Ktm 950 sm

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Då var det dags att vinterförvara den svarta kärleken. Tänkte inför detta passa på att byta olja. Bör jag byta oljefilter i samma veva? Vet nån vilka oljefilter som passar (finns ingen KTM-återförsäljare i Göteborg längre, att få tag på KTM-märkta oljefilter lär inte gå för tillfället).

Tacksam för svar!

Vad sägs om Bike i trollhättan? Inte så där toklångt från surte.
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Hej.. alla glada ägare till en 950 sumo, jag blir en på lördag, då jag hämtar min... men jag har en fråga.. Hur hög är den, när den står helt upprätt, alltså högsta punkten utan backspeglar (dom är väl lätta att skruva bort):confused: , han som skulle hjälpa till och frakta hem den ville veta... Snälla, kan någon mäta.... sumo sumo sumo :yoparty :yoparty :yoparty

2. En ny ktm 950 supermoto R för 99.000, med toppbox, packväskor, och slipon, är väl ett bra pris :confused:
Sumo rockar så fett :yoparty :yoparty
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Hej.. alla glada ägare till en 950 sumo, jag blir en på lördag, då jag hämtar min... men jag har en fråga.. Hur hög är den, när den står helt upprätt, alltså högsta punkten utan backspeglar (dom är väl lätta att skruva bort):confused: , han som skulle hjälpa till och frakta hem den ville veta... Snälla, kan någon mäta.... sumo sumo sumo :yoparty :yoparty :yoparty

2. En ny ktm 950 supermoto R för 99.000, med toppbox, packväskor, och slipon, är väl ett bra pris :confused:
Sumo rockar så fett :yoparty :yoparty

Backspeglarna är lätta att skriva av, men ett smärre helvete att skruva på.

"En NY Sumo med slipon"? Varför sitter det slipons på en NY Sumo?
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Okej.. jag skrev lite fel kanske...:gnissla, Jag får slipon i kartong.....:yoparty
mvh ed

oj.. glömde, det är Acra slipon ( i kartong) :tungan , vad kostar nya Acra slipon i butik..:confused: :yoparty
 
Last edited:

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Då var det dags att vinterförvara den svarta kärleken. Tänkte inför detta passa på att byta olja. Bör jag byta oljefilter i samma veva? Vet nån vilka oljefilter som passar (finns ingen KTM-återförsäljare i Göteborg längre, att få tag på KTM-märkta oljefilter lär inte gå för tillfället).

Tacksam för svar!

Karlströms Motor har grymt bra internethandel. Om du går in och beställer under dagen har du det hos dig dagen efter!
www.karlstrommotor.se
 

Dave555

Ny medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 950 SMR
Någon som sett bilder/ideér på ombyggda rövar? Gillar inte riktigt att röven hänger över som den gör.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Allo!

Är det någon som är sugen på en liten KTM-kväll med en mini-moto tunering och kanske lite käk å en pillsnerdricka eller två?!

/Freddan
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Vad sägs om Bike i trollhättan? Inte så där toklångt från surte.

True true, inte jättelångt till Trollhättan, men tråkig väg + att man måste dra från jobbet... Fick hursomhelst oljefiltret på posten från MC-Kompaniet igår, där jag köpte hojen :tummenupp

Okej.. jag skrev lite fel kanske...:gnissla, Jag får slipon i kartong.....:yoparty
mvh ed

oj.. glömde, det är Acra slipon ( i kartong) :tungan , vad kostar nya Acra slipon i butik..:confused: :yoparty

Kostar väl mellan 8000-9000 kr
 
Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Kan inte någon med Bos ljud dämpare eller om det nu heter slipon lägga upp en ljud fil eller film så man kan lyssna lite..
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
990 Supermoto!

Då har den landat, 990 Sumo!

115 hästar och mjukare linjer. Väcker i a f mitt habegär... :yoparty
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=314&Itemid=1

Ser även ut som de har gjort bränsletanken smalare där det behövs, till förmån för bättre supermotokänsla och tankgrepp.

Skönt att KTM inte flippade ur på den här modellen som de gjorde med 690 SM. Jag tycker det är lagom mkt förändringar designmässigt och definitivt inte till det sämre!
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Helvete vilken snygg bralla! Ser ut som en korsning mellan nuvarande 950 SM och Superduken. Dessutom har den fått en mycket efterlängtad varvmätare. Har ännu inte lyckats förlåta KTM för att de skitit i att sätta en sådan på nyvarande modeller.
Undrar vilket pris den kommer att landa på...?
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
-Nu är dè bra dött här... :tungan Typiskt, just när man fått hem sin nya Ktm 950 supermoto R...:yoparty Just nu känns det som att sommarn aldrig kommer att komma...:gnissla MEN DEN KOMMER :yoparty :yoparty :yoparty Finns det många sumons här i dalarna...:va
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Du Gösen... Har du haft din ktm på service i falun någon gång... Det finns väl en ktm handlare där... undrar om dom kan ta bort strypningarn och mappa om den...:va Man har ju inte så långt dit, det vore bra om det är en reko handlare......
-Någon som vet vem det var som kvaddade en ny sumo i en rondell i falun :va det är sånt som händer..... det var väl inte du Gösen :yoparty ...Mer sumos till dalarna.... Vilken leksak det är....:yoparty :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top