Ktm 950 sm

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
är den nån som har kört bana med sin 950.funderar på att dra ner till Falken berg o prova lite. men undrar om orginal däcken pallar trycket eller om dom släpper i kurvorna

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har harvat runt på lite gocartbanor med orginaldäcken det gick alldelesutmärkt.. :)

fast vill man få det å släppa så är det ju inga problem :näsblod

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Vart får man tag på plast till 950:in?
Och framför allt vad kostar ett "kit" dvs framskärm,lyktkåpa, bakskärm och sidoplast?
Jag har ev tänk göra om en orange/svart till helsvart.
Sitter det dekaler på eller går dessa att köpa löst? :va

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Och framför allt vad kostar ett "kit" dvs framskärm,lyktkåpa, bakskärm och sidoplast?

Det var inte gratis..
tror en (1) kylarvinge gick på 1300:- eller om det tillochmed var 1700:- :va :näsblod

stecro

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Yamaha FZ 1 N

Själv köpte jag en ny 06 för ett tag sen, fick med svart plast o dekaler.

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke

När jag köpte ny kylarvinge satt dekalerna på den, tror att på den svarta så är dekalerna klarlackade över.

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Det var inte gratis..
tror en (1) kylarvinge gick på 1300:- eller om det tillochmed var 1700:- :va :näsblod

Appro på plast så köp inte ktm´s back pack den förstör bakskärm o den rostar samt den trillar av hela tiden.
jag skall få ett nytt bak parti.

Bifogat

• REAR-BAG.290.jpg
    REAR-BAG.290.jpg
    13.3 KB · Visningar: 102

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Appro på plast så köp inte ktm´s back pack den förstör bakskärm o den rostar samt den trillar av hela tiden.
jag skall få ett nytt bak parti.

Ahh oki..
jag har varit lite sugen på att ha något å stoppa pengar å telfon å nycklar i..
Men då tar jag inget sådan..
e det taskiga skruvar eler ngåot annat som får den att rosta?

/F

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Ahh oki..
jag har varit lite sugen på att ha något å stoppa pengar å telfon å nycklar i..
Men då tar jag inget sådan..
e det taskiga skruvar eler ngåot annat som får den att rosta?

/F

Distanserna rostar på plattan som man fäster väskan på samt skruvarna knäcker plasten sunt hålen och skruvarna som holler fästanordningen är så långa att de gör 4 märken i bakpartiet. skräp men jäkligt snygg väska klart besviken för det hadde varit praktiskt att ha till o från jobbert

E det någon som har testat att höja styret med distanserna som finns att köpa?
Jag funderar på det efter som jag har droppar kronerna 10mm för snabbare styrning samt annan sett up på fjädringen?

Last edited:

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
är den nån som har kört bana med sin 950.funderar på att dra ner till Falken berg o prova lite. men undrar om orginal däcken pallar trycket eller om dom släpper i kurvorna

Har testat hojen både på Kinnekulle Ring och Linköpings motorstadion med originaldäck och har inte så mkt att jämföra med, men kul hade jag och racekrull blev det ända ut i kanten utan att det släppte! Har f ö fått inbjudan av KTM att spendera en heldag på Linköpings motorstadion den 16 augusti, jag borde inte va den enda som fått det, nån som ska dit?

Apropå bankörning och kurvtagning, hur hanterar ni era sumos i kurvorna, kör ni motardstuk med foten ut eller rövput som på sporthoj?

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Har testat hojen både på Kinnekulle Ring och Linköpings motorstadion med originaldäck och har inte så mkt att jämföra med, men kul hade jag och racekrull blev det ända ut i kanten utan att det släppte! Har f ö fått inbjudan av KTM att spendera en heldag på Linköpings motorstadion den 16 augusti, jag borde inte va den enda som fått det, nån som ska dit?

Apropå bankörning och kurvtagning, hur hanterar ni era sumos i kurvorna, kör ni motardstuk med foten ut eller rövput som på sporthoj?

ja har fan inte fått nån inbjudan men polarn fick en.köpte iof 950 för bara tre veckor sedan dom kanske inte har fattat att jag har en 950 än.men får jag en inbjudan så ska jag och Finndevil dit

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
ja har fan inte fått nån inbjudan men polarn fick en.köpte iof 950 för bara tre veckor sedan dom kanske inte har fattat att jag har en 950 än.men får jag en inbjudan så ska jag och Finndevil dit

Har du en 950sm eller 990sd så är det bara att åka till din lokala KTM handlare och anmäla dig.

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
tänkte på en annan sak också.man lär ju få köpa krach puckar o handtags skydd om man ska köra bana.har sett att folk offta kör med typ trädgårds slang på ljuddämparna för att spara dom vid en eventuell vurpa.men jag undrar om inte dom skulle smälta om man satte sådana på org dämparna dom blir ju svin varma på 950:n.nån som vet nått annat man kan använda istället???

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
tänkte på en annan sak också.man lär ju få köpa krach puckar o handtags skydd om man ska köra bana.har sett att folk offta kör med typ trädgårds slang på ljuddämparna för att spara dom vid en eventuell vurpa.men jag undrar om inte dom skulle smälta om man satte sådana på org dämparna dom blir ju svin varma på 950:n.nån som vet nått annat man kan använda istället???

Jag köpte någon slang som var avsedd för motorer.
Köpte den på Kuntze men det finn sju fler företag som säljer slang och plast.
Kolla med någon sån:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...