Klotgren
bilar hamnar till slut alltid i köer
Gnäll, gnäll, gnäll!!! Du måste se möjligheter, inte svårigheter...
https://www.youtube.com/watch?v=9csDeiQE5lg
Hörru, jag är liksom en kontorssnubbe ju
![Crash :crash :crash](/img/smilies/badteeth.gif)
Du får jättegärna hjälpa till
![Kärlek :kär :kär](/img/smilies/love.gif)
![Full :fyllisar :fyllisar](/img/smilies/drunk.gif)
Gnäll, gnäll, gnäll!!! Du måste se möjligheter, inte svårigheter...
https://www.youtube.com/watch?v=9csDeiQE5lg
Har kommit över en 950 sm med elfel för rimligt pris. Ska riva och kolla i helgen. Men jag sitter och letar efter vilka däck jag ska ha. Har haft 990 adv tidigare och den gick jävligt bra på asfalt med lite grövre däck, typ k60. Skulle kunna tänka mig typ conti trailattack men tyckte de var lite dyra. Vad har ni på för något? Ska använda hojen till allt så allround är viktigt.
Asfalt. Blir nog väldigt lite grus.Vilken typ av underlag tänker du köra mest på då?
Asfalt. Blir nog väldigt lite grus.
Jo precis, det funkar. Sjukt tråkigt dock.
Vill gärna ha lite grövre mönster, blir kanske lite scrambler stuk eller vad man kallar det. Hade hellre hade en superenduro men får klara mig med denna. Många av de däcken som är aktuella till den finns ju inte i 17 tum.
Tack för tipsen. Tror inte det blir knix med denna. Kanske, men det är svårt att ta lugnt som gubbe med lite racebakgrund.
Det var det jag hade bak på adventuren. Mycket bra. Men den gick en del grus. Denna ska bara gå grus någon gång så där.Aha, du tänker Sumo!
Såna där däck man ser på tex BMW R1200GS?
Lite grövre klackar och inga sajpningar att tala om alls, är det kanske nåt sånt du är ute efter.
Nåt i denna stil?
http://image.motorcyclistonline.com/f/features/0214_heidenau_k60_scout_tires_mc_tested/65059819+w620/MCY0214-TEST-001.jpg
Det var det jag hade bak på adventuren. Mycket bra. Men den gick en del grus. Denna ska bara gå grus någon gång så där.
Tänker dessa fast billigare. Eller bättre.
Det var det jag hade bak på adventuren. Mycket bra. Men den gick en del grus. Denna ska bara gå grus någon gång så där.
Tänker dessa fast billigare. Eller bättre.
![]()
Niklasinorr har en ganska bra poäng!
Jag körde på Michelin Pilot Road 2 på en gruskurs för lv-hoj för några år sen.
Fick öva på bromsning med låst framhjul på grus och sånt. Gick ganska bra med min VFR750 bland alla R-GS:ar, XR650r och en och annan kåtte med nabbiga däck.
Största problemet var faktiskt clipon-styret när man skulle köra en konbana stående på lergrus.
Däcken var faktiskt minsta problemet...![]()
Men men allt detta sagt, vilka däck ska jag kolla närmare på som är billigare än Conti trailattack? Vad sitter på 1190 adv med 17"?
Conti trailattack 2K
Men hallå, du fick både en gilla-markering och en kommentar för att stå ut lite extra!
Här, du får en guldstjärna också. Nöjd nu?
View attachment 429107
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand