Ktm 950 sm

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Är det så alltså?! Är exakt samma motor på 690sm och 690smc?
Isf lutar det nog mest åt antingen en sxv eller sumo. Måste bli bättre väder först så man kan provköra dom..

690SMC är betydligt lättare. Och har man inte kört 690SM med nya mappen och andra pipor så ska man provköra den igen.
Det är en helt ny hoj!! :yoparty
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag är rätt nära att handla en beggad -06. Vad är det för serviceintervall på den här hojen?

Första, 100-mila, service är gjord men när kommer nästa och den efter det? Ca.pris är också intressant.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag är rätt nära att handla en beggad -06. Vad är det för serviceintervall på den här hojen?

Första, 100-mila, service är gjord men när kommer nästa och den efter det? Ca.pris är också intressant.

750mil-intervall.

Du kan få en ny 06:a för 79.900:- idag på Superbike
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jepp, jag har sett det. Den jag är sugen på är servad och har Akra för lite mer pengar. Har för mig att 100-mila är >3000 kr men vad kostar 750?

750mil-intervall. Du kan få en ny 06:a för 79.900:- idag på Superbike
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Bilder och pris tack :)
Det blev ett par barkbusters med Alu-skena och inbyggda led-blinkers. Orange för att matcha hojen.QUOTE]

Säker på att du vill ha en orange hoj? :va De svarta är ljusår snyggare.
"Barkbusters" passar inte på en SM. Det bara inte passar - det är dessutom riktigt fult.
Ett par tips i all välmening bara.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jepp, jag har sett det. Den jag är sugen på är servad och har Akra för lite mer pengar. Har för mig att 100-mila är >3000 kr men vad kostar 750?

3000:- för en 100milaservice lät dyrt?! Kanske för den stora servicen.. men inte för den första?!

Bilder och pris tack :)


Säker på att du vill ha en orange hoj? :va De svarta är ljusår snyggare.
"Barkbusters" passar inte på en SM. Det bara inte passar - det är dessutom riktigt fult.
Ett par tips i all välmening bara.

Smaken är som :arsele
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
100-milaservicen är svindyr. Eftersom min gått c:a 95 mil, så har jag ringt runt och kollat upp lite priser. Inte hittat denna service för under tre papp. Dyraste skulle kosta 4 800:-


Ofaan... ja det var ju ett tag sedan jag jobbade med det. Men inte kan jag minnas att vi tog så mkt för en 100-mila service
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har för mig att jag gav 3000 100-mila hos Lelles.
 
Last edited:

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Bilder och pris tack :)
Det blev ett par barkbusters med Alu-skena och inbyggda led-blinkers. Orange för att matcha hojen.QUOTE]

Här kommer en bild. Mobilbild tyvärr men jag kan ta några bättre bilder nästa gång jag är och pussar på den.

Pris för alu-skenan var 700 och för kring en femhundring för plasten med blinkers. Köpte det på Ride (KTM-återförs. i Umeå)

DSC00619.JPG

Edit: blinkersen sitter under bultarna, syns dåligt på bilden men det är en rad med ett tiotal LED-lampor.
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Bilder och pris tack :)


Säker på att du vill ha en orange hoj? :va De svarta är ljusår snyggare.
"Barkbusters" passar inte på en SM. Det bara inte passar - det är dessutom riktigt fult.
Ett par tips i all välmening bara.

Orange är snygg tycker jag. Gillar även den svarta R-modellen med orange ram, men den svarta utan orange ram blir för tråkig..

Barkbusters är snyggt och coolt. Sen är det ju inte helt opraktiskt heller om den skulle råka "tippa". :yoparty
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena, var köper man en ny för ca 80000 nära eller i Stockholm och vad har ni fått ge för Acra-blås?

Den beggade jag är sugen på har ev. redan en köpare. Är också hyfsat trevligt med en helt ny hoj. Såg att Superbike har dem men det är långt till Göteborg (knappt 50 mil)... Ska ringa och kolla med Lelles i Uppsala imorgon. Är mest sugen på en svart men börjar tycka att den oranga är rätt cool också.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Gav ca 7500 för mina acra.
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
En kompis från jobbet har en 950 SE som han snyggat till ändan lite på. Tänkte att jag kunde slänga upp en bild på det här.

Jag har funderat på att göra något åt min också men vet inte riktigt hur jag vill göra det..

Har ni gjort något åt era?

[/ATTACH]
 

Bifogat

  • Soebild3.JPG
    Soebild3.JPG
    53.5 KB · Visningar: 130

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det där såg rätt bra ut tycker jag. Jag ser att Ride säljer 06:eek:r för 81900 med fri frakt så det är ett alternativ. För mig blir det nog i första hand en svart 2006 men orange ser lite mer sportigt ut. Hade en svart och silver R1 sist så lite färg skadar inte.

Har kollat med Lelles. De har oranga hojar hemma. Han skulle ha 86 för en 06:a med Acra. Det monteras när man kommer tillbaka för 100-milaservicen. Dvs efter inkörning är man uppe i ca 89000 inkl. första servicen och pipor. Det blir antingen en svart begagnad eller en orange helt ny. Blir Lelles på lördag om den begagnade är såld.

Här kommer en bild. Mobilbild tyvärr men jag kan ta några bättre bilder nästa gång jag är och pussar på den.
 
Last edited:

Jeff Stryker

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
På film
Hoj
KTM 950 sm
Ofaan... ja det var ju ett tag sedan jag jobbade med det. Men inte kan jag minnas att vi tog så mkt för en 100-mila service

100-mila är den stora ventiljustering, kostar lite över 3000kr. Sen har man en vid 750 mil som är billigare, skulle gissa på lite över 1000kr. Sen vid 1500 mil är den dyr igen med ventiljustering.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Lås och larm?

Vad kör ni med för larm eller lås på era hojar? Jag har fått två av två möjliga stulna så nån typ av larm blir det. Helst skulle jag vilja ha ett riktigt larm som man larmar av och på med fjärr. Jag vill dock eventuellt snåla lite...

Jag klurar på ABUS Granit Detecto 8000/12 KS 120 Black Loop.
Granit_Detecto12KS120_dt.jpg
Den där riggen kostar 1745 spänn på Lelles.

Planen är att lämna kedjan i garaget och bara ta med skivbromslåset. Vad tror ni om det? Var förvarar man förresten skivbromslås och annat - kan man lätta på sadeln som jag är van vid från tidigare (sport)hojar.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top