Ktm 950 sm

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Hello alla glada 950 ägare e Riktigt avundsjuk på er efter att varit hos Lelles å provkört en av deras.Nu e man ju riktigt sugen på att byta upp sig :) . Det tråkiga var bara att Lelles bara hade 06:eek:r hemma å då e ju ramen silver å inte svart som 07:eek:rna har.Ingen här som funderat på å lacka ramen orange som R modellen har?

Den som jag har på ingång kommer att få omlackad ram. Bakram, sving och lite andra grejer blir halvblank svart. Huvudramen och dekalerna (dom som är oranga på den svarta varianten) blir en annan färg, dock ej orange:tungan .
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Det skiljer ju inte 20 papp mellan en "vanlig" -07:a och en -07:a R.
Jag hade inte köpt en 05:a eller en 06:a. 07-orna är snyggast.


Hos lelles skulle jag få köpa en Ny 950SM -06 för 79990:-
R modellen den också helt ny skulle jag få för 100000:-

Visst det e ju en 07 jag skulle vilja ha men känns inte så befogat att köpa en begagnad 07 för mer än vad en Ny 06 kostar om det endast e färgen på ramen som skiljer
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Hos lelles skulle jag få köpa en Ny 950SM -06 för 79990:-
R modellen den också helt ny skulle jag få för 100000:-

Visst det e ju en 07 jag skulle vilja ha men känns inte så befogat att köpa en begagnad 07 för mer än vad en Ny 06 kostar om det endast e färgen på ramen som skiljer

I det stora hela tycker jag att 07-orna är snyggare än 06-orna. Dessutom skiljer de sig mer än i bara färg. Dessutom fanns väl 06-orna bara i orange? Svart ska det vara!
Tycker att 20 papp vara litet väl stor skillnad. Tror inte ens att det skiljer 20 laxar mellan 07-ornas R-modell och "normala" modell.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
I det stora hela tycker jag att 07-orna är snyggare än 06-orna. Dessutom skiljer de sig mer än i bara färg. Dessutom fanns väl 06-orna bara i orange? Svart ska det vara!
Tycker att 20 papp vara litet väl stor skillnad. Tror inte ens att det skiljer 20 laxar mellan 07-ornas R-modell och "normala" modell.

Absolut visst e det svart som gäller :) Man får väll lugna sig och hoppas på att det kommer ut några fler -07-or till bra pris på begagnat marknaden efter vintern då säkert många kommer vilja ha den nya 990SM
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Absolut visst e det svart som gäller :) Man får väll lugna sig och hoppas på att det kommer ut några fler -07-or till bra pris på begagnat marknaden efter vintern då säkert många kommer vilja ha den nya 990SM


Verkar inte finnas så värst många nya svarta 07:eek:r att få tag på. Jag köpte min i september och jag fick leta ett tag innan jag hittade en. De tillverkades visst i en mycket begränsad upplaga. Tror att det var 5000 st totalt.
Tror du verkligen att många kommer att byta bort sin 950 mot en 990? Personligen tycker jag att det redan finns tillräckligt med kraft i den typ av hoj som Supermoton än.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Verkar inte finnas så värst många nya svarta 07:eek:r att få tag på. Jag köpte min i september och jag fick leta ett tag innan jag hittade en. De tillverkades visst i en mycket begränsad upplaga. Tror att det var 5000 st totalt.
Tror du verkligen att många kommer att byta bort sin 950 mot en 990? Personligen tycker jag att det redan finns tillräckligt med kraft i den typ av hoj som Supermoton än.

Jo kraften räcker säkert men du vet hur det e Mycket vill ha mer :tummenupp
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
jaha då har man gjort årets sista repa då.va jävligt gött att komma ut o gasa lite...va längesedan nu.
plasten e ju klart mycket snyggare på 07:eek:rna.men jag undrar om det inte blir billigare att köpa en 06:a o bara byta till 07:ans plast.om det nu e pengarna du tänker på.
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Det är gött att ni skriver....:tummenupp kan man inte åka, är det alltid kul att läsa om ens sumo.... Du gösèn, det måste ju bli någon tur mellan Ludvika och falun, bara våren kommer...:yoparty Personligen tycker jag att R -07 är den snygaste sumon....:tungan
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
såg en ktm950 som var ombyggd till en quad.. finns väl nå ställe som gör om såna? nån som vet nåt?
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
såg en ktm950 som var ombyggd till en quad.. finns väl nå ställe som gör om såna? nån som vet nåt?

Det har jag aldrig hört talas om. Dock vet jag att KTM även börjat tillverka quads.

Det är gött att ni skriver....:tummenupp kan man inte åka, är det alltid kul att läsa om ens sumo.... Du gösèn, det måste ju bli någon tur mellan Ludvika och falun, bara våren kommer...:yoparty Personligen tycker jag att R -07 är den snygaste sumon....:tungan


Absolut! Ska bara se till att ta mitt förbaskade A-kort först.

Jo kraften räcker säkert men du vet hur det e Mycket vill ha mer :tummenupp


Alldeles sant! Men nybörjare som jag är, så har jag insett att kraften i hojen som den är original för räcka i.a.f. för den kommande säsongen.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det har jag aldrig hört talas om. Dock vet jag att KTM även börjat tillverka quads.




Absolut! Ska bara se till att ta mitt förbaskade A-kort först.




Alldeles sant! Men nybörjare som jag är, så har jag insett att kraften i hojen som den är original för räcka i.a.f. för den kommande säsongen.

såg ut som en ktm tillverkad...
såldes i en motorbörsen tidning
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top