Ktm 950 sm

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är det någon mer som har problem i kylan att era sumos går orent.
På tomgång eller vid motorbroms slår det ca 1 m långa lågor baktil.. och smäller rätt ord. Vid gaspådrag är det inga problem, samt med choke blir det något bättre.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
På tomgång eller vid motorbroms slår det ca 1 m långa lågor baktil.. och smäller rätt ord. Vid gaspådrag är det inga problem, samt med choke blir det något bättre.

Min rullar på hur bra som helst. Men "en meter långa lågor" låter ju livsfarligt.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

'hade inget problem med min..
den gick bättre när det var lite kallt å rått ute.

ta fram kameran å fota lågorna :yoparty :D

/F

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
hehe så tidigt åker du inte..
borde ha hört dig isåfall.
Rullar 07:01 hemifrån
:D :D Men då är jag ju redan framme på jobbet ju :tungan

Min beter sig också så - kanske inte lika extremt men i alla fall. Går som ett skollat troll men bluddrar/puffar rätt rejält på avslag (fast min låter sådär rejsigt coolt). MEN, ibland så kommer Tor in och slår med stora hammaren och då dj-lar blir det eldshow.

Standardgrejen som dom flesta handlare brukar gör i samband med avstrypning och montering av slipon är att sänka klipset på nålen ett steg. Det räcker för att täcka det mesta av registret men just lågfarten/avslag.... Tja, du märker ju själv.

Sen till det fina i kråksången - även fast du skulle hänga upp din cykel i en bänk så säljer inte KTM några lågfartsmunstycken till dom fuggarna. Det är visserligen samma fuggar som i någon gammal HD och Kawa (tror jag det var) så det finns att få tag i grejor men det är ett himla roddande.

För mer info sök på Advriders forum för Adventuren. Finns en eller ett par trådar där ang. bestyckning.

.

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ligger en annons ute på blocket nu på en ktm 950 sm årsmodell 05.
den har gått 1600 mil och har sebringdämpare. han vill ha 66 laxar.
detta är väl ett bra pris? däcken var nästan nya. drivpaketet rätt slitet.

1600mil känns ju kanske lite långt? funderar på att köpa denna hoj.

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
ligger en annons ute på blocket nu på en ktm 950 sm årsmodell 05.
den har gått 1600 mil och har sebringdämpare. han vill ha 66 laxar.
detta är väl ett bra pris? däcken var nästan nya. drivpaketet rätt slitet.

1600mil känns ju kanske lite långt? funderar på att köpa denna hoj.

Att du ska köpa en Sumo gör du helt rätt i! 66 låter inte dyrt, men bästa sättet är väl att benchmarka med de andra Sumos som ligger ute på blocket o dylikt. Förstår dock inte hur man kan vilja sälja sin Sumo bara... :confused:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
enda nackdelen som jag ser det är att den är helsvart. jag vill ha orange, men det kan man ju alltid ändra efter hand.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Hur många här egentligen är det som kör en orange SM? Verkar som att de flesta oranga som säljs är de 06:eek:r som reas ut nu under hösten.

Once you go black, you´ll never go back.

Mule.

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Hur många här egentligen är det som kör en orange SM? Verkar som att de flesta oranga som säljs är de 06:eek:r som reas ut nu under hösten.

Mule.

jag köpte en orange 06:a men fick med svart plast på köpet.Har bytt allt till svart utom kyl vingarna men ska byta dom med snart.men det kan va kul att ha bägge färgerna så kan man exprementera lite.varför va som alla andra?Men kan ju säga att 07:ans plast är mycker coolare så ska man köpa kåpor så hade jag sett till att få dom.Har bara sett dom svarta iof men dom va jävligt snygga::tummenupp

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Syndigt svart

Mule.

Jupp, köpte mig en orange '06:a på höstrean och beställde svart plast med den. Lite dyrt, typ 4000 tkr, men ska man vara fin får plånboken lida... Orange plast säljes eventuellt - men det kan ju vara bra att ha kvar tills efter man synat marken...

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Kör orange, ville väl ha svart från början, men fick ett bra pris på den oranga eftersom handlaren inte hade någon 2006 svart inne. Så här i efterhand så känner jag nog att färgen spelar mindre roll :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kör orange, ville väl ha svart från början, men fick ett bra pris på den oranga eftersom handlaren inte hade någon 2006 svart inne. Så här i efterhand så känner jag nog att färgen spelar mindre roll :)

Jaha, så då var det dig jag såg häromdagen i rondellen vid Hyrcenter... :)

Dunderklump950

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM 950 SM 2005
2008 = Slip-on-året

Köpte min oranga 2005:a av Ragnar på Lelles i Uppsala, enligt uppgift en "Demo-hoj". Tyvärr har jag haft lite trassel med bl.a läckande tank (spännande...) som iofs garantibyttes. Käner igen strulet med ryckig gång på låga varv och svårstartad när motorn är varm.
Har nu bestämt mig för att skaffa Slip-On och velar mellan BOS och Wings. Dock verkar det som det finns MYCKET att göra med återkopplingar från avgas och munstycksbyte/förgasarinställningar.
Kan man få lite tips på

- seriös KTM verskad i Sthlm? (har ledsnat på att sitta och vänta i Uppsala):mad:
- är det ngn idé spänna på Slip-On's utan att ändra övriga inställningar?:confused:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
I helgen ska jag åka och kolla en 950.
En fråga bara, om man har en kugg nerdrevat fram och sebringdämpare bak och hojen är ombestyckad för att passa dämparna, är det då något problem att gasa upp den på slangen på treans växel? Det kan det väl inte va?
När jag provkörde en 07'a som hade orginaldrevning samt orginaldämpare så lyckades jag inte få upp den på trean. Tvåan var skitlätt dock. På trean lättade bara framhjulet max en dm.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0