Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
Tänkte att jag skulle ta och fippla på ett par kraschpuckar på hojen. Någon som har något att rekommendera?
En som ja känner har på sin super duke tagit gängstång å ett skateboardhjul i varje sida å satt rakt igenom navet... vart riktigt snygg. å billigt me3214072Tänkte att jag skulle ta och fippla på ett par kraschpuckar på hojen. Någon som har något att rekommendera?
En som ja känner har på sin super duke tagit gängstång å ett skateboardhjul i varje sida å satt rakt igenom navet... vart riktigt snygg. å billigt me
Ktm orginal puckar. Ganska små men säkert bra..kostar 5-600 för fram och bak.
Snackar vi kraschpuckar för hjulaxlarna eller för ram och motor?
För hjulaxlar finns KTM powerparts, men för ram och motor tror jag mig inte ha sett några. Får man vända sig till tredjepart...
Jag har faktiskt inte en susning om vad jag snackar om eller vart dessa ska sitta. Men jag har fått för mig (samt blivit upplyst om) att jag borde införskaffa mig ett par. Ska kolla med KTM Powerparts. Tack tack.
Nej faktiskt inte. Men det är nog inga problem..tänkte beställa lite grejor här framåt vintern.
Tjena!
Även jag hade problem efter första servicen med att den ströp(tämligen abrupt) vid slangning(inga 12r heller fdd).
Lämnade in den hos ragnar och det visade sig att bägge förgasarflottörerna hade tagit in soppa och således inte "flöt" som dom skulle!
Ska även finnas nån förgasar-fix ifall hojen "tvekar" på höga varv!
Lycka till!!
www.ktm-sommer.de
Där finns det mesta
Tänkte att jag skulle ta och fippla på ett par kraschpuckar på hojen. Någon som har något att rekommendera?
Har själv R&G-racingpuckar på min hoj, vilka skyddar motorn. Nackdelen är att de bara skyddar motorn och inte vingarna (fendrarna), då puckarna inte sticker ut tillräckligt långt av nån outgrundlig anledning. Beställde direkt från R&G-racings hemsida http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/950_Supermoto/All_Years.aspx), vilket jag har för mig var billigare än att beställa från svensk återförsäljare, leveransen gick snabbt.
KTM Sommer är klockrena - jag har beställt grejor där utan problem. Katalogen finns bara på tyska och det är något man får leva med. Ringer man ner så finns det folk som pratar engelska.
Kolla även R&G Racing som har en hel del snygga grejor. Har för mig att någon någonstans nämnde att det finns svensk åf också.
Låter riktigt intressant. Men länken funkade inte.
Nu ska länken funka!
Har nu läst igenom alla 33 sidorna, och funderar på att byta ut SXV:n mot en sumo. Främst då för att få en lite mer praktisk hoj, eftersom SXV:n är allt annat än praktisk (dvs fruktansvärt snygg, brutal och cool).
Men när det kommer till touring så känns det inte så snällt mot hojen.
Det är här sumon kommer in. Har provkört både Superduken och Supermoton och tyckte att SM:en var goare att köra än SD:n, men att det saknades en del drag (i synnerhet i jämförelse med min SXV). SD:n kändes mycket piggare.
Den sumon som jag provade var helt original förutom GPR slip-on och bestyckning efter dessa.
Jag antar att ett 16-drev är i stort sett nödvändigt, men undrar också om det är någon som provat att byta förgasare? Jag gjorde de på min KTM 640 som jag hade tidigare (till en Mikuni tm-40 flatslide förgasare) och de gjorde precis hur mycket som helst.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|