Slip-on: BOS rockarKöpte min oranga 2005:a av Ragnar på Lelles i Uppsala, enligt uppgift en "Demo-hoj". Tyvärr har jag haft lite trassel med bl.a läckande tank (spännande...) som iofs garantibyttes. Käner igen strulet med ryckig gång på låga varv och svårstartad när motorn är varm.
Har nu bestämt mig för att skaffa Slip-On och velar mellan BOS och Wings. Dock verkar det som det finns MYCKET att göra med återkopplingar från avgas och munstycksbyte/förgasarinställningar.
Kan man få lite tips på
- seriös KTM verskad i Sthlm? (har ledsnat på att sitta och vänta i Uppsala)
- är det ngn idé spänna på Slip-On's utan att ändra övriga inställningar?
Ombestyckning: Det som brukar göras när slipon sätts på är inte en egentlig ombestyckning utan nålen brukar höjas ett steg. Lågfartsmunstycken går inte att få tag på som KTM orginaldel - dom har det inte i sortimentet. Jag tror dock att man skulle behöva gå upp en storlek eller så där - puffar väl mycket nu när temperaturen är lägre ute. Högfarten.... verkar inte behövas. Saknar fortfarande någon som hängt upp sin 950 i bänk, bestyckat om seriöst och presenterat resultatet. Någon....?
Ojämn gång: Börja med att se till att förgasarna är ordentligt synkade. Om man inte är säker på det är det ingen idé att göra någonting annat. SMR'en är dessutom ibland känslig för luftströmmen in i luftburken vilket framför allt märks i högre farter, vid vindbyar och när man kör i turbulensen bakom bilar.
Seriös verkstad i Sthlm? Glöm Dirtbike omedelbart. MC Sport, Arlanda gör bra jobb på RFS'er och Husor. Har inte hört något om hur bra dom är på LC8'or. Samma sak gäller MÖR, Södertälje - bra på Husor och RFS'er men LC8'or.....?
.