguards utan skena, men de är restade och verkar aldrig dyka upp. Ditt Acerbis-alternativ verkar därför som ett vettigt alternativ som ger bra skydd. Vore kanon om du kan lägga upp en bild på hur monteringen ser ut!

Hittade dessa på nätet, är det de du har? http://www.ktmtwins.com/950adventure/06350489.html - vore intressant att veta om dessa finns i Sverige!

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Beställde BOS bolt-on till min KTM, fick det på posten strax innan helgen.
Monterade idag, bliv nästan lite besviken, tyckte det lät lite för mkt som en "stånka". Men så skruvade jag ur db-eater ur bägge, så nu låter den GUDOMLIGT, det är djupt och mastigt. Ni som funderar på att byta, men inte bestämmt än så kan jag varmt rekomendera dessa låter görgött verkligen.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Vore kanon om du kan lägga upp en bild på hur monteringen ser ut!
Fixar vad det lider :tummenupp

Hittade dessa på nätet, är det de du har? http://www.ktmtwins.com/950adventure/06350489.html - vore intressant att veta om dessa finns i Sverige!
Nope, inte dom. Mina är något år eller två gamla så just dom finns kanske inte längre att få tag i. Spelar ingen roll egentligen, funkar lika bra med dom du hittade. MEN, kolla in Zeta också som jag skrev om tidigare, tror dom är typ 400:- (ca så där då) billigare än Acerbis och riktigt snygga irl.

Och som sagt, det finns ingen som helst anledning att köpa skydd utan Al-skena. På min gamla 625, som då är bra mycket lättare, knäcktes kopplingshandtaget då hojan ramlade i garaget och jag hade skydd utan skena.

Beställde BOS bolt-on till min KTM, fick det på posten strax innan helgen.
Monterade idag, bliv nästan lite besviken, tyckte det lät lite för mkt som en "stånka". Men så skruvade jag ur db-eater ur bägge, så nu låter den GUDOMLIGT, det är djupt och mastigt. Ni som funderar på att byta, men inte bestämmt än så kan jag varmt rekomendera dessa låter görgött verkligen.
Iiiiiiihaaaaaaa :tuttar En till som sett ljuset. :)

.

Last edited:

ollethn

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2007
Hoj
Suzuki SV 1000n
KTM 950 sm -06 till salu!!

Tja!!

Någon som är intresserad av en svart ktm 950sm -06 uttagen -07?
Den har gått runt 200 mil + akrapovic slipon samt ombestyckad å avstrypt. Köpt och servad på Bike i Trollhättan. garanti till -09. Här kommer en bild på den fast med orginaldämparna men de e min cykel. skicka ett pm om någon e intresserad.

Mvh Olle.

Bifogat

• bild2.JPG
    bild2.JPG
    102.3 KB · Visningar: 179
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
då min 640 blev stulen för ett par veckor sedan så funderade jag länge på om man skulle köpa en likadan eller om man skulle ta en 950 sm.
va på bike trollhättan idag och råkade få med mig en fabriks ny 950 06:a hem
så nu får la man hänga på denna tråden ifortsättningen

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Jag har äntligen fått av mina sura orginaldämpare!
Bytte till ett bar billiga Sebring men FIIIIFAN va den låter härligt nu!
Vill inte stänga av hojen :D

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
dom e grymma på Bike Trollhättan.köpte min 950 där i fredags frågade om dom hade kollat oljan o.s.v jaaaaaaaaaadå blev svaret. va ute o körde lite igår och tyckte att den gick lite varm (fläkten gick hela tiden) kollade kylar vattnet inte en droppe i. inte i det kärlet med min/max som man kan se iaf

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
fy fan va dom går dom här hojarna.trodde min 640 va hyffsat snabb.
ska slänga på 16 drev den 25:e isamband med 100 mila servicen.sen kommer det bli svårt att hålla fram hjulet på backen.

gå in på www.wings.si och kolla dom e sjukt snygga på 950:n
hadde sådana på 640:n och dom lät jävligt gött.hoppas dom låter lika bra på 950

Jeff Stryker

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
KTM 950 sm
Har man åkt 90 mil och trodde att det roliga skulle börja på allvar. Men vad händer då, börjar komma olja runt hela cylinderfoten på båda cylindrarna:huvet Så det var bara att åka med den till verkstaden och dom verkade inte särskilt lyckliga. Någon annan som haft det här felet?

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Efter att ha läst lite i den här tråden så verkar ju 950 SM vara en riktigt rolig hoj.
Ni som kör den, vad har ni kört för hojar tidigare?
Hur funkar den att skjutsa på?
Enda anledningen till att jag åker sporthoj idag och inte en mindre motard är att tjejen ska med bakpå, så om 950 SM är tillräckligt kul för att busa med samt fixar skjuts bra så kanske det vore en bra hoj för mina ändamål?

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Har man åkt 90 mil och trodde att det roliga skulle börja på allvar. Men vad händer då, börjar komma olja runt hela cylinderfoten på båda cylindrarna:huvet Så det var bara att åka med den till verkstaden och dom verkade inte särskilt lyckliga. Någon annan som haft det här felet?

ja min polare lämnade in sin 950 förra veckan för precis samma fel.

vet inte va det kan bero på men han hade kört 180 mil innan han gjorde 100 mila servicen. kanske har nått samband

Efter att ha läst lite i den här tråden så verkar ju 950 SM vara en riktigt rolig hoj.
Ni som kör den, vad har ni kört för hojar tidigare?
Hur funkar den att skjutsa på?
Enda anledningen till att jag åker sporthoj idag och inte en mindre motard är att tjejen ska med bakpå, så om 950 SM är tillräckligt kul för att busa med samt fixar skjuts bra så kanske det vore en bra hoj för mina ändamål?

inga probs att åka två på den.polarn väger 130kg och polare nr 2 som åkte bak väger 110 och det gick hur bra som helst.fast det såg lite roligt ut:D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...